ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ arrow ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ arrow Κίνηση Πολιτών Μεσσαράς Τρίτη 09 Αύγ 2022
Μενού - Επιλογές
ΕΠΙΛΟΓΕΣ
Σχόλια της Κίνησης Πολιτών Μεσσαρά στην Προκαταρτική Εκτύπωση Αποστολή με e-mail
Κίνηση Μεσσαράς - Διαμετακομιστικός σταθμός στον κόλπο της Μεσσαράς
Κίνηση Πολιτών Μεσσαράς για το Περιβάλλον , Κυριακή, 13 Μάιος 2007

Ανακοίνωση της Κίνησης Πολιτών Μεσαράς για το Περιβάλλον


4 μήνες αναμονή και μερικές χιλιάδες ευρώ για 70 σελίδες φωτογραφίες, ασάφειες και γενικολογίες.

Δημοσιοποιήθηκε – με αρκετή καθυστέρηση - η Προκαταρκτική Εκτίμηση των Κοινωνικών Οικονομικών και Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων από την κατασκευή Διαμετακομιστικού Σταθμού στο Τυμπάκι από την ομάδα Μελετητών του Πολυτεχνείου.

Και μόνο η ανάγνωση της ενισχύει την άποψη και τα επιχειρήματα της Κίνησης Πολιτών Μεσαράς για το Περιβάλλον, το ότι συζητάμε δηλαδή για ένα έργο με πολλές αρνητικές και μη αναστρέψιμες συνέπειες όχι μόνο για το Τυμπάκι και την Αγία Γαλήνη αλλά για ολόκληρο το Νότο.

Η Κίνηση Πολιτών Μεσαράς για το Περιβάλλον επεξεργάζεται την Εισήγηση του Πολυτεχνείου και θα δημοσιοποιήσει τις επόμενες μέρες αναλυτικά τα επιχειρήματά της πάνω σε όλα τα ζητήματα που αυτή η Προκαταρκτική Εκτίμηση θίγει.

Σχολιάζοντας ωστόσο κάποια από τα σημεία αυτής της Προκαταρκτικής Εκτίμησης του Πολυτεχνείου:

• Μας κάνει εντύπωση ότι στην ομάδα μελετητών του Πολυτεχνείου δόθηκαν -όπως αναφέρεται στην Προκαταρτική Εκτίμηση- μικρότερες διαστάσεις για το λιμάνι από αυτές που είχε εξαγγελθεί το ΥΕΝ ότι θα απαιτηθούν, πράγμα το οποίο είχαν επισημάνει η Οικολογική Παρέμβαση Ηρακλείου και η Κίνηση Πολιτών Μεσαράς για το Περιβάλλον. Το μέγεθος αυτό σε καμιά περίπτωση δεν επαρκεί για τη διακίνηση ενός και δύο εκατομμυρίων εμπορευματοκιβωτίων. Παρόλα αυτά, αυτό δε σχολιάζεται από την Εκτίμηση. Από τα παραπάνω συμπεραίνουμε είτε ότι οι πραγματικές επιπτώσεις θα είναι πολλαπλάσιες αυτών που αναφέρονται στην Εκτίμηση, είτε ότι ολόκληρη η Εκτίμηση έγινε σε λάθος βάση!

• Θεωρητικολογώντας εκτενώς οι μελετητές για τη σημαντική γεωγραφική θέση της Ελλάδας για την ανάπτυξη και διεύρυνση της Ε.Ε προς Ανατολάς δεν μας εξηγούν γιατί τα ήδη υπάρχοντα λιμάνια και επεμβάσεις που σχεδιάζονται να γίνουν σε αυτά ( Πειραιά – Θεσσαλονίκη – Ηράκλειο) δεν αρκούν για να παίξουν αυτόν το ρόλο. Αποφεύγουν δε να θίξουν και τις επιπτώσεις για τα παραπάνω διαμετακομιστικά λιμάνια που θα έχει η δημιουργία ενός τέταρτου διαμετακομιστικού σταθμού στην Ελλάδα.

