Ο Ο.Λ.Η. προκυρήσει διαγωνισμό για τον διαμετακομιστικ |
|
|
Οικολογική Παρέμβαση Ηρακλείου -
Μεσσαρά
|
Από την Καθημερινή
,
Παρασκευή, 07 Σεπτέμβριος 2007
|
Σύμφωνα με δημοσίευμα της Καθημερινής, ο Οργανισμός Λιμένα Ηρακλείου γνωστοποίησε την πρόθεσή του να συνάψει σύμβαση με διεθνή διαγωνισμό για την την «Ανάπτυξη λιμενικών εγκαταστάσεων στο Τυμπάκι του Νομού Ηρακλείου». Υποστηρίζει ότι το έργο θα είναι σύνθετο, επιβατικός, τουριστικός και διαμετακομιστικός σταθμός, εκτιμά ότι θα κοστίσει 800 εκ. έως 1 δισ. ευρώ που θα προέρχονται από δανεισμό ενώ θα έχει δυναμικότητα περίπου 2.000.000 εμπορευματοκιβωτίων ετησίως.
Το δημοσίευμα:
Διεθνής διαγωνισμός για το λιμάνι του Τυμπακίου
Από την Καθημερινή (www.kathimerini.gr)
Ο ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ Λιμένα Ηρακλείου, που τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας, γνωστοποίησε με ανακοίνωση στην Επίσημη Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, την πρόθεσή του να συνάψει, με διεθνή δημόσιο διαγωνισμό, Σύμβαση Παραχώρησης για την «Ανάπτυξη λιμενικών εγκαταστάσεων στο Τυμπάκι του Νομού Ηρακλείου Κρήτης».
Το έργο θα αφορά στην ανάπτυξη της αναγκαίας υποδομής και υπερδομής των εγκαταστάσεων (σχεδιασμός - μελέτη - κατασκευή - χρηματοδότηση και συντήρηση), στη λειτουργία, διοίκηση και διαχείρισή τους και στην εκμετάλλευση των εγκαταστάσεων αυτών από τον Παραχωρησιούχο. Με την ανακοίνωση στην Επίσημη Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων της προκήρυξης για το έργο, ουσιαστικά ξεκινά στο Τυμπάκι η ανάπτυξη ενός λιμένα διεθνούς εμβέλειας, με σύνδεση με άλλους μεγάλους λιμένες της Μεσογείου, της ¶πω Ανατολής (Σιγκαπούρη-Κίνα-Κορέα-Ιαπωνία-Ταϊβάν και Ινδία).
Το έργο αναμένεται να εγκατασταθεί δυτικά της λιμενικής εγκατάστασης του Κόκκινου Πύργου και ανατολικά της λιμενικής εγκατάστασης της Αγίας Γαλήνης. Η νέα λιμενική εγκατάσταση θα συνδεθεί απευθείας, μέσω νέας οδού πρόσβασης, με τον προβλεπόμενο Νότιο Οδικό ¶ξονα Κρήτης (Ν.Ο.Α.Κ.) στο τμήμα του Μάνδρες - Τυμπάκι (κλειστός οδικός άξονας, που διέρχεται εκτός των υφιστάμενων ορίων των οικισμών).
Σύμφωνα με το ΥΕΝ, η θέση του έργου του επιτρέπει να αναδειχθεί σε έναν από τους σημαντικότερους λιμένες μεταφόρτωσης της Ανατολικής Μεσογείου και να αποκτήσει έτσι ένα ρόλο που διεκδικούν ήδη πολλά κράτη στην ευρύτερη περιοχή όπως η Μάλτα, η Κύπρος, η Ισπανία καθώς και το νησί της Σικελίας.
Ο Λιμένας θα λειτουργεί ως Επιβατικός-Τουριστικός και ως Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) μεταφόρτωσης (transshipment hub) ετήσιας δυναμικότητας περίπου 2.000.000 TEU's, με ποσοστό εγχώριας διακίνησης και με προορισμό την ενδοχώρα του λιμένα (Κρήτη) της τάξεως του 5% (περίπου 100.000 TEU's ανά έτος). Στον ανατολικό τομέα του λιμένα προβλέπεται η λειτουργία ανεξάρτητης εγκατάστασης Ro-Ro με την ταυτόχρονη εξυπηρέτηση δύο πλοίων αμιγώς Ro-Ro ή Ο/Γ-Ε/Γ (ferries).
Στο έργο επίσης, περιλαμβάνεται και η δημιουργία Καταφυγίου Αγκυροβολίας Σκαφών Αναψυχής (μαρίνα) μικτής χρήσης σε επαφή με το δυτικό άκρο του εμπορευματικού λιμένα, ως αντισταθμιστικό έργο, για την αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής. Η χωρητικότητα της μαρίνας θα ανέρχεται σε περίπου 400 σκάφη.
Τα λιμενικά έργα περιλαμβάνουν προσήνεμο μώλο μήκους 700 μ., υπήνεμο μώλο μήκους 350 μ., κρηπιδώματα συνολικού μήκους 1.160 μ., χερσαία ζώνη 85 στρεμμάτων περίπου και τέσσερεις προβλήτες.
Η συνολική επένδυση για την κατασκευή των λιμενικών εγκαταστάσεων και των λοιπών συνοδών έργων καθώς και του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού έχει εκτιμηθεί ότι είναι της τάξης των 800 εκατ. έως 1 δισ. ευρώ. Η χρηματοδότηση του Έργου θα γίνει αποκλειστικά με ίδια και δανειακά κεφάλαια του Παραχωρησιούχου.
...
Από την Καθημερινή (www.kathimerini.gr) με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ 07-09-07 http://www.kathimerini.gr
. ecocrete.gr . |