ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ arrow ΑΡΧΕΙΟ ΑΡΘΡΩΝ Δευτέρα 27 Μάρ 2023
Μενού - Επιλογές
ΕΠΙΛΟΓΕΣ
Οι πεζοί υπό διωγμό στο νέο Κ.Ο.Κ.! Εκτύπωση Αποστολή με e-mail
ΑΡΧΕΙΟ ΑΡΘΡΩΝ - Συγκοινωνία - Πεζοί
ΠΕΖΗ , Πέμπτη, 15 Φεβρουάριος 2007

Αθήνα 6-2-2007

Η τροποποίηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, που ψήφισε βιαστικά το υπουργείο μεταφορών, αποτελεί ένα ακόμα μέτρο ενταγμένο στην πολιτική της καταπίεσης και του διωγμού των πεζών. Ενώ επίσημα διακηρύσσεται ότι κύριος στόχος του νομοθετήματος είναι η οδική ασφάλεια, δεν περιέχει κανένα μέτρο για την ασφάλεια των πεζών και κυρίως για την απελευθέρωση των καταπατημένων χώρων των πεζών από τα οχήματα. Όμως στο προεκλογικό πρόγραμμα του 2004 αναγνωριζόταν ότι η συνεχιζόμενη κατάληψη των ήδη στενών πεζοδρομίων από κάθε λογής οχήματα και αντικείμενα, συνεπάγεται κινδύνους για την ασφάλεια των πεζών και εμπόδια στην εξυπηρέτησή τους!

Και όχι μόνο δεν περιέχει το νομοθέτημα του υπουργείου μέτρα για την απελευθέρωση των πεζοδρομίων, αλλά περιέχει και μέτρα που θα επιδεινώσουν το πρόβλημα. Συγκεκριμένα, ενώ όλα τα πεζοδρόμια, πλατείες πεζόδρομοι πάρκα και λοιποί ελεύθεροι χώροι πεζών έχουν κατακλυστεί από μηχανές, μειώνει στο μισό τα πρόστιμα (άρθρο 32), ώστε να διευκολυνθεί ακόμα περισσότερο η καταπάτηση των χώρων των πεζών.

Αλλά ούτε και την ασφάλεια των οδηγών και επιβατών των οχημάτων εξυπηρετεί στην πραγματικότητα, αφού αυξάνει τα όρια ταχύτητας (άρθρο 18) ΙΧ αυτοκινήτων και μοτοσικλετών (ενώ τα μειώνει για τα λεωφορεία! - τα οποία τουλάχιστον οδηγούνται από επαγγελματίες) και μειώνει τα πρόστιμα για οδήγηση όταν έχει ανακληθεί ή αφαιρεθεί η άδεια (άρθρο 87). Ακόμα αφαιρεί από τη δικαιοδοσία των δήμων (άρθρο 46) την αρμοδιότητα για τις κατασκευές μέτρων κυκλοφοριακού κατευνασμού (traffic calming), ώστε να διευκολυνθεί ακόμα και στις γειτονιές η αύξηση της ταχύτητας των αυτοκινήτων.

Θα πρέπει ακόμα να σημειωθεί ότι και κατά τη διαδικασία σύνταξης του νομοσχεδίου, το υπουργείο αρνήθηκε να συναντηθεί με εκπροσώπους των πεζών, όταν δημοσιεύματα το παρουσίαζαν να συνομιλεί με εκπροσώπους που εξέφραζαν τα συμφέροντα του αυτοκινήτου και των μοτοσικλετών. Αν και είχαμε κάνει στο υπουργείο εδώ και 3 χρόνια λεπτομερείς και τεκμηριωμένες προτάσεις για τροποποιήσεις που βελτιώνουν τη ζωή στην πόλη και την ασφάλεια, δεν έκανε καμία δεκτή και αρνήθηκε να συνομιλήσει μαζί μας, παρόλο που το ζητήσαμε. Και να σκεφτεί κανείς ότι προεκλογικά διακήρυσσαν ότι θα αξιοποιούσαν τη συνεργασία με τις μη κυβερνητικές οργανώσεις!

Ο νέος ΚΟΚ έχει στην πραγματικότητα σαν στόχο τη μείωση της πεζή μετακίνησης και την ενίσχυση της μετακίνησης με ΙΧ αυτοκίνητα και μηχανές. Θα έχει έτσι άμεσα δυσμενή επίδραση στην οδική ασφάλεια αφού περισσότερες μετακινήσεις θα γίνονται με ανασφαλή μέσα. Και έμμεσα όμως, με την αύξηση της ρύπανσης και της καθιστικής ζωής που επιβάλλει η κίνηση με αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες, θα μειώσει την ασφάλεια και ποιότητα ζωής των ελλήνων.

ΠΕΖΗ - Πρωτοβουλία Πολιτών για τα Δικαιώματα των Πεζών
Τ.Θ. 3188 Αθήνα 10210
E-mail: pezh@pezh.gr
http://www.pezh.gr


.
ecocrete.gr .