• Στο εγκεκριμένο Περιφερειακό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης της Κρήτης δίδεται έμφαση στην κύρια οικονομική δραστηριότητα της Μεσσαράς που είναι η αγροτική παραγωγή και συμπληρωματικά στον τουρισμό. Η συγκεκριμένη περιοχή χωροθέτησης του λιμανιού χαρακτηρίζεται ως ζώνη Τουριστικής Ανάπτυξης και σε αυτό το πλαίσιο είχε συζητηθεί στο παρελθόν η δημιουργία ενός λιμανιού που θα αποτελούσε την Πύλη του Νότου.

Δεν αναφέρονται στην Εκτίμηση του Πολυτεχνείου οι λόγοι για τους οποίους η περιοχή από ζώνη Τουριστικής Ανάπτυξης πρέπει να μετατραπεί σε Βιομηχανική Ζώνη.

Επιμένουμε δε να υποστηρίζουμε ότι η δημιουργία ενός κλειστού διαμετακομιστικού σταθμού από ξένους επενδυτές δεν πρέπει να συνδέεται με το παλαιό αίτημα και τη συζήτηση για δημιουργία ενός Εθνικού εμπορευματικού-επιβατικού λιμένα.

Πρόκειται για δύο ξεχωριστά ζητήματα προς συζήτηση, δύο διαφορετικά έργα και δύο ξεχωριστά κονδύλια χρηματοδότησης.

• Πιστεύουμε ότι τόσο μία πλήρης Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων όσο και η Μελέτη Σκοπιμότητας, οι οποίες –σύμφωνα με την εκτίμηση του Πολυτεχνείου θα κοστίσουν 2 – 3 εκατομμύρια ευρώ – επιβάλλεται και από την Ελληνική αλλά και την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία να γίνουν προκειμένου να εξετάσουν τις δυσμενείς επιπτώσεις λόγο της μεγάλης κλίμακας έργου, δεν θα μπορέσουν να στηρίξουν την αναγκαιότητα κατασκευής ενός διαμετακομιστικού σταθμού με οφέλη για την περιοχή και τους κατοίκους.

Πως ένα τέτοιο ποσό βρίσκεται άμεσα από τον κ. Κεφαλογιάννη, που δήλωσε την 1η Μάη ότι άμεσα θα προχωρήσει στην ανάθεση (απευθείας ανάθεση άραγε πάλι ή είναι έτοιμη ήδη στο συρτάρι του υπουργού;) εκπόνησης ΜΠΕ, ενώ χρόνια τώρα αναζητούνται κονδύλια για τα απαραίτητα για τη Μεσαρά έργα υποδομής.

• Γίνεται μεγάλη αναφορά στις αρνητικές επιπτώσεις που θα έχει η δημιουργία του διαμετακομιστικού σταθμού τόσο στο περιβάλλον όσο και στα εισοδήματα των κατοίκων της περιοχής, χωρίς να γίνεται ωστόσο καμία αναφορά στον ακριβή τρόπο με τον οποίο θα μπορέσουν και τα δύο να διασφαλιστούν. Η όποια αναφορά σε μέτρα για την άμβλυνση κάποιων επιπτώσεων γίνεται με προχειρότητα, χωρίς να τεκμηριώνεται η δυνατότητα πραγματοποίησης τους και χωρίς να αναφέρεται ποιον θα επιβαρύνει το αντίστοιχο επιπλέον κόστος.

