ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ Πέμπτη 30 Μάρ 2023
Μενού - Επιλογές
ΕΠΙΛΟΓΕΣ
Το ναυάγιο είναι πολιτικό και αφορά την προστασία του Εκτύπωση Αποστολή με e-mail
ΑΡΧΕΙΟ ΑΡΘΡΩΝ - Θάλασσα - Ακτές
Οικολόγοι Πράσινοι , Πέμπτη, 12 Απρίλιος 2007

Το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου SEA DIAMOND θέτει μια σειρά πολιτικών ερωτημάτων που σχετίζονται με την πολιτική προστασίας του θαλασσίου περιβάλλοντος και την κατάσταση του μηχανισμού έγκαιρης διάσωσης και πρόληψης της ρύπανσης. Κι αυτό, σε μια χώρα όπου χιλιάδες σκάφη διασχίζουν κάθε χρόνο τις θάλασσές της και ενώ μάλιστα πολλά από αυτά μεταφέρουν πετρελαιοειδή και άλλα επικίνδυνα φορτία.

Ρωτάμε λοιπόν:

- Ποια είναι η ετοιμότητα του μηχανισμού έγκαιρης διάσωσης, για παράδειγμα 1500 επιβατών, σε περίπτωση ναυαγίου έξω από τα στενά όρια του Σαρωνικού; Αν δεν υπήρχαν οι λεμβούχοι της Σαντορίνης ή αν το περιστατικό γίνονταν μακριά από το νησί, μήπως θρηνούσαμε άλλη μια καταστροφή, με το μηχανισμό να λειτουργεί μόνο στα χαρτιά;

- Εφαρμόστηκε το Σχέδιο Αντιμετώπισης Έκτακτων Περιστατικών που -σύμφωνα με την ευρωπαϊκή και εθνική νομοθεσία- πρέπει να ακολουθείται σε ανάλογες περιπτώσεις; Πόσο επικαιροποιημένο είναι και ποια τεχνικά μέσα και υποδομές σε περιφερειακό επίπεδο ενεργοποιήθηκαν;

- Ποιος αποφάσισε αν και πού θα βυθιστεί το σκάφος και γιατί δεν έγιναν έγκαιρα ενέργειες για να αποτραπεί η βύθισή του και μάλιστα σε μεγάλο βάθος; Το ΥΕΝ και οι υπηρεσίες του, σε μια τέτοια περίπτωση, παραμένουν θεατές; Και αν δεν έμειναν θεατές, ποιες εντολές έδωσαν;

- Γιατί δεν έγινε οποιαδήποτε κινητοποίηση να περιοριστεί ο κίνδυνος ρύπανσης ενός ευαίσθητου και ιδιαίτερου θαλάσσιου οικοσυστήματος; Ποια μέριμνα υπήρξε για τα πολλά θαλάσσια είδη, τον ιδιαίτερο βυθό, λόγω των ηφαιστειακών πετρωμάτων και τα πολλά θαλάσσια ρεύματα; Στο διάστημα των ωρών που πέρασαν μέχρι να βυθιστεί το σκάφος, γιατί δεν δόθηκε εντολή να ενεργοποιηθεί έγκαιρα μηχανισμός για να αντλήσει τα καύσιμα από τις δεξαμενές του σκάφους, ώστε σε περίπτωση βύθισης να αποτραπεί η ρύπανση του θαλάσσιου περιβάλλοντος;

Εκτός από τα αμείλικτα ερωτήματα σχετικά με την ετοιμότητα του μηχανισμού έγκαιρης διάσωσης αλλά και αποτροπής της ρύπανσης του θαλασσίου περιβάλλοντος, που υποδεικνύουν σοβαρή πολιτική ευθύνη για την κυβέρνηση και τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, ανακύπτουν και άλλα πολιτικά ερωτήματα για την κυβέρνηση και τον αρμόδιο Υπουργό, που σχετίζονται με τη διακυβέρνηση της χώρας:

- Γιατί (όπως φαίνεται από τις δηλώσεις του ΥΕΝ στο πρόσφατο περιστατικό αλλά και σε πολλά άλλα ναυάγια μέχρι σήμερα) ενδιαφέρει ελάχιστα αν ένα πλοίο θα βυθιστεί ή όχι και -πολύ περισσότερο- αν θα παρασύρει στο βυθό και τα καύσιμά του; Είναι δυνατόν ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας να δηλώνει ότι ευθύνη δική του είναι η διάσωση των επιβατών και όχι η αποτροπή ενός ναυαγίου, που τη θεωρεί υπόθεση της εταιρίας ή των ασφαλιστών; Ποιος υπουργός θα μπορούσε να δηλώσει ότι θα επιβάλει απλώς πρόστιμο αν προκληθεί κάποια ρύπανση ή καταστροφή, παραμένοντας απλώς θεατής;

- Αληθεύει ότι το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας έχει επιδοτήσει με αρκετά εκατομμύρια ευρώ την συγκεκριμένη εταιρία (καθώς και μια άλλη), καταβάλλοντας τα ασφάλιστρα για τους ναυτικούς κάθε χρόνο; Με ποιο κριτήριο δαπανά τα χρήματα που προέρχονται από τους Έλληνες φορολογούμενους;

Είναι φανερό ότι αυτή η πολιτική προσβάλλει σοβαρά την υγεία του περιβάλλοντος και του πνεύματος των πολιτών.

