Ερώτηση προς τους κ.κ. Υπουργούς: - ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ. - Εμπορικής Ναυτιλίας ΘΕΜΑ: Ενδιαφέρον Κίνας και συμφωνία Ελλάδας για διαμετακομιστικό λιμάνι στο Τυμπάκι Κρήτης. Με βάση δημοσιεύματα του τύπου αλλά και επίσημη ανακοίνωση του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Κεφαλογιάννη, στο Τυμπάκι Κρήτης θα δημιουργηθεί διαμετακομιστικό κέντρο εμπορευμάτων στο οποίο θα συμμετάσχουν κινέζικες εταιρείες. “Υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από την Κίνα και από τις κινέζικες εταιρίες για την ανάπτυξη κοινής επένδυσης με την Ελλάδα και τη δημιουργία ενός νέου λιμενικού σταθμού στην Κρήτη, που θα έχει το μέγεθος του λιμανιού του Πειραιά”, δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Υπουργός. Όπως ανέφερε, στο νέο λιμάνι θα φτάνουν περίπου 10 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια (κοντέϊνερς) το χρόνο, τα οποία θα προορίζονται για την Ανατολική Μεσόγειο, την Αδριατική, τη Μαύρη Θάλασσα και φυσικά την Ελλάδα. Η επένδυση, σύμφωνα με τον κ. Κεφαλογιάννη, θα προχωρήσει άμεσα και εξετάζεται το ενδεχόμενο να πραγματοποιηθεί με την υπογραφή διακρατικής συμφωνίας μεταξύ της χώρας μας και της Κίνας. Ο κρητικός τύπος και πληθυσμός έχει δεχτεί την είδηση με ανάμικτα αισθήματα ενώ οικολογικές κινήσεις αντιδρούν σε αυτό το ενδεχόμενο. Κατά την άποψη μας το κυριότερο πρόβλημα σήμερα είναι η έλλειψη ουσιαστικής ενημέρωσης και διαλόγου με τους κατοίκους και φορείς της Κρήτης και της συγκεκριμένης περιοχής. Ενώ θα μπορούσε να συμφωνήσει κάποιος για τη θετική επίδραση στην Οικονομία του νησιού αλλά και την εθνική του σημασία λόγω της ανάπτυξης των ελληνοκινεζικών εμπορικών σχέσεων δεν είναι καθόλου γνωστές οι αρνητικές επιπτώσεις από μια τέτοια επένδυση. Η Κυβέρνηση οφείλει να ενημερώσει και να προχωρήσει σε διάλογο με όλους τους φορείς της Κρήτης (Νομαρχίες, Περιφέρειες, Δήμους, αναπτυξιακούς φορείς, ΤΕΕ) πριν προχωρήσει σε οριστικές αποφάσεις. Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί: 1. Υπάρχει ειλημμένη απόφαση της Κυβέρνησης τόσο για την επένδυση αυτή όσο και για την τοποθεσία και, αν ναι, ποια είναι τα κριτήρια της απόφασης τόσο για την επένδυση όσο και για την τοποθεσία; 2. Πώς καλύπτεται το έλλειμμα που δημιουργεί η ανυπαρξία Γενικού και Περιφερειακού Χωροταξικού Σχεδίου και Κτηματολογίου για τη λήψη μιας τόσο σημαντικής απόφασης; 3. Έχουν εξετασθεί όλες οι πιθανές επιπτώσεις, περιβαλλοντικές, οικονομικές και κοινωνικές από ένα τέτοιο έργο; 4. Θα προχωρήσουν, πριν τη λήψη οριστικής απόφασης, σε υπεύθυνη, ολοκληρωμένη ενημέρωση και ουσιαστικό διάλογο με τους Δήμους, τις Νομαρχίες , την Περιφέρεια Κρήτης για το ποιο ακριβώς έργο θα γίνει, ποιος θα το κάνει, με ποιους σκοπούς και δράσεις; Ο ερωτών βουλευτής Γιάννης Δραγασάκης ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ . ecocrete.gr . |