ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ arrow ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ arrow Περιβαλ. Σύλλογος Ρεθύμνου Κυριακή 07 Αύγ 2022
Μενού - Επιλογές
ΕΠΙΛΟΓΕΣ
Κινούμενη άμμος Εκτύπωση Αποστολή με e-mail
Ακτές - θάλασσα
Δήμος Τσαντίλης , Πέμπτη, 06 Οκτώβριος 2005

Κινούμενη άμμος

Η μισοσκουριασμένη βυθοκόρος που προσπαθεί μάταια να βαθύνει το λιμάνι αποτελεί πια μόνιμο στοιχείο της εικόνας του. ¶λλοτε αργεί, άλλοτε δουλεύει, αργά και μεθοδικά. Ο μακρύς χαλύβδινος λαιμός της εκτείνεται πάνω από την θάλασσα, ο κάδος ποντίζεται με παφλασμό στα κιτρινωπά νερά για να ανασυρθεί με τριγμούς γεμάτος υγρή άμμο. Που θα την πάει; Απ’ ότι φαίνεται η άμμος θα καταλήξει στον βυθό κάπου ανοιχτά, μακριά από το λιμάνι. Πότε θα τελειώσει η βυθοκόρος την δουλειά της; Πότε θα είναι το λιμάνι αρκετά βαθύ ώστε να μη χρειάζεται άλλο βάθεμα; Η απάντηση είναι μάλλον ποτέ.

Η βυθοκόρος έχει αναλάβει ένα όντως σισύφειο έργο. Το λιμάνι έχει κατασκευαστεί στην λάθος μεριά. Το ίδιο και η κατ’ ευφημισμό μαρίνα. Τα ρεύματα της θάλασσας αποθέτουν - εκεί που δεν χρειάζεται - την άμμο που παίρνουν από την παραλία του ανατολικού Ρεθύμνου - εκεί που η άμμος πράγματι χρειάζεται. Μέρα με την μέρα, ώρα με την ώρα τα ρεύματα