Την ανάγκη μελέτης σκοπιμότητας για την κατασκευή του λιμένα Τυμπακίου Κρήτης επισημαίνει στην ΕΕ ο Στ. Αρναουτάκης Με ερώτησή του προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο Ευρωβουλευτής του ΠΑ.ΣΟ.Κ Σταύρος Αρναουτάκης έθεσε το θέμα της κατασκευής του Λιμένα Τυμπακίου, επισημαίνοντας ότι τέτοια έργα που αλλάζουν τη φυσιογνωμία της περιοχής θα πρέπει να γίνονται με στόχο την αειφόρο ανάπτυξη και κυρίως μετά από συναίνεση της τοπικής κοινωνίας. Για τον λόγο αυτό, ζητά να μάθει αν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι ενήμερη για την κατασκευή του συγκεκριμένου έργου καθώς και αν έχουν δοθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ή αν προβλέπεται να δοθούν πριν την έναρξη του έργου μελέτες για τις επιπτώσεις της κατασκευής του λιμανιού στη φύση και το περιβάλλον. Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή: "Σύμφωνα με ενημέρωση από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, την 1 Σεπτεμβρίου 2006 υπογράφηκε Μνημόνιο Συνεργασίας για την ανάπτυξη, διαχείριση και λειτουργία του Λιμένα Τυμπακίου Κρήτης μεταξύ του Έλληνα Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας και του Υπουργού Ναυτιλιακών Υποθέσεων και Αλιείας της Δημοκρατίας της Κορέας. Σύμφωνα με δημοσιεύματα της έγκυρης γερμανικής εφημερίδας Frankfurter Allgemeine Zeitung, αλλά και του τοπικού τύπου, το σχεδιαζόμενο λιμάνι υπολογίζεται να έχει χωρητικότητα ενός εκατ. κοντέινερ, να δέχεται φορτηγά μέχρι 10.000 TEU (Twenty foot Equivalent Units) και να φιλοξενεί έως και 50 πλοία την ημέρα λειτουργώντας όλο το 24ωρο. Ο κόλπος της Μεσσαράς με τις αμμουδιές του αποτελεί ένα καταφύγιο για τις απειλούμενες από εξαφάνιση χελώνες Καρέτα Καρέτα και ανήκει με βάση την ευρωπαϊκή οδηγία FFH (Fauna Flora Habitat) στις προστατευόμενες περιοχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Επίσης, η περιοχή εκτός του ιδιαίτερα υψηλού φυσικού της κάλους έχει ιδιαίτερο αρχαιολογικό ενδιαφέρον αφού εκεί βρίσκεται το διεθνές αρχαίο λιμάνι της Μινωικής πόλης του Κομμού. Η κατασκευή ενός τόσο σημαντικού έργου θα έχει συνέπειες όχι μόνο στην ζωή των κατοίκων της περιοχής αλλά και στο φυσικό περιβάλλον. Λαμβάνοντας υπόψη τα ανάλογου τύπου λιμάνια του εξωτερικού, θεωρείται πιθανό ότι απειλείται με σημαντική θαλάσσια ρύπανση ο κόλπος της Μεσσαράς και γενικότερα οι ακτές της Νότιας Κρήτης, ενώ ακυρώνεται κάθε σοβαρή προοπτική ήπιας και βιώσιμης τοπικής ανάπτυξης στους τομείς του τουρισμού και της γεωργίας στην περιοχή. Τέτοια σημαντικά έργα θα πρέπει εξαρχής να έχουν ως στόχο τους την αειφόρο ανάπτυξη της περιοχής και να υλοποιούνται με τη συναίνεση της τοπικής κοινωνίας. Ερωτάται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή: 1. Αν έχει ενημερωθεί για την κατασκευή του εν λόγω έργου. 2. Αν έχει δοθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ή αν προβλέπεται να δοθεί πριν την έναρξη του έργου και πριν όλες οι διαδικασίες να έχουν δρομολογηθεί ανεπίστρεπτα, μελέτη σκοπιμότητας η οποία να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων: τις εναλλακτικές λύσεις για την εγκατάσταση του λιμένα, τις περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις στην ευρύτερη περιοχή της νότιας Κρήτης, καθώς και τις δυνατότητες που υπάρχουν για παράλληλες χρήσεις του λιμένα προς όφελος των κατοίκων της περιοχής και της αειφόρου ανάπτυξης ολόκληρης της Κρήτης." . ecocrete.gr . |