ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ arrow ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ arrow Κίνηση Πολιτών Μεσσαράς Τρίτη 09 Αύγ 2022
Μενού - Επιλογές
ΕΠΙΛΟΓΕΣ
"Όχι λιμάνι μεταφόρτωσης στο Τυμπάκι" από την Πρωτοβου Εκτύπωση Αποστολή με e-mail
Διαμετακομιστικός σταθμός στον κόλπο της Μεσσαράς
Πρωτοβουλία Δημοτών , Σάββατο, 02 Σεπτέμβριος 2006

Λιμάνι μεταφόρτωσης κοντέϊνερς στο Τυμπάκι
Σημαντικές πληροφορίες

Αγαπητοί συνδημότες του Δήμου Τυμπακίου,

όπως γνωρίζετε, ο κύριος Κεφαλογιάννης, ο Υπουργός Ναυτιλίας, με την υποστήριξη της κυβέρνησης, προτίθεται να προχωρήσει το σχέδιο κατασκευής ενός διαμετακομιστικού λιμανιού γιά πλοία μέχρι 10.000 TEU και γιά 1-2 εκατομμύρια κοντέϊνερς ετησίως. Γιά τον σκοπό αυτό προτίθεται να χρησιμοποιηθεί και το στρατιωτικό αεροδρόμιο του Τυμπακίου. Αυτό το λιμάνι ικανοποιεί μόνο το προσωπικό γόητρο του Υπουργού, μιά που ένα τέτοιο έργο δεν πρόκειται να αποτελέσει πηγή εσόδων.

Τον τελευταίο καιρό η Ελλάδα προσφέρεται σε διάφορες μεγάλες ναυτιλιακές εμπορικές εταιρείες σαν κέντρο μεταφόρτωσης κοντέϊνερς στην Μεσόγειο. Ενδιαφέρον έχουν δείξει διάφοροι πιθανοί επενδυτές από την Ασία: China Shipping, Cosco, Ντουμπάϊ, Κορέα.

Με πρόσχημα την προνομιακή γεωγραφική θέση, ο κόλπος της Μεσσαράς πρέπει να θυσιαστεί γιαυτό το σκοπό. Όμως αυτή η απόφαση δεν είναι σωστή ούτε γιά εθνικούς, ούτε και γιά τοπικά αναπτυξιακούς λόγους.

Ο κύριος Κεφαλογιάννης υπόσχεται στην περιοχή:
• Οικονομική ανάπτυξη
• Επενδύσεις μεγάλων εταιρειών
• Μερικές χιλιάδες θέσεις εργασίας

Τί θα προκύψει όμως;

• Πιθανή πρόοδος της τσιμεντοβιομηχανίας και της χαλυβουργίας γιά μερικά χρόνια με φτηνό, κυρίως ξένο δυναμικό. Όμως αυτό θα ισχύσει βραχυπρόθεσμα.

• Τέτοια λιμάνια γιά κοντέϊνερς λειτουργούν αυτοματοποιημένα. Θα δοθούν μόνο λίγες υψηλές θέσεις εργασίας σε ειδικευμένο προσωπικό που θα πρέπει να «εισαχθεί».

• Η Ελλάδα δεν είναι μία χώρα με φτηνά ημερομίσθια, το οποίο σημαίνει οτι το εγχώριο εργατικό προσωπικό θα ήταν γιά μεγάλες εταιρείες (όπως την Coca Cola ή τη Nokia) πολύ πιό ακριβό. Γιά τον λόγο αυτό δεν θα θελήσουν να εγκατασταθούν εδώ.

• Επιτρέποντας σε ξένες εταιρείες να εγκατασταθούν εδώ (όπως π.χ. οι Κορεάτες, που τελευταία έχουν δείξει ενδιαφέρον) αυτοί θα προτιμήσουν να εργαστούν είτε με εισαγόμενο εργατικό προσωπικό είτε με φθηνότερους αλλοδαπούς εργάτες. Έτσι η περιοχή αντί γιά νέες θέσεις εργασίας θα αντιμετωπίσει πρόβλημα αλλοδαπών.

