ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ arrow ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ arrow Κίνηση Πολιτών Μεσσαράς Τρίτη 09 Αύγ 2022
Μενού - Επιλογές
ΕΠΙΛΟΓΕΣ
Ο Αντώνης Βγόντζας για τον διαμετακομιστικό σταθμό Εκτύπωση Αποστολή με e-mail
Κίνηση Μεσσαράς - Διαμετακομιστικός σταθμός στον κόλπο της Μεσσαράς
Από τη Νέα Κρήτη , Τετάρτη, 05 Σεπτέμβριος 2007

Λιμάνι ... "φούσκα"

Το δημοσίευμα από τη Νέα Κρήτη:
03 Σεπτεμβρίου 2007 - 12:39

«Φούσκα» χαρακτήρισε ο υποψήφιος βουλευτής του νομού Ηρακλείου του ΠΑΣΟΚ Αντώνης Βγόντζας τις πολιτικές κινήσεις-πρωτοβουλίες του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας Μανόλη Κεφαλογιάννη, αναφορικά με τη δημιουργία διεθνούς λιμένα στο Τυμπάκι. Συγκεκριμένα, σε τηλεοπτική συνέντευξη που παραχώρησε στην εκπομπή "Εκλογές 2007" της "ΚΡΗΤΗ ΤV" την περασμένη Παρασκευή το βράδυ, ο έγκριτος νομικός υποστήριξε πως οι όποιες επενδυτικές συμφωνίες και τα μνημόνια συνεργασίας που έχουν υπογραφεί με ξένους επενδυτές για το λιμάνι του Νότου βρίσκονται στο πεδίο της νομικής καρικατούρας. Επισήμανε παράλληλα πως ο κ. Κεφαλογιάννης είναι «αναρμόδιος» για θέματα που αφορούν στην κατασκευή δημόσιων έργων και πως την ευθύνη για τέτοια ζητήματα φέρει το ΥΠΕΧΩΔΕ.

«Αυτές οι ιστορίες περί μνημονίων είναι στο επίπεδο νομικής καρικατούρας, είναι στο πεδίο διαχείρισης μιας φούσκας», είπε χαρακτηριστικά ο υποψήφιος βουλευτής του νομού Ηρακλείου με το ΠΑΣΟΚ Αντώνης Βγόντζας όταν του ζητήθηκε από το δημοσιογράφο της "ΚΡΗΤΗ TV" Γιώργο Σαχίνη να σχολιάσει την πολιτική πρωτοβουλία του Μανόλη Κεφαλογιάννη για τη δημιουργία λιμανιού στο Νότο και τις προσπάθειες που έχει καταβάλει ως τώρα προς αυτή την κατεύθυνση. Συγκεκριμένα, ο κ. Βγόντζας υποστήριξε πως για τη δημιουργία κάθε μείζονος δημόσιου έργου απαιτείται η προηγούμενη προκήρυξη διαγωνισμού, ούτως ώστε να προκύψει ο ανάδοχος που θα επωμιστεί την ευθύνη αποπεράτωσής του. «Δεν είναι ανάγκη να είσαι σπουδαίος νομικός ή ιδιαιτέρως έμπειρος για να ξέρεις ότι δεν μπορείς να σηκώσεις ούτε ένα τοίχο - πόσο μάλλον ένα λιμάνι - χωρίς να κάνεις διαγωνισμό. Για κάθε δημόσιο έργο, για κάθε έργο στο οποίο συμμετέχει το Ελληνικό Δημόσιο, πρέπει να γίνεται διαγωνισμός. Δεν μπορείς να καλείς εκ των προτέρων επενδυτές και να τους αναθέτεις το έργο. Με ποιο δικαίωμα ο κ. Κεφαλογιάννης επιλέγει Κινέζους και Κορεάτες; Γιατί να μην επιλέξει Αυστραλούς ή Γερμανούς; Το επιτρέπει η ευρωπαϊκή νομοθεσία; Θεωρώ πως αυτό είναι ανεπίτρεπτο», τόνισε ο κ. Βγόντζας, ενώ παράλληλα επεσήμανε πως τέτοιες κινήσεις αποβαίνουν εις βάρος του λαού της Μεσαράς. «Δεν είναι σοβαρά πράγματα αυτά. Παίζουμε με την αγωνία ενός λαού, της Μεσαράς, που επιθυμεί την ανάπτυξη, που θέλει να κρατήσει τον κόσμο στον τόπο του. Να μη γίνει φαροφύλακας σε οποιοδήποτε λιμενοβραχίονα που θα εξυπηρετεί κάποια κοντέινερ».

