Ηράκλειο 27 Απριλίου 2006 Στο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Ηρακλείου αναφέρεται: «Προτείνεται η κατόπιν ειδικής μελέτης περιβαλλοντική – αισθητική αναβάθμιση του οδικού άξονα Δημοκρατίας – Κνωσού από το Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου μέχρι τον Αρχαιολογικό χώρο της Κνωσού, με δημιουργία πεζοδρόμων, ποδηλατοδρόμων και χώρων πρασίνου σε όλο το μήκος παράλληλα προς τα ρεύματα κυκλοφορίας των οχημάτων». Η μελέτη αυτή έγινε, εγκρίθηκε αλλά κατά την κατασκευή έγινε αγνώριστη. Ποδηλατόδρομος δεν έγινε, ξεφύτρωσαν κι εκεί φοίνικες αντί των ενδημικών φυτών που προέβλεπε η μελέτη, ο δρόμος έγινε με 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και ως ταχείας κυκλοφορίας απέκτησε και διαχωριστικό «τείχος του Βερολίνου» στη μέση -δηλαδή νησίδα με στηθαίο ασφαλείας- τέτοιο που ούτε ο Βόρειος Οδικός ¶ξονας Κρήτης έχει στο μεγαλύτερο μήκος του, λες κι επιδιωκόταν η απαγόρευση επικοινωνίας του ανατολικού με το δυτικό τμήμα της συνοικίας. Κατασκευάστηκε δηλαδή και δίδεται τμηματικά στην κυκλοφορία ένας πολεοδομικά απαράδεκτος και κυκλοφοριακά επικίνδυνος δρόμος που μόνο στην Κνωσό δεν παραπέμπει ότι οδηγεί. Για άλλη μια φορά πρυτάνευσε η πολιτική της Δημοτικής Αρχής που δεν είναι άλλη από να θυσιάζει τα πάντα στο βωμό της γρήγορης, άνετης και μεγαλύτερης κυκλοφορίας των Ι.Χ. σε βάρος των πεζών, των κατοίκων, των επαγγελματιών της περιοχής. Πολιτικής που παραβαίνει ευθέως τους κανόνες και προδιαγραφές περί αστικών οδών, καταργεί στην πράξη τις εγκεκριμένες μελέτες και δημιουργεί αποτελέσματα που πολύ γρήγορα θα αποδειχθεί πως πρέπει να ανατραπούν. Με την ριζική τροποποίηση -κατά την κατασκευή- της μελέτης, αντί να αναβαθμιστεί, υποβαθμίστηκε ο ιστορικής σημασίας δρόμος που οδηγεί στις μοναδικές Αρχαιότητες της Κνωσού, με μόνο όφελος την υπογειοποίηση των δικτύων της ΔΕΗ και την ολοκλήρωση των δικτύων ύδρευσης κι αποχέτευσης. Αναφερόμαστε στο έργο της Λεωφ. Κνωσού γιατί εκτιμούμε πως μόλις δοθεί σε κυκλοφορία όλη η λεωφόρος θα διαπιστωθούν τα προβλήματα επικοινωνίας των δύο πλευρών της συνοικίας αλλά και οι κίνδυνοι που ελλοχεύουν στον δρόμο ταχείας πλέον κυκλοφορίας. Θεωρούμε υποχρέωσή μας να τα επισημάνουμε πριν είναι πολύ αργά. Ειδικά για την Λεωφόρο Κνωσού αυτό ήταν κάτι παραπάνω από εφικτό αφού ο νέο κάθετος άξονας Ηράκλειο – Βιάννος έχει πάρει και θα παίρνει όλο και μεγαλύτερη από την σημερινή κυκλοφορία της Λεωφόρου, που σε σύντομο χρονικό διάστημα θα είναι ωσάν να τερματίζει στις Αρχαιότητες της Κνωσού. Πιστεύουμε πως αφού η Δημοτική Αρχή δεν εισάκουσε τις διαμαρτυρίες και προτάσεις, κατοίκων και φορέων, που διατυπώθηκαν από την αρχή εκτέλεσης του έργου κι εντάθηκαν με τις τροποποιήσεις της μελέτης, έστω και τώρα, μπορεί να αναθεωρήσει τις απόψεις και την πολιτική της και να επαναφέρει τα πράγματα στην αρχικά μελετημένη λύση. - Να υιοθετήσει την πολιτική της ήπιας κυκλοφορίας με προτεραιότητα στους πεζούς και τους ποδηλάτες. - Να σέβεται την ιστορικότητα κάθε περιοχής και να αναβαθμίζει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της, όπως στην περίπτωση αυτή ο προορισμός της Κνωσού. - Να αναδείξει τον δικό μας φυτικό πλούτο και να μην φυτεύει φοίνικες όπου δει. - Να κάνει με τα έργα πιο ανθρώπινες τις συνθήκες διαβίωσης των κατοίκων. - Να ενθαρρύνει την επικοινωνία τους και την επαγγελματική τους δραστηριότητα.
Αυτές τις αρχές θα υπηρετήσουμε εμείς, η Δημοτική Κίνηση «ΗΡΑΚΛΕΙΟ – ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΠΟΛΗ». Καλούμε τους δημότες να πορευτούμε μαζί. ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ «ΗΡΑΚΛΕΙΟ – ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΠΟΛΗ» . ecocrete.gr . |