Αλλά όμως οι ήδη διαθέσιμες θέσεις εργασίας στον τουρισμό θα εκλείψουν και θα εμφανιστεί γενική μείωση των θέσεων αυτών σε όλη τη νότια Κρήτη. Και αυτό γιά πάντα! Αυτό είναι σημαντικό να προσεχτεί ιδιάιτερα!

Οι υποσχέσεις του υπουργού είναι επομένως δελεαστικές αλλά δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν. Όλες οι ενδείξεις στρέφονται εναντίον ενός τέτοιου έργου.

Υπάρχουν και άλλες οικονομικές επιπτώσεις, οι οποίες στρέφονται εμφανώς ενάντια στο λιμάνι. Μερικές από αυτές είναι:

Μεγάλος ανταγωνισμός. Διότι πρόκειται να προκύψουν τέτοια λιμάνια και σε άλλες μεσογειακές χώρες: στην Ιταλία, στη Λιβύη, στη Γαλλία. Το γεγονός αυτό μπορεί να κάνει το σχεδιαζόμενο λιμάνι εκ των προτέρων μη αποδοτικό, με αποτέλεσμα το ρίσκο μιάς μεγάλης επενδυτικής αποτυχίας.

• Η διώρυγα του Σουέζ έχει μία συγκεκριμένη οριακή χωρητικότητα γιά μεγάλα πλοία. Έτσι είναι πιθανό το τόλμημα της κατασκευής τέτοιων γιγαντιαίων λιμανιών μεταφόρτωσης να αποτύχει εντελώς.

• Η ευρωπαϊκή ενδοχώρα δεν θα μπορούσε να ωφεληθεί, διότι η μεταφόρτωση μέσω αεροπλάνων θα είναι απαγορευτική λόγω του υψηλού κόστους.

Θα υπάρξει όμως μείωση των εισοδημάτων από τον τουρισμό σε μεγάλα τμήματα της νότιας Κρήτης. Καί αυτό γιά πάντα.

Υπάρχουν επίσης και μεγάλες οικολογικές επιπτώσεις:

• Τεράστια ρύπανση του νερού διαμέσου της βυθοκόρησης, διότι θα χρειαστούν σημαντικά μεγαλύτερα βάθη, ώστε να χωρέσουν οι καρίνες τέτοιων μεγάλων πλοίων.

• Προοδευτική καταστροφή της θαλάσσιας χλωρίδας και πανίδας μιάς ευρείας παράκτιας ζώνης γύρω από το Τυμπάκι και κατά μήκος της νότιας ακτής.

• Όχληση των παραλιακών φωλιών της Caretta-Caretta στον Κομό.

• Μεγάλη χρήση πόσιμου νερού, προβληματική διαχείριση των αποβλήτων, τεράστια αύξηση των απορριμμάτων.

Το περιβαλλοντικό κόστος είναι εις βάρος της περιοχής. Το κόστος αυτό θα είναι μεγαλύτερο από το όφελος.

Το σπουδαιότερο: θα υπάρξει μιά δραστική πτώση της ποιότητας ζωής 24 ώρες το εικοσιτετράωρο γιά όλα τα παρακείμενα χωριά και τους κατοίκους τους:

• Οι αδιάκοποι, αλλεπάλληλοι κτύποι των υπέρβαρων κοντέϊνερς – όμοιοι με τους θορύβους των εκρήξεων στα λατομεία – ακούγονται σε απόσταση περίπου 10 χιλιομέτρων.

• Η πληθώρα του φωτισμού, που θα υποβάλλεται νύχτα-μέρα όλη η περιοχή του Τυμπακίου, θα δημιουργεί μεγάλη όχληση.

• Θα χαθεί η ασφάλεια των κατοίκων, διότι θα εξαπλωθεί στη περιοχή η εγκληματικότητα και η πορνεία.