«Στην Κρήτη», συνέχισε, «δεν είναι το κατάλληλο πεδίο για να παίξουμε παιχνίδια που έχουν παιχτεί και στο παρελθόν με δήθεν μεγάλες επενδύσεις στο νησί. Θα θυμίσω ότι μερικές δεκαετίες πριν είχε εμφανιστεί και άλλη μια εταιρεία που υποσχόταν επενδύσεις, και τελικά μας φόρτωσε χρέη. Δεν είναι δυνατόν να συζητάμε σήμερα ότι θα φωνάξουμε Κινέζους, Γιαπωνέζους, Κορεάτες... να μας φτιάξουν λιμάνι. Αυτά τα μεγαλεπήβολα σχέδια έχουν διαδικασίες που δεν ελέγχονται μόνο από την Ελλάδα».

«Αντιδημοκρατική» χαρακτήρισε ο κ. Βγόντζας την πρόθεση του κ. Κεφαλογιάννη να διενεργήσει δημοψήφισμα ζητώντας από την τοπική κοινωνία να λάβει την τελική απόφαση για το λιμάνι του Νότου. «Είναι δημοκρατικό όταν έχει περιγραφεί το πρόβλημα, όταν έχουν γίνει οι μελέτες και έχουν δοθεί στην τοπική κοινωνία να τις αξιολογήσει. Δεν έχουν γίνει μελέτες, δεν έχουν γίνει τεκμηριωμένες προτάσεις. Η τοπική κοινωνία θα πει πως "αυτό που δεν το γνωρίζω αρνούμαι να το εγκρίνω". Τότε θα έρθει ο κ. Κεφαλογιάννης πανευτυχής - γιατί ξέρει πως αυτό θα συμβεί - και θα πει πως "αφού δεν το θέλει η τοπική κοινωνία, αποσύρω την πρότασή μου". Το θεωρείτε δημοκρατικό; Η δημοκρατία για να είναι καταξιωμένη πρέπει να είναι ανοικτή στις διαδικασίες. Δεν επιλύουν οι δημοκρατίες με ένα "ναι" ή ένα "όχι" το σύνολο το προβλημάτων. Ο θεσμός των δημοψηφισμάτων είναι δημοκρατικός με μία προϋπόθεση: ότι έχουν δοθεί όλα τα στοιχεία στο λαό. Όταν δε συμβαίνει αυτό, τότε το δημοψήφισμα είναι μηχανισμός νόθευσης της λαϊκής βούλησης. Γι' αυτό είναι βαθύτατα αντιδημοκρατικό», είπε χαρακτηριστικά. «Για κάθε μεγάλο έργο», συνέχισε, «δεν έχουμε δημοψηφίσματα, αλλά έχουμε τη θεσμική καταγραφή των απόψεων μιας περιοχής. Σύμφωνα με το ευρωπαϊκό και ελληνικό δίκαιο, κανένα έργο δεν μπορεί να γίνει ενάντια στη θέληση του λαού της περιοχής. Αυτό δεν είναι ούτε πρωτότυπο ούτε πρωτάκουστο. Είναι δεδομένο σε κάθε έργο. Οφείλουν οι πολίτες κάθε περιοχής να διατυπώνουν την άποψή τους, η οποία δεν είναι δεσμευτική, αλλά δεν μπορείς και να την αγνοήσεις. Κατά συνέπεια, έχουμε για πρώτη φορά μια διαδικασία ενός δημοψηφίσματος για θέμα που υπάρχουν άλλες διαδικασίες οι οποίες επιτρέπουν την καταγραφή των αντιδράσεων του λαού μιας περιοχής».

Την ανάγκη να γίνουν έργα υποδομών προς τη βελτίωση και την ανάπτυξη της Μεσαράς, και της νότιας Κρήτης γενικότερα, τόνισε στη συνέντευξη που παραχώρησε στην "ΚΡΗΤΗ TV" ο υποψήφιος βουλευτής του ΠΑΣΟΚ για το νομό Ηρακλείου και γνωστός δικηγόρος κ. Αντώνης Βγόντζας. Σχολιάζοντας την προοπτική δημιουργίας διεθνούς λιμένα στην περιοχή της Μεσαράς, είπε πως, αν και οι μέχρι σήμερα ενέργειες και πρωτοβουλίες του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Μανόλη Κεφαλογιάννη βρίσκονται «στο πεδίο διαχείρισης μιας φούσκας», εντούτοις «χρειαζόμαστε μια μεγάλη επένδυση και κυρίως ένα πολύ σημαντικό πρόγραμμα ανάπτυξης για όλη την περιοχή της Μεσαράς».