Τελευταίες δημοσιεύσεις:
Δημοφιλέστερα άρθρα:

ÌΓ ôçí ΓáãΓΓ­Γ©ΓÞ ÷ïñçãßΓʽ ôçò

¸íôáðç & ØçâéΓʽΓÞ ÅðéΓïéíùíßΓʽ
Είσοδος Χρήστη
Ψευδώνυμο

Κωδικός

Ξέχασες τον κωδικό;
Ξεχάσατε τον κωδικό σας?
Δεν έχετε λογαριασμό ακόμα? Δημιουργήστε τώρα!
Έχουμε 144 επισκέπτες σε σύνδεση
Επισκέπτες: 57603612
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ:



ΛΑΦΟΝΗΣΙ S.O.S. Πρωτοβουλία Πολιτών για την Προστασία του Λαφονησιού. Συλλογή υπογραφών!

Cavo Sidero
facebook group!



Φουρόγατος 78 Μαρ-Απρ 08
Φουρόγατος 77 Ιαν-Φεβ 08
Φουρόγατος 76 Νοε-Δεκ 07
Φουρόγατος 75 Σεπ-Οκτ 07
Φουρόγατος 74 Ιουλ-Αύ 07
Φουρόγατος 73 Μάι-Ιούν 07
Φουρόγατος 72 Μαρ-Απρ 07
Φουρόγατος 71 Ιαν-Φεβ 07
Φουρόγατος 70 Νοε-Δεκ 06
Φουρόγατος 69 Σεπ-Οκτ 06
Φουρόγατος 68 Ιουλ-Αυ 06
Φουρόγατος 67 Μαι-Ιουν 06
Φουρόγατος 66 Μαρ-Απρ 06
Φουρόγατος 65 Ιαν-Φεβ 06


Οικολόγιο 5. 20.01.2010

Οικολόγιο 4. 27.03.2009

Οικολόγιο 3. 12.10.2008
Οικολόγιο 2. 25.07.2008
Οικολόγιο 1. 10.06.2008


Φυλλάδιο της Οικολογικής Πρωτοβουλίας Χανίων για τις επιπτώσεις από τα κινητά και τις κεραίες


 
Οι εισηγήσεις της Ημερίδας "Προοπτικές βιώσιμης τοπικής ανάπτυξης και μεγάλες τουριστικές επενδύσεις"  9 Δεκ. 2006 στην 5η Συνάντηση του ΟικοΚρήτη

Κίνηση Πολιτών Μεσσαράς για το Περιβάλλον
Κατεβάστε το ενημερωτικό φυλλάδιο για το Διαμετακομιστικό Σταθμό στον κόλπο της Μεσσαράς (.pdf 425k)

ΥΠΟΓΡΑΨΤΕ ΤΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΟΝ ΚΟΛΠΟ ΤΗΣ ΜΕΣΣΑΡΑΣ!
Κατά της εγκατάστασης ενός τεραστίου διαμετακομιστικού σταθμού στον κόλπο της Μεσσαράς στη Νότια Κρήτη!

Η Ημερίδα στη Σητεία (27.2.2006) για τις μεγάλες τουριστικές επενδύσεις στην Ανατολική Κρήτη

 Γήπεδα Γκολφ
• Οι εισηγήσεις της ημερίδας για τα γήπεδα γκολφ
• ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΣΕ ΑΡΧΕΙΟ .doc ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ! (660k)
Γήπεδα Γκολφ: Παραπομπές
Ο Πόλεμος του Γκολφ στην Ιερή Κοιλάδα του Μεξικού

Φράγμα στο φράγμα Αποσελέμη!!!
 
Τα συμπεράσματα της επιστημονικής ημερίδας για το φράγμα στον Αποσελέμη (.doc)
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ - ΠΕΡΙΛΗΨΕΙΣ - ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ
Το φράγμα στον Αποσελέμη είναι διάτρητο!

ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ECOCRETE: Στην Κεντρική Σελίδα του ecocrete θα βρεις παραπομπές για τα 60 τελευταία άρθρα. Για να διαβάσεις παλαιότερα άρθρα, πήγαινε στις σελίδες των
οικολογικών ομάδων και στο αρχείο άρθρων όπου μπορείς να τα αναζητήσεις θεματικά. Μπορείς ακόμη να χρησιμοποιήσεις την ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ.
Θα βρεις επίσης πάνω από 700 παραπομπές στη σελίδα ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ


ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ | ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ | ΑΡΧΕΙΟ ΑΡΘΡΩΝ | ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ | ΔΡΑΣΕ ΤΩΡΑ! | ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ | ΒΙΒΛΙΑ-ΤΥΠΟΣ κ.α.
©2001 - 2004, Ecocrete, All Rights Reserved.
WebSite Created and Hosted by metrovista creative media, Heraklion.