• Κατάκλυση της ντόπιας αγοράς με φτηνά ασιατικά προϊόντα σημαίνει πτώση της εγχώριας μεσαίας τάξης με τις μικρές βιοτεχνίες τους.

• Εργοτάξια με άφθονη σκόνη, ακαθαρσίες και κυκλοφοριακό φόρτο το λιγότερο γιά μιά δεκαετία.

• Επιπλέον πλεονέκτημα του λιμανιού δεν θα ήταν η διακίνηση γεωργικών προϊόντων, διότι η παραγωγή τους είναι πολύ μικρή. Η ετήσια αγροτική παραγωγή όλης της Μεσσαράς δεν θα αρκούσε να γεμίσει ούτε το μισό ενός πλοίου που μεταφέρει κοντέϊνερς. Και εκτός από αυτό θα ήταν μεγάλη η διάρκεια του ταξιδιού.

• Χωρίς οικογενειακό, περιβαλλοντικά και κοινωνικά φιλικό τουρισμό πρόκειται να ερημωθεί και να ατροφήσει η γύρω περιοχή του Τυμπακίου με τα χωριά της, τις ταβέρνες και τα εστιατόρια, με τις μικρές πανσιόν και τα ενοικιαζόμενα δωμάτια. Διότι χωρίς ευπρόσδεκτους επισκέπτες θα παραμεληθεί η φροντίδα και ο εξωραϊσμός της περιοχής.

• Και τέτοιοι επισκέπτες στη περίπτωση τέτοιου λιμανιού δεν θα έρχονται πιά!

• Κάποιοι θα πούν, θα έρχονται άλλου τύπου τουρίστες. Αλλά αυτό οδηγεί σε ένα «μαζικό τουρισμό», όπως αυτόν της βόρειας Κρήτης.

Το μοναδικό πλεονέκτημα ενός τέτοιου λιμανιού είναι: προσωπικό όφελος αυτών που παίρνουν τις αποφάσεις και μερικών ιδιοκτητών γής της περιοχής.

Η εναλλακτική λύση:

Τον υφιστάμενο «ποιοτικό τουρισμό» πρέπει να τον φροντίσουμε και να τον προφυλάξουμε, να τον αυξήσουμε και να τον βελτιώσουμε, κυρίως με την δημιουργία θέσεων εργασίας με βελτιωμένες εργασιακές δομές. Η περιοχή του Τυμπακίου θα μπορούσε να είναι το πολύτιμο κόσμημα, το μαργαριτάρι της κρητικής τουριστικής οικονομίας με διεθνή ζήτηση και με μεγάλη σταθερότητα στον χρόνο, παρά ένα γιγάντιο «λιμάνι-τέρας».

Και γιά την Ελλάδα, την Κρήτη, την περιοχή του Τυμπακίου ένα καλύτερο κύρος.

Συλλογιστείτε πάνω σΆαυτό, συζητείστε το, σχηματίστε τη δική σας γνώμη!

Η δημοτική πρωτοβουλία « Όχι λιμάνι μεταφόρτωσης στο Τυμπάκι» λέει:
ΟΧΙ


Σημείωση:
Αναζητήστε στη ταβέρνα ένα DVD, όπου θα μπορούσατε να βιώσετε τον τρόμο στη θέα ενός λιμανιού μεταφόρτωσης.

Τελευτ. ενημέρωση ( Κυριακή, 13 Μάιος 2007 )

ÌΓ ôçí ΓáãΓΓ­Γ©ΓÞ ÷ïñçãßΓʽ ôçò

¸íôáðç & ØçâéΓʽΓÞ ÅðéΓïéíùíßΓʽ
Είσοδος Χρήστη
Ψευδώνυμο

Κωδικός

Ξέχασες τον κωδικό;
Ξεχάσατε τον κωδικό σας?
Δεν έχετε λογαριασμό ακόμα? Δημιουργήστε τώρα!
Έχουμε 110 επισκέπτες σε σύνδεση
Επισκέπτες: 54566801
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ:



ΛΑΦΟΝΗΣΙ S.O.S. Πρωτοβουλία Πολιτών για την Προστασία του Λαφονησιού. Συλλογή υπογραφών!

