Η Νομαρχιακή Παρέμβαση των Πολιτών και της Οικολογίας |
|
|
Οικολογική Παρέμβαση Ηρακλείου -
Νομαρχιακή Παρέμβαση Πολιτών και Οικολογίας
|
Νομαρχιακή Παρέμβαση των Πολιτών και της Οικολογίας
,
Σάββατο, 01 Νοέμβριος 2008
|
Ηράκλειο, 24 Οκτωβρίου 2008
Η Νομαρχιακή Παρέμβαση των Πολιτών και της Οικολογίας με ιδιαίτερη ανησυχία παρακολουθεί τις ταχύτατες – ξαφνικές – εξελίξεις στο θέμα του διαμετακομιστικού κέντρου στο Νότο.
Με διαδικασίες που προσπαθούν κάποιοι να τις κάνουν να φαίνονται δημοκρατικές αλλά σίγουρα έξω από το χωροταξικό σχεδιασμό της Κρήτης και έξω από κάθε διαδικασία δημοκρατικού προγραμματισμού αφού ο φορέας που έχει αναλάβει το σχεδιασμό είναι ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου Α.Ε. (!!) (μια Ανώνυμη Εταιρεία με διορισμένο από την κυβέρνηση Δ.Σ. που υποκαθιστά υπηρεσίες και Τοπική Αυτοδιοίκηση).
Η κ. Νομάρχης ενημερώθηκε χθες από τον ΟΛΗ Α.Ε. ότι οι μελέτες είναι έτοιμες και ότι αυτό που μένει είναι η απόφαση για να ξεκινήσει το έργο.
Στη συζήτηση που είχε γίνει με την παρουσία του τότε Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Κεφαλογιάννη στο Ν.Σ.Η. είχαμε ταχθεί κατά της υλοποίησης του έργου (διαμετακομιστικό λιμάνι, κλειστού τύπου, στο Νότο) γιατί:
• Είναι έξω από κάθε προγραμματισμό (χωροταξικό, είτε κεντρικό είτε περιφερειακό) και έξω από κάθε έννοια δημοκρατικού προγραμματισμού. Είναι μια ιδέα ενός υπουργού, ατεκμηρίωτη, δεν έχει καμιά σχέση με τον κεντρικό προγραμματισμό της χώρας κλπ.
• Είναι έργο μεγαλοϊδεατικό και δεν συνάδει με την ήπια ανάπτυξη και όπως έχουν δείξει τα πράγματα δεν ταιριάζει στην Κρήτη για πολλούς λόγους και επειδή είναι νησί (βλέπε το πρόβλημα της Ανάπτυξης της Κρήτης, το πρόβλημα της Τουριστικής Ανάπτυξης με το μαζικό τουρισμό, τα ξενοδοχεία δίπλα από τα φουγάρα της ΔΕΗ και το πώς ο Τουρισμός στην Κρήτη αναπτυσσόμενος σκοτώνει το συγκριτικό του πλεονέκτημα.
• Θα δημιουργήσει τεράστια οικολογικά – περιβαλλοντικά προβλήματα σε μια περιοχή του Νότου που ήδη είναι επιβαρυμένη, ενώ δεν θα «δώσει» στην περιοχή οφέλη όπως τουλάχιστον επικαλούνται οι προτείνοντες το έργο (ΟΛΗ Α.Ε. και πρώην Υπουργός Ναυτιλίας).
Επιπλέον των λόγων αυτών σήμερα δεν φαίνεται ότι το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας συνεχίζει να προτείνει με τη νέα του ηγεσία το έργο.
Φυσικά σε όλους δημιουργείται η τεράστια απορία πώς ένα έργο εθνικής κλίμακας όπως το σχεδιαζόμενο (;) βρίσκεται στα χέρια του ΟΛΗ Α.Ε., εξαρτάται από τους Δήμους της περιοχής και δεν εντάσσεται στο γενικό κρατικό σχεδιασμό αυτό το διαμετακομιστικό κέντρο – πύλη εισόδου στην Ευρώπη;
Είμαστε αντίθετοι με την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών της χώρας που προωθεί η κυβέρνηση. Είμαστε αντίθετοι φυσικά και με τη δημιουργία ιδιωτικών λιμανιών (αφού αυτό θα δημιουργηθεί χωρίς συμμετοχή του Ελληνικού Δημοσίου). Πολύ περισσότερο είμαστε αντίθετοι σε ένα κλειστό διαμετακομιστικό κέντρο που δεν είναι το λιμάνι στο Νότο που θα μπορούσε κανείς να συζητήσει στα πλαίσια του χωροταξικού σχεδιασμού του νησιού μας και του δημοκρατικού προγραμματισμού.
Για όλα αυτά που περιληπτικά – συνοπτικά αναφέραμε παραπάνω πιστεύουμε ότι το Ν.Σ.Η. πρέπει άμεσα να συζητήσει για δεύτερη φορά και τώρα όμως να πάρει θέση. Σαφέστατα αρνητική, για το έργο «Διαμετακομιστικό Κέντρο στο Νότο» και να την γνωστοποιήσει σε κάθε αρμόδιο. Να ξεκινήσει καμπάνια ενημέρωσης και τους λόγους που είναι αντίθετο με αυτό το έργο που σχεδιάζεται (;) στρεβλά, που δεν έχει θεσμική και δημοκρατική νομιμοποίηση, που δεν είναι το λιμάνι πύλη εισόδου στο Νότο που θα έπρεπε να συζητείται και να προωθείται.
Για τους λόγους αυτούς που περιγράφουμε παραπάνω ζητούμε με αίτησή μας προς τον Πρόεδρο του Ν.Σ. για να ληφθεί απόφαση.
ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑΣ
Οι Νομαρχιακοί Σύμβουλοι της ΝΠΠΟ Μιχάλης Κριτσωτάκης Μανώλης Βαρδουλάκης
. ecocrete.gr . |