Οι νέες, περίπου 1000, θέσεις εργασίες που ατεκμηρίωτα αναφέρεται ότι θα δημιουργηθούν - υπό ποιες προϋποθέσεις άραγε; - και το ευχολόγιο για νέες δραστηριότητες και νέες πηγές εισοδημάτων για τους απασχολούμενους με τη γεωργία και τον τουρισμό που θα θιγούν, δεν αποτελούν ικανά επιχειρήματα για να αποδεχτούμε την αλλαγή που θα συντελεστεί στη ζωή και τον τόπο μας. Πόσο μάλλον όταν σε άλλο σημείο του ίδιας Προκαταρκτικής Εκτίμησης σαφώς τίθεται και ΅Άθέμα δημιουργούμενης ανεργίας με κίνδυνο υπονόμευσης της κοινωνικής συνοχήςΆΆ

Εμείς επιμένουμε ότι η Μεσαρά δεν είναι Σαχάρα!! Δεν είναι δηλαδή μια νεκρή δραστηριοτήτων περιοχή όπου μπορούμε να επέμβουμε χωρίς άγχος και προβληματισμό για τις επιπτώσεις που θα έχει το όποιο επενδυτικό σχέδιο στο οικονομικό – κοινωνικό – φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον της.

Τέλος μας προβληματίζουν οι χειρισμοί που έχουν γίνει και εξακολουθούν να γίνονται από τον ΟΛΗ και το ΥΕΝ χωρίς την παράλληλη ενημέρωση και αποδοχή των τοπικών φορέων και των πολιτών. Η προκαταρκτική αυτή μελέτη ζητήθηκε από την Νομαρχία Ηρακλείου, χρηματοδοτήθηκε από τον ΟΛΗ και παραδόθηκε στο ΥΕΝ, ενώ ταυτόχρονα ο κ. Κεφαλογιάννης - με καθυστέρηση δύο εβδομάδων από την πρώτη δημοσίευση για ολοκλήρωσή της στην εφημερίδα Πατρίδα – επέλεξε να την κοινοποιήσει Πρωτομαγιά με απόντες τους περισσότερους από τους ενδιαφερόμενους φορείς. Ελπίζουμε να σεβαστεί τελικά το Υπουργείο αυτό που έχει εξαγγείλει. Ότι δηλαδή ο διαμετακομιστικός Σταθμός στη Μεσαρά δεν θα κατασκευαστεί χωρίς την πλήρη ενημέρωση και σύμφωνη γνώμη των κατοίκων.

Εμείς, είμαστε αποφασισμένοι να αντιδράσουμε και να αντιταχθούμε σε κάθε απόπειρα αλλοίωσης και υποβάθμισης τόσο του τόπου όσο και του τρόπου ζωής που επιλέξαμε για μας και τα παιδιά μας, και καλούμε όλους όσους διαφωνούν με τη δημιουργία του διαμετακομιστικού σταθμού στο Τυμπάκι να αναζητήσουν και να υπογράψουν την επιστολή διαμαρτυρίας για τα σχέδια του Υπουργού Ναυτιλίας κ. Κεφαλλογιάννη που θα σταλεί στον Πρωθυπουργό.

ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΤΗΣ ΜΕΣΣΑΡΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Μέλος του Παγκρήτιου Δικτύου Περιβαλλοντικών Οργανώσεων "ΟικοΚρήτη"
contact@no-container-port-in-timbaki.net


Δικτυακοί τόποι επικοινωνίας και ενημέρωσης
www.ecocrete.gr
www.no-container-port-in-timbaki.net

* Την "Προκαταρτική Εκτίμηση" μπορείτε να διαβάσετε στο site του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου



Τελευτ. ενημέρωση ( Κυριακή, 13 Μάιος 2007 )

ÌΓ ôçí ΓáãΓΓ­Γ©ΓÞ ÷ïñçãßΓʽ ôçò

¸íôáðç & ØçâéΓʽΓÞ ÅðéΓïéíùíßΓʽ
Είσοδος Χρήστη
Ψευδώνυμο

Κωδικός

Ξέχασες τον κωδικό;
Ξεχάσατε τον κωδικό σας?
Δεν έχετε λογαριασμό ακόμα? Δημιουργήστε τώρα!
Έχουμε 119 επισκέπτες σε σύνδεση
Επισκέπτες: 54566404
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ:



ΛΑΦΟΝΗΣΙ S.O.S. Πρωτοβουλία Πολιτών για την Προστασία του Λαφονησιού. Συλλογή υπογραφών!

