Ποδηλατόδρομοι στο Ηράκλειο: το πιο σύντομο ανέκδοτο |
|
|
Οικολογική Παρέμβαση Ηρακλείου -
Πόλη του Ηρακλείου
|
Από το 2810.gr
,
Τετάρτη, 28 Απρίλιος 2010
|
Από δημοσίευμα στο http://2810.gr (http://2810.gr/crete/index.php?option=com_content&view=article&id=4455:2010-04-27-20-52-48&catid=2:kriti-more&Itemid=86)
"Αγαπητοί κύριοι/κυρίες καλησπέρα σας,
οι φωτογραφίες που σας στέλνω δεν ξέρω τι συναισθήματα προκαλούν σε εσάς αλλά εμένα μου προκάλεσαν γέλιο. Οι υπεύθυνοι του Δήμου Ηρακλείου που επωμίστηκαν την υποχρέωση να υλοποιήσουν μια πράγματι πολύ καλή ιδέα, έχω την εντύπωση ότι μας κοροϊδεύουν.
Πραγματικά, η δημιουργία ποδηλατοδρόμων σε όλα τα μήκη και πλάτη της πόλης είναι μια φανταστική ιδέα που πρέπει όχι μόνο να τελειώσει αλλά και να επεκταθεί. Δεν αρκεί όμως μόνο η θέληση αλλά είναι απαραίτητο και το δύσκολο έργο να φέρουν σε πέρας τη συγκεκριμένη ιδέα.
Αντιπαρέρχομαι το γεγονός ότι η κατασκευή του ποδηλατόδρομου άρχισε και τελείωσε με την απλή διαγράμμιση στην δεξιά πλευρά του δρόμου και ρωτώ: Οι δημοτικοί κάδοι απορριμάτων τι μπορεί να γυρεύουν στην μέση του ποδηλατόδρομου που κατασκεύασε υπηρεσία του ίδιου Δήμου; Δεν είναι λίγο οξύμωρο; Ο Δήμος να κατασκευάζει τον ποδηλατόδρομο και ο Δήμος να είναι ο πρώτος που τον παρεμποδίζει;
Θυμάμαι καιρό πριν τον Δήμαρχο να περηφανεύεται για την διαμόρφωση της οδού Κνωσού με την δημιουργία και ποδηλατόδρομου αλλά ποτέ δεν φανταζόμουνα ότι θα είχε τέτοια μορφή.
Μόνο στην Ελλάδα θα μπορούσε να γίνει κάτι τέτοιο.
Κορυφαία φωτογραφία είναι η IMAG0113 όπου φαίνεται ο ποδηλατόδρομος, τον οποίο έχουν κλείσει ένα αυτοκίνητο και ένας κάδος. Καταλαβαίνω την ανάγκη για παρκάρισμα στην λεωφόρο Κνωσού αλλά επίσης μου φάνηκε και εξαιρετικά "Ελληνικό" το φαινόμενο.

Τραντάς Εμμανουήλ Γεωπόνος MSc, PhD Μοριακή Βιολογία
Διαβάστε παρακάτω τι έγραφε πριν λίγο καιρό η εφημερίδα ΤΟΛΜΗ:
Αναζητούνται ποδηλατόδρομοι στο Ηράκλειο
Μπορεί να υπάρξει ευρωπαϊκή πρωτεύουσα νεολαίας χωρίς ποδηλατόδρομους; Θα μπορούσε μια πόλη, η οποία ακόμη δεν έχει εντάξει τη μετακίνηση με το ποδήλατο στην καθημερινή ζωή της, να διεκδικήσει το θεσμό της ευρωπαϊκής πρωτεύουσας της νεολαίας για το 2012; Τα ερωτήματα αυτά γίνεται επίκαιρα για την πόλη του Ηρακλείου, η οποία έχει προκριθεί με άλλες δύο πόλεις, του Βύρωνα και του Μπάργκας της Πορτογαλίας, για να υποδεχτεί νέους και νέες από την Ευρώπη.
Με στόχο αυτή τη διεκδίκηση αναμένει κανείς ότι το Ηράκλειο θα ενθαρρύνει δομές και υποδομές οι οποίες ταιριάζουν στην ψυχοσύνθεση των νέων. Η δημιουργία δικτύου ποδηλατόδρομων είναι μια τέτοια υποδομή η οποία, ασφαλώς, και δεν απευθύνεται μόνο σε άτομα νεαρής ηλικίας αλλά σε όλους όσοι επιζητούν εναλλακτικούς, οικονομικούς και φιλικούς προς το περιβάλλον τρόπους για τις καθημερινές μετακινήσεις αλλά και για την αναψυχή τους.
Η ευκαιρία Πέρυσι το Ηράκλειο έχασε μια μοναδική ευκαιρία να κάνει πράξη ένα δίκτυο πεζόδρομων, το οποίο θα κάλυπτε ικανοποιητικό φάσμα της πόλης και θα έθετε σε νέα βάση τη σχέση της με το ποδήλατο. Από το ΥΠΕΧΩΔΕ υπήρχε κονδύλι προορισμένο για την κατασκευή ποδηλατόδρομων σε αρκετούς δήμους της χώρας, μεταξύ αυτών και στο Ηράκλειο Ήδη στα χαρτιά είχε συνταχθεί για αυτό προμελέτη από το Μετσόβιο Πολυτεχνείο, η οποία χωροθετούσε ποδηλατική ζώνη στους άξονες της Γιαμαλάκη, της Πλαστήρα και στην Έβανς, μεταξύ άλλων. Ωστόσο, ο δήμος δεν ήταν σε θέση να προχωρήσει επιτυχώς στην επικαιροποίηση της μελέτης και στη μελέτη εφαρμογής της με την εκπόνηση και των κατασκευαστικών σχεδίων που απαιτούνταν για τη δημοπράτηση του έργου. Ενός έργου που θα επεκτεινόταν σε ένα μήκος 22 χιλιομέτρων και θα είχε προϋπολογισμό 2 εκατομμυρίων ευρώ. Οι φίλοι του ποδηλάτου είδαν την υπόθεση αυτή ως μια ευκαιρία, η οποία έμεινε, τελικώς, αναξιοποίητη. Ο αντίλογος από την άλλη θέλει τη γεωμετρία των δρόμων της πόλης και ειδικότερα του κέντρου της να είναι ακατάλληλη πολεοδομικά για τέτοιου τύπου υποδομές. «Η μελέτη δεν έκανε διάκριση στους αναπλασμένους, στους μη αναπλασμένους ή στους προς ανάπλαση δρόμους, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει μια ενιαία εικόνα» σημειώνει υπηρεσιακός παράγοντας του δήμου Ηρακλείου. «Δεν έχει νόημα να κάνουμε ποδηλατόδρομους μόνο για να πούμε ότι τους κάναμε, αλλά να είναι και λειτουργικοί» υπογραμμίζει.
. ecocrete.gr . |
Τελευτ. ενημέρωση ( Τετάρτη, 28 Απρίλιος 2010 )
|