Αποκαλυπτική των προθέσεων του Υπουργείου και της Δημοτικής Αρχής ήταν η χθεσινή σύσκεψη στην Περιφέρεια. Ο κ. Υπουργός να εξαγγέλλει τις σχεδιαζόμενες παρεμβάσεις του Υπουργείου και του ΟΛΗ στη χερσαία ζώνη του και ο κ. Δήμαρχος να υπεραμύνεται της αποκλειστικότητας του Δήμου στη διαχείριση των χώρων. Κατά τη συζήτηση όμως αποκαλύφθηκαν αρκετές αλήθειες, όπως: 1. Η εμμονή του κ. Υπουργού δεν ήταν στην πολιτική κατεύθυνση κι επιλογή της ήπιας ανάπτυξης της περιοχής αλλά στην αποκλειστικότητα του Υπουργείου, της κυβέρνησης και του Ο.Λ.Η να υλοποιηθούν τα δικά τους έργα. Ο κ. Υπουργός έθεσε μόνο διλήμματα περί μοντέλου ανάπτυξης, θέση ο ίδιος δεν πήρε και ζήτησε από τους άλλους να πάρουν. 2. Η εμμονή του κ. Δημάρχου δεν ήταν στην κατεύθυνση υπεράσπισης της μελέτης παλιάς πόλης αλλά στην αγωνία του να εμφανιστεί και ο Δήμος συμμέτοχος στα έργα. 3. Πολιτικές απόψεις και τοποθετήσεις δεν έγιναν ουσιαστικά από τους συμμετέχοντες στη σύσκεψη είτε γιατί δεν υπήρχαν τέτοιες είτε γιατί δεν «συνέφερε» να δημοσιοποιηθούν.
Πως αλλιώς να εκτιμηθούν οι δηλώσεις του κ. Υπουργού στο κλείσιμο της σύσκεψης ότι «εμείς θα αναπλάσουμε την περιοχή Μπεντενάκι, θα πλακοστρώσουμε την παραλιακή οδό κι ας αποφασίσει ο Δήμος αν θα κυκλοφορείται ή όχι» ή η επιμονή του να πάρει απάντηση από τον κ. Δήμαρχο εάν θέλει μία ή δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση στον παραλιακό δρόμο από το πρώην ΞΕΝΙΑ μέχρι το Απεντομωτήριο; Πως αλλιώς να εκτιμηθούν οι δηλώσεις του κ. Δημάρχου ότι «ο Δήμος είναι ο φορέας όλων των έργων στην παλιά πόλη και γι΄ αυτό να γίνει Προγραμματική Σύμβαση μεταξύ Υπουργείου και Δήμου για τα εξαγγελλόμενα έργα» ή ότι «δεν υπάρχει καμιά μελέτη στο δήμο για την παλιά πόλη και χρειάζονται ακόμα τρείς μήνες για να παραδοθεί η κυκλοφοριακή μελέτη» ; Σοβαρά μιλάει ο κ. Δήμαρχος, δεν ήταν Δήμαρχος την προηγούμενη τετραετία ή τώρα ανέλαβε και καταγγέλλει τον προηγούμενο ; Γιατί τέσσερα χρόνια δεν απαίτησε την ολοκλήρωση των μελετών και πού είναι, και ποιες, οι κατευθύνσεις που έδωσε στους μελετητές ; Φυσικά τις κατευθύνσεις που έδωσε στους μελετητές για την ολοκλήρωση της κυκλοφοριακής μελέτης δεν τις αποκάλυψε. Το ουσιαστικό πολιτικό πρόβλημα ήταν και είναι τι είδους επιλογές κάνει και τι κατευθύνσεις δίνει κανείς στους μελετητές. Να επιλέξουν την ήπια κυκλοφορία στο ενετικό λιμάνι, μέχρι και την απαγόρευση των διαμπερών κινήσεων, μελετώντας εναλλακτικές κινήσεις και μετακινήσεις χωρίς Ι.Χ ή όπως έγινε στη δυτική παραλιακή να σχεδιάσει δρόμους ταχείας κυκλοφορίας με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση ; Στο ουσιαστικό αυτό πολιτικό πρόβλημα θέση δεν πήραν ούτε ο κ. Υπουργός (ως Ηρακλειώτης) ούτε ο κ. Δήμαρχος. Προς τι λοιπόν η σύσκεψη; Για να δημοσιοποιηθούν τα έργα του Υπουργείου και του Ο.Λ.Η και να βολιδοσκοπηθεί η συναίνεση που ίσως εξασφαλίσουν, για να επιδιωχθεί μια συμβιβαστική – συναινετική λύση χωρίς πολιτική επιλογή κατεύθυνσης; Το μόνο που συμφωνήθηκε είναι πως απαραίτητη προϋπόθεση για να αναπλαστεί η παραλιακή οδός είναι να διανοιχτεί η οδός Μητσοτάκη. Γι΄ αυτό εκτιμούμε πως είναι το μόνο που, τώρα τουλάχιστο, δεν πρόκειται να γίνει. Δ Η Μ Ο Τ Ι Κ Η Κ Ι Ν Η Σ Η Η Ρ Α Κ Λ Ε Ι Ο Α Ν Θ Ρ Ω Π Ι Ν Η Π Ο Λ Η www.filopolis.gr – e-mail : info@filopolis.gr . ecocrete.gr . |