«Επί ημερών του κ. Κεφαλογιάννη έχουν υπογραφεί διάφορα μνημόνια συνεργασίας με διάφορους επενδυτές, σε διάφορα λιμάνια. Μέχρι στιγμής δεν έχει ενεργοποιηθεί ούτε ένα», υποστήριξε, και συνέχισε λέγοντας πως δεν πρέπει να παίζουμε με την αγωνία ενός λαού, του λαού της Μεσαράς, που επιδιώκει την ανάπτυξη και επιθυμεί ο κόσμος να παραμείνει στον τόπο του.

Στη συνέντευξη που παραχώρησε στην "ΚΡΗΤΗ ΤV" ο δικηγόρος Αντώνης Βγόντζας, αναφερόμενος στο θέμα δημιουργίας λιμανιού στην περιοχή της Μεσαράς, δε δίστασε να χαρακτηρίσει ως «αναρμόδιο» για να χειρίζεται το συγκεκριμένο ζήτημα τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Κεφαλογιάννη, κατηγορώντας τον ταυτόχρονα για πολιτική επιπολαιότητα.

«Σας λέω πεντακάθαρα», τόνισε χαρακτηριστικά, «ότι η όλη διαδικασία είναι στον αέρα. Τον κ. Κεφαλογιάννη τον θεωρώ το σοβαρότερο εκπρόσωπο που έχει η Ν.Δ. στο Ηράκλειο, αλλά με εντυπωσιάζει αυτού του είδους η πολιτική επιπολαιότητα. Παρουσιάζεται ο ίδιος να προωθεί κάτι που είναι αναρμόδιος και για το οποίο η κυβέρνηση δεν έχει πει ούτε μία λέξη. Τον έχει αφήσει η κυβέρνηση της Ν.Δ. να παίζει για λόγους εσωκομματικούς. Δεν υπάρχει, όμως, καμία καταγραφή από κανένα άλλο υπουργό ότι εγκρίνει αυτού του είδους τη διαδικασία».

Ο κ. Βγόντζας υποστήριξε, μάλιστα, πως αποκλειστικά αρμόδιο για το συγκεκριμένο θέμα είναι το ΥΠΕΧΩΔΕ και ο Γιώργος Σουφλιάς και πως ο Μανόλης Κεφαλογιάννης έχει το δικαίωμα να διατυπώσει πολιτική άποψη, αλλά δεν επιτρέπεται να λάβει τις πρωτοβουλίες ούτως ώστε να γίνουν όλα όσα υποστηρίζει.

Ένα λιμάνι που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες ανάπτυξης της περιοχής αλλά και παράλληλα θα σέβεται τους κατοίκους της είναι η βασική επιδίωξη του ΠΑΣΟΚ, όπως ανέφερε κατά τη διάρκεια της συνέντευξής του ο κ. Βγόντζας, διαχωρίζοντας τις θέσεις του κόμματος πάνω στο επίμαχο θέμα σε σχέση με εκείνες της Ν.Δ.

«Το ΠΑΣΟΚ αποφάσισε ότι στην ίδια περιοχή θα κάνει ένα λιμάνι που δε θα είναι διαμετακομιστικό, αλλά θα είναι ένα λιμάνι με όλες τις χρήσεις. Θα είναι επιβατικό, εμπορικό, εμπορευματικό», ανέφερε χαρακτηριστικά, τονίζοντας ότι το ΠΑΣΟΚ συμφωνεί με την κατασκευή του λιμανιού του Νότου εφόσον πληροί μια βασική προϋπόθεση: το σεβασμό της περιοχής και των κατοίκων της.

«Είμαστε υπέρ ενός λιμανιού το οποίο θα έχει όλες τις πολλαπλές χρήσεις που έχει ένα διεθνές λιμάνι, προσαρμοσμένο, όμως, στις ανάγκες ανάπτυξης και της περιοχής, και που θα σεβαστεί την περιοχή και τους κατοίκους της». Μάλιστα, όπως ανέφερε ο ίδιος, θα δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα στην επιλογή των επενδυτών, καθώς, όπως τόνισε, η Κρήτη δε διατίθεται για επιχειρηματικά παιχνίδια. «Αυτό που συζητούν οι διάφοροι επενδυτές που βρήκαν την Ελλάδα ως χώρα όπου μπορούν να παίξουν τα δικά τους παιχνίδια», ανέφερε ο κ. Βγόντζας, «δεν είναι αυτό που υπάρχει στο χωροταξικό σχέδιο για το νησί μας και για το νομό μας», κατέληξε.

(ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟΝ ΓΙΩΡΓΟ ΣΑΧΙΝΗ)



ÌΓ ôçí ΓáãΓΓ­Γ©ΓÞ ÷ïñçãßΓʽ ôçò

¸íôáðç & ØçâéΓʽΓÞ ÅðéΓïéíùíßΓʽ
Είσοδος Χρήστη
Ψευδώνυμο

Κωδικός

Ξέχασες τον κωδικό;
Ξεχάσατε τον κωδικό σας?
Δεν έχετε λογαριασμό ακόμα? Δημιουργήστε τώρα!
Έχουμε 118 επισκέπτες σε σύνδεση
Επισκέπτες: 54566373
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ:



ΛΑΦΟΝΗΣΙ S.O.S. Πρωτοβουλία Πολιτών για την Προστασία του Λαφονησιού. Συλλογή υπογραφών!

Cavo Sidero
facebook group!



Φουρόγατος 78 Μαρ-Απρ 08
Φουρόγατος 77 Ιαν-Φεβ 08
Φουρόγατος 76 Νοε-Δεκ 07
Φουρόγατος 75 Σεπ-Οκτ 07
Φουρόγατος 74 Ιουλ-Αύ 07
Φουρόγατος 73 Μάι-Ιούν 07
Φουρόγατος 72 Μαρ-Απρ 07
Φουρόγατος 71 Ιαν-Φεβ 07
Φουρόγατος 70 Νοε-Δεκ 06
Φουρόγατος 69 Σεπ-Οκτ 06
Φουρόγατος 68 Ιουλ-Αυ 06
Φουρόγατος 67 Μαι-Ιουν 06
Φουρόγατος 66 Μαρ-Απρ 06
Φουρόγατος 65 Ιαν-Φεβ 06


Οικολόγιο 5. 20.01.2010

Οικολόγιο 4. 27.03.2009

Οικολόγιο 3. 12.10.2008
Οικολόγιο 2. 25.07.2008
Οικολόγιο 1. 10.06.2008


Φυλλάδιο της Οικολογικής Πρωτοβουλίας Χανίων για τις επιπτώσεις από τα κινητά και τις κεραίες


 
Οι εισηγήσεις της Ημερίδας "Προοπτικές βιώσιμης τοπικής ανάπτυξης και μεγάλες τουριστικές επενδύσεις"  9 Δεκ. 2006 στην 5η Συνάντηση του ΟικοΚρήτη

Κίνηση Πολιτών Μεσσαράς για το Περιβάλλον
Κατεβάστε το ενημερωτικό φυλλάδιο για το Διαμετακομιστικό Σταθμό στον κόλπο της Μεσσαράς (.pdf 425k)

ΥΠΟΓΡΑΨΤΕ ΤΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΟΝ ΚΟΛΠΟ ΤΗΣ ΜΕΣΣΑΡΑΣ!
Κατά της εγκατάστασης ενός τεραστίου διαμετακομιστικού σταθμού στον κόλπο της Μεσσαράς στη Νότια Κρήτη!

Η Ημερίδα στη Σητεία (27.2.2006) για τις μεγάλες τουριστικές επενδύσεις στην Ανατολική Κρήτη

 Γήπεδα Γκολφ
• Οι εισηγήσεις της ημερίδας για τα γήπεδα γκολφ
• ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΣΕ ΑΡΧΕΙΟ .doc ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ! (660k)
Γήπεδα Γκολφ: Παραπομπές
Ο Πόλεμος του Γκολφ στην Ιερή Κοιλάδα του Μεξικού

Φράγμα στο φράγμα Αποσελέμη!!!
 
Τα συμπεράσματα της επιστημονικής ημερίδας για το φράγμα στον Αποσελέμη (.doc)
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ - ΠΕΡΙΛΗΨΕΙΣ - ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ
Το φράγμα στον Αποσελέμη είναι διάτρητο!

ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ECOCRETE: Στην Κεντρική Σελίδα του ecocrete θα βρεις παραπομπές για τα 60 τελευταία άρθρα. Για να διαβάσεις παλαιότερα άρθρα, πήγαινε στις σελίδες των
οικολογικών ομάδων και στο αρχείο άρθρων όπου μπορείς να τα αναζητήσεις θεματικά. Μπορείς ακόμη να χρησιμοποιήσεις την ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ.
Θα βρεις επίσης πάνω από 700 παραπομπές στη σελίδα ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ


ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ | ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ | ΑΡΧΕΙΟ ΑΡΘΡΩΝ | ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ | ΔΡΑΣΕ ΤΩΡΑ! | ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ | ΒΙΒΛΙΑ-ΤΥΠΟΣ κ.α.
©2001 - 2004, Ecocrete, All Rights Reserved.
WebSite Created and Hosted by metrovista creative media, Heraklion.