Πάνε μόλις δυο μήνες από το Διεθνές Φιλοσοφικό Συνέδριο με θέμα «Ηθική και Πολιτική» που έγινε στην πόλη μας. Το διάστημα που πέρασε ήταν, φαίνεται, υπεραρκετό για να «αφομοιώσουμε» το περιεχόμενό του. Μόλις προ ημερών ήρθαν ξανά στην δημοσιότητα στοιχεία, αυτή τη φορά από επίσημα κομματικά όργανα, που μαρτυρούν πως άλλο τα λόγια κι άλλο η πράξη. Αφορμή στάθηκε η περίπτωση υποψηφίων Δημάρχων που αγνόησαν το χρίσμα του κόμματος και κατεβαίνουν ως «αντάρτες». Έτσι ονομάζονται, καθώς πέρασαν πολλά χρόνια από τότε που η λέξη αντάρτης ήταν τίτλος αντίστασης και τιμής. Με αφορμή αυτή την ανταρσία, τα κομματικά όργανα έβγαλαν στα φόρα άπειρα άπλυτα διπλοθεσιτών, τριπλομισθοδοτούμενων κλπ. Και η απορίες μου, ως αφελούς, είναι : Αν δεν κατέβαιναν «αντάρτες» θα έβγαζαν τα κομματικά όργανα στα φόρα τόσα άπλυτα για τα συγκεκριμένα πρόσωπα; Και για πόσους άλλους, που υπάκουσαν στις κομματικές εντολές, υπάρχουν -και πόσα- αντίστοιχα άπλυτα που δεν δημοσιοποιούνται; Ποιοι «κρατούν» ποιους με τέτοια στοιχεία στο σημερινό βασίλειο της «ιδιότυπης ομηρίας» που τείνει να γενικευτεί για όλη την κοινωνία; Η πολιτική δραστηριότητα στον τόπο μας προϋποθέτει ή οδηγεί υποχρεωτικά σε προσωπικές πολλαπλές απολαβές -κατά κανόνα- παράνομες; Τι άλλο, από την επίσημη κομματική καταγγελία, χρειάζονται για να παρέμβουν τα θεσπισμένα από την πολιτεία όργανα τήρησης της νομιμότητας στις πράξεις των φορέων του δημοσίου (ΟΤΑ, Νοσοκομεία κ.ά), ελέγχου της χρηστής διαχείρισης των δημόσιων πόρων; Δεν είναι όμως μόνο αυτό το πρόβλημα. Διαβάζουμε για μεγάλο συνωστισμό υποψηφίων σε Δημοτικούς ή Νομαρχιακούς συνδυασμούς, για αγώνα δρόμου να συμπεριληφθούν στις λίστες. Ακούμε ονόματα μεγάλης κοινωνικής ή οικονομικής επιφάνειας που ενεργοποιούνται αυτοδιοικητικά. Πως λάτρεψαν ξαφνικά αυτό που λέγεται Αυτοδιοίκηση; Που ήταν τόσο καιρό και τι λιθαράκι έχουν βάλει; Πόσοι από αυτούς αναμειγνύονται για να προσφέρουν αφιλοκερδώς και με πραγματική ανιδιοτέλεια; Πόσους σωτήρες έχει ακόμα ανάγκη ο τόπος μας; Φυσικά κανείς δεν έχει τίποτα, τουναντίον, με κανένα συμπολίτη μας που καταξιώθηκε κοινωνικά ή πέτυχε οικονομικά μέσα από την προσωπική του δουλειά και την κοινωνική του δραστηριότητα. Προφανώς δεν σχολιάζω αυτούς. Προς τι όμως αυτή η «ιδιάζουσα πασαρέλα» των ημερών μας; Αφού γνωρίζουμε, κι ο τόπος μας είναι μικρός, πως πολλοί απ΄ αυτούς αλλού αποσκοπούν; ¶λλοι θέλουν να μετρήσουν τις δυνάμεις τους (ενόψει βουλευτικών εκλογών) και μεταπηδούν από Δημοτικό σε Νομαρχιακό ψηφοδέλτιο. ¶λλοι εξαργυρώνουν χάρες, ανταλλάσσουν με άλλα τη συμμετοχή τους ή επενδύουν στο μέλλον. ¶λλοι ανταγωνίζονται για το ποιος θα «πάρει κεφάλι» στους κομματικούς τους χώρους, αποσκοπώντας σε υπουργοποίηση αργότερα. Κι αν ξαφνικά προκηρυχθούν Βουλευτικές εκλογές, πόσοι από τους σημερινούς υποψηφίους ή αυριανούς ¶ρχοντες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης θα πάρουν μεταγραφή αφήνοντας άρον – άρον τις θέσεις τους γιατί θα τους καλεί το…..άλλο «καθήκον»; Τα παραπάνω ίσως εξηγούν γιατί έχει τόσο απαξιωθεί η πολιτική (και η αυτοδιοίκηση είναι πολιτική) στα μάτια των πολιτών. Κάποτε όσοι έμπαιναν στην πολιτική έβγαιναν φτωχότεροι. Σήμερα ούτε τα οικονομικά τους δημοσιοποιούν, ούτε αισθάνονται την ανάγκη να αιτιολογήσουν που και πως βρήκαν αυτά που απέκτησαν ή έχτισαν. Κι επειδή αποδεικνύεται πως το πρόβλημα είναι οι σχέσεις ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ, προτείνω αυτό να είναι το θέμα του επομένου Φιλοσοφικού Συνεδρίου. Έτσι κι αλλιώς η ΗΘΙΚΗ είναι μονίμως σε διακοπές….μετ΄ αποδοχών. Θεόφιλος Τρουλλινός ένας αφελής δημότης Ηρακλείου . ecocrete.gr . |