Cavo Sidero
facebook group!



Φουρόγατος 78 Μαρ-Απρ 08
Φουρόγατος 77 Ιαν-Φεβ 08
Φουρόγατος 76 Νοε-Δεκ 07
Φουρόγατος 75 Σεπ-Οκτ 07
Φουρόγατος 74 Ιουλ-Αύ 07
Φουρόγατος 73 Μάι-Ιούν 07
Φουρόγατος 72 Μαρ-Απρ 07
Φουρόγατος 71 Ιαν-Φεβ 07
Φουρόγατος 70 Νοε-Δεκ 06
Φουρόγατος 69 Σεπ-Οκτ 06
Φουρόγατος 68 Ιουλ-Αυ 06
Φουρόγατος 67 Μαι-Ιουν 06
Φουρόγατος 66 Μαρ-Απρ 06
Φουρόγατος 65 Ιαν-Φεβ 06


Οικολόγιο 5. 20.01.2010

Οικολόγιο 4. 27.03.2009

Οικολόγιο 3. 12.10.2008
Οικολόγιο 2. 25.07.2008
Οικολόγιο 1. 10.06.2008


Φυλλάδιο της Οικολογικής Πρωτοβουλίας Χανίων για τις επιπτώσεις από τα κινητά και τις κεραίες


 
Οι εισηγήσεις της Ημερίδας "Προοπτικές βιώσιμης τοπικής ανάπτυξης και μεγάλες τουριστικές επενδύσεις"  9 Δεκ. 2006 στην 5η Συνάντηση του ΟικοΚρήτη

Κίνηση Πολιτών Μεσσαράς για το Περιβάλλον
Κατεβάστε το ενημερωτικό φυλλάδιο για το Διαμετακομιστικό Σταθμό στον κόλπο της Μεσσαράς (.pdf 425k)

ΥΠΟΓΡΑΨΤΕ ΤΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΟΝ ΚΟΛΠΟ ΤΗΣ ΜΕΣΣΑΡΑΣ!
Κατά της εγκατάστασης ενός τεραστίου διαμετακομιστικού σταθμού στον κόλπο της Μεσσαράς στη Νότια Κρήτη!

Η Ημερίδα στη Σητεία (27.2.2006) για τις μεγάλες τουριστικές επενδύσεις στην Ανατολική Κρήτη

 Γήπεδα Γκολφ
• Οι εισηγήσεις της ημερίδας για τα γήπεδα γκολφ
• ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΣΕ ΑΡΧΕΙΟ .doc ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ! (660k)
Γήπεδα Γκολφ: Παραπομπές
Ο Πόλεμος του Γκολφ στην Ιερή Κοιλάδα του Μεξικού

Φράγμα στο φράγμα Αποσελέμη!!!
 
Τα συμπεράσματα της επιστημονικής ημερίδας για το φράγμα στον Αποσελέμη (.doc)
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ - ΠΕΡΙΛΗΨΕΙΣ - ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ
Το φράγμα στον Αποσελέμη είναι διάτρητο!

ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ECOCRETE: Στην Κεντρική Σελίδα του ecocrete θα βρεις παραπομπές για τα 60 τελευταία άρθρα. Για να διαβάσεις παλαιότερα άρθρα, πήγαινε στις σελίδες των
οικολογικών ομάδων και στο αρχείο άρθρων όπου μπορείς να τα αναζητήσεις θεματικά. Μπορείς ακόμη να χρησιμοποιήσεις την ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ.
Θα βρεις επίσης πάνω από 700 παραπομπές στη σελίδα ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ


ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ | ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ | ΑΡΧΕΙΟ ΑΡΘΡΩΝ | ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ | ΔΡΑΣΕ ΤΩΡΑ! | ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ | ΒΙΒΛΙΑ-ΤΥΠΟΣ κ.α.
©2001 - 2004, Ecocrete, All Rights Reserved.
WebSite Created and Hosted by metrovista creative media, Heraklion.