Μέσα στο 2005 έγινε εισαγωγή 355.859 Ι.Χ. αυτοκινήτων (Αδέσμευτος Τύπος 5-1-2006 σύμφωνα με στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας). Ο αντίστοιχος αριθμός για τις μοτοσικλέτες (άνω των 50 κ.ε.) ήταν 90.126. Εάν υποθέσουμε ότι επιβάλλεται «πράσινος φόρος» 30 ευρώ κατά μέσο όρο για κάθε εισαγόμενο αυτοκίνητο και 5 ευρώ για κάθε μοτοσικλέτα τότε συγκεντρώνεται το ποσό των 11.126.400 ευρώ ετησίως (στα προσεχή χρόνια προβλέπεται η εισαγωγή Ι.Χ. να μειωθεί οπότε το ποσόν αυτό θα μειώνεται ή (για να μείνει το ποσόν σταθερό) θα πρέπει να αυξάνεται ο φόρος. Συνολικά σήμερα κυκλοφορούν στη χώρα 4.199.586 αυτοκίνητα και περίπου 1.000.000 μοτοσικλέτες (σύμφωνα με εκτιμήσεις του γράφοντος). Εάν αυξήσουμε τα τέλη κυκλοφορίας των Ι.Χ. κατά 1 ευρώ ετησίως και των μοτοσικλετών κατά 0,5 ευρώ τότε συγκεντρώνουμε το ποσόν των 4.699.586 ευρώ. Μαζί με το ποσόν του «πράσινου φόρου» συγκεντρώνουμε συνολικά 15.825.986 ευρώ ετησίως. Μικρότεροι φόροι θα μπορούσαν να επιβληθούν σε οποιοδήποτε προϊόν εισάγεται στη χώρα. Εάν η Κυβέρνηση ήθελε σοβαρά να προωθήσει τα οικολογικά χωριά θα μπορούσε να διαθέσει τα χρήματα αυτά για να πληρώσει 1000 πρωτοπόρους πειραματιστές-βιοκαλλιεργητές που θα εφάρμοζαν κάθε πιθανή εναλλακτική τεχνική για 10 χρόνια. Στο τέλος της δεκαετίας καταργούνται οι πράσινοι φόροι και διακόπτεται η χρηματοδότηση. Εάν τα οικολογικά χωριά έχουν βρεί τον τρόπο να επιβιώνουν χωρίς επιδοτήσεις όλα θα εξελιχθούν χωρίς κρατική ανάμιξη. Εάν δεν έχει βρεθεί τρόπος να είναι αυτάρκη το πείραμα θα τελειώσει άδοξα. Εάν τα (βιώσιμα) χωριά εξακολουθήσουν να ανακυκλώνουν τα σκουπίδια των γειτόνων ίσως διατηρηθούν μειωμένοι φόροι (και επιδοτήσεις) επ' αόριστον. Το ποσό που αντιστοιχεί σε κάθε καλλιεργητή είναι 15.825 ευρώ (1.318,75 ευρώ μηνιαίως) και είναι υπέρ το δέον ικανοποιητικό. Ο προτεινόμενος φόρος δεν θίγει καθόλου τους οικονομικά ασθενείς και είναι εναρμονισμένος με το δόγμα «Ο ρυπαίνων πληρώνει». Μικροβελτιώσεις της πρότασης: Α) Τα χρήματα θα μπορούσαν να δίνονται όχι ως «μάνα εξ' ουρανού» αλλά σαν επιδότηση ανάλογα με την ποσότητα των χρήσιμων υλικών που θα εξασφάλιζαν από ανακύκλωση των σκουπιδιών των γειτονικών συμβατικών οικισμών. Αυτό θα ήταν ιδιαίτερα ευνοϊκό για όλους διότι και οι συμβατικοί οικισμοί θα γλύτωναν από τα σκουπίδια και οι βιοκαλλιεργητές θα είχαν αυξημένες απολαβές (και τα 15.825 ευρώ ετησίως και τα ποσά από την πώληση των υλικών στο εμπόριο). Β) Παράλληλα με την επιβολή του πράσινου φόρου θα μπορούσε να υπάρξει μικρή μείωση των έμμεσων φόρων και περικοπή εξόδων σε άλλους τομείς όπως π.χ. Παιδεία (θα μπορούσαν να μειωθούν οι διορισμοί και να καλύπτεται το κενό με αναπληρωτές), επιδοτήσεις συλλόγων και ποδοσφαιρικών ομάδων, μισθοί υψηλόμισθων δημοσίων υπαλλήλων. Δήμου Κ. Ιωάννης smithal@kav.forthnet.gr . ecocrete.gr . |