Η Εκτελεστική Γραμματεία των Οικολόγων Πράσινων

Οικολόγοι Πράσινοι
ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ
www.ecogreens.gr - email: ecogreen@otenet.gr
Αθήνα: Κολοκοτρώνη 31, 10562, τηλ. 210.3241001, fax 210 3241825
Θεσσαλονίκη: Φιλίππου 51, 54631, τηλ. 2310.222503, fax 2310.421196

.
ecocrete.gr .


ÌΓ ôçí ΓáãΓΓ­Γ©ΓÞ ÷ïñçãßΓʽ ôçò

¸íôáðç & ØçâéΓʽΓÞ ÅðéΓïéíùíßΓʽ
Είσοδος Χρήστη
Ψευδώνυμο

Κωδικός

Ξέχασες τον κωδικό;
Ξεχάσατε τον κωδικό σας?
Δεν έχετε λογαριασμό ακόμα? Δημιουργήστε τώρα!
Έχουμε 240 επισκέπτες σε σύνδεση
Επισκέπτες: 57641148
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ:



ΛΑΦΟΝΗΣΙ S.O.S. Πρωτοβουλία Πολιτών για την Προστασία του Λαφονησιού. Συλλογή υπογραφών!

Cavo Sidero
facebook group!



Φουρόγατος 78 Μαρ-Απρ 08
Φουρόγατος 77 Ιαν-Φεβ 08
Φουρόγατος 76 Νοε-Δεκ 07
Φουρόγατος 75 Σεπ-Οκτ 07
Φουρόγατος 74 Ιουλ-Αύ 07
Φουρόγατος 73 Μάι-Ιούν 07
Φουρόγατος 72 Μαρ-Απρ 07
Φουρόγατος 71 Ιαν-Φεβ 07
Φουρόγατος 70 Νοε-Δεκ 06
Φουρόγατος 69 Σεπ-Οκτ 06
Φουρόγατος 68 Ιουλ-Αυ 06
Φουρόγατος 67 Μαι-Ιουν 06
Φουρόγατος 66 Μαρ-Απρ 06
Φουρόγατος 65 Ιαν-Φεβ 06


Οικολόγιο 5. 20.01.2010

Οικολόγιο 4. 27.03.2009

Οικολόγιο 3. 12.10.2008
Οικολόγιο 2. 25.07.2008
Οικολόγιο 1. 10.06.2008


Φυλλάδιο της Οικολογικής Πρωτοβουλίας Χανίων για τις επιπτώσεις από τα κινητά και τις κεραίες


 
Οι εισηγήσεις της Ημερίδας "Προοπτικές βιώσιμης τοπικής ανάπτυξης και μεγάλες τουριστικές επενδύσεις"  9 Δεκ. 2006 στην 5η Συνάντηση του ΟικοΚρήτη

Κίνηση Πολιτών Μεσσαράς για το Περιβάλλον
Κατεβάστε το ενημερωτικό φυλλάδιο για το Διαμετακομιστικό Σταθμό στον κόλπο της Μεσσαράς (.pdf 425k)

ΥΠΟΓΡΑΨΤΕ ΤΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΟΝ ΚΟΛΠΟ ΤΗΣ ΜΕΣΣΑΡΑΣ!
Κατά της εγκατάστασης ενός τεραστίου διαμετακομιστικού σταθμού στον κόλπο της Μεσσαράς στη Νότια Κρήτη!

Η Ημερίδα στη Σητεία (27.2.2006) για τις μεγάλες τουριστικές επενδύσεις στην Ανατολική Κρήτη

 Γήπεδα Γκολφ
• Οι εισηγήσεις της ημερίδας για τα γήπεδα γκολφ
• ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΣΕ ΑΡΧΕΙΟ .doc ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ! (660k)
Γήπεδα Γκολφ: Παραπομπές
Ο Πόλεμος του Γκολφ στην Ιερή Κοιλάδα του Μεξικού

Φράγμα στο φράγμα Αποσελέμη!!!
 
Τα συμπεράσματα της επιστημονικής ημερίδας για το φράγμα στον Αποσελέμη (.doc)
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ - ΠΕΡΙΛΗΨΕΙΣ - ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ
Το φράγμα στον Αποσελέμη είναι διάτρητο!

ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ECOCRETE: Στην Κεντρική Σελίδα του ecocrete θα βρεις παραπομπές για τα 60 τελευταία άρθρα. Για να διαβάσεις παλαιότερα άρθρα, πήγαινε στις σελίδες των
οικολογικών ομάδων και στο αρχείο άρθρων όπου μπορείς να τα αναζητήσεις θεματικά. Μπορείς ακόμη να χρησιμοποιήσεις την ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ.
Θα βρεις επίσης πάνω από 700 παραπομπές στη σελίδα ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ


ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ | ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ | ΑΡΧΕΙΟ ΑΡΘΡΩΝ | ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ | ΔΡΑΣΕ ΤΩΡΑ! | ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ | ΒΙΒΛΙΑ-ΤΥΠΟΣ κ.α.
©2001 - 2004, Ecocrete, All Rights Reserved.
WebSite Created and Hosted by metrovista creative media, Heraklion.