Cavo Sidero
facebook group!



Φουρόγατος 78 Μαρ-Απρ 08
Φουρόγατος 77 Ιαν-Φεβ 08
Φουρόγατος 76 Νοε-Δεκ 07
Φουρόγατος 75 Σεπ-Οκτ 07
Φουρόγατος 74 Ιουλ-Αύ 07
Φουρόγατος 73 Μάι-Ιούν 07
Φουρόγατος 72 Μαρ-Απρ 07
Φουρόγατος 71 Ιαν-Φεβ 07
Φουρόγατος 70 Νοε-Δεκ 06
Φουρόγατος 69 Σεπ-Οκτ 06
Φουρόγατος 68 Ιουλ-Αυ 06
Φουρόγατος 67 Μαι-Ιουν 06
Φουρόγατος 66 Μαρ-Απρ 06
Φουρόγατος 65 Ιαν-Φεβ 06


Οικολόγιο 5. 20.01.2010

Οικολόγιο 4. 27.03.2009

Οικολόγιο 3. 12.10.2008
Οικολόγιο 2. 25.07.2008
Οικολόγιο 1. 10.06.2008


Φυλλάδιο της Οικολογικής Πρωτοβουλίας Χανίων για τις επιπτώσεις από τα κινητά και τις κεραίες


 
Οι εισηγήσεις της Ημερίδας "Προοπτικές βιώσιμης τοπικής ανάπτυξης και μεγάλες τουριστικές επενδύσεις"  9 Δεκ. 2006 στην 5η Συνάντηση του ΟικοΚρήτη

Κίνηση Πολιτών Μεσσαράς για το Περιβάλλον
Κατεβάστε το ενημερωτικό φυλλάδιο για το Διαμετακομιστικό Σταθμό στον κόλπο της Μεσσαράς (.pdf 425k)

ΥΠΟΓΡΑΨΤΕ ΤΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΟΝ ΚΟΛΠΟ ΤΗΣ ΜΕΣΣΑΡΑΣ!
Κατά της εγκατάστασης ενός τεραστίου διαμετακομιστικού σταθμού στον κόλπο της Μεσσαράς στη Νότια Κρήτη!

Η Ημερίδα στη Σητεία (27.2.2006) για τις μεγάλες τουριστικές επενδύσεις στην Ανατολική Κρήτη

 Γήπεδα Γκολφ
• Οι εισηγήσεις της ημερίδας για τα γήπεδα γκολφ
• ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΣΕ ΑΡΧΕΙΟ .doc ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ! (660k)
Γήπεδα Γκολφ: Παραπομπές
Ο Πόλεμος του Γκολφ στην Ιερή Κοιλάδα του Μεξικού

Φράγμα στο φράγμα Αποσελέμη!!!
 
Τα συμπεράσματα της επιστημονικής ημερίδας για το φράγμα στον Αποσελέμη (.doc)
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ - ΠΕΡΙΛΗΨΕΙΣ - ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ
Το φράγμα στον Αποσελέμη είναι διάτρητο!

ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ECOCRETE: Στην Κεντρική Σελίδα του ecocrete θα βρεις παραπομπές για τα 60 τελευταία άρθρα. Για να διαβάσεις παλαιότερα άρθρα, πήγαινε στις σελίδες των
οικολογικών ομάδων και στο αρχείο άρθρων όπου μπορείς να τα αναζητήσεις θεματικά. Μπορείς ακόμη να χρησιμοποιήσεις την ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ.
Θα βρεις επίσης πάνω από 700 παραπομπές στη σελίδα ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ


ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ | ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ | ΑΡΧΕΙΟ ΑΡΘΡΩΝ | ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ | ΔΡΑΣΕ ΤΩΡΑ! | ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ | ΒΙΒΛΙΑ-ΤΥΠΟΣ κ.α.
©2001 - 2004, Ecocrete, All Rights Reserved.
WebSite Created and Hosted by metrovista creative media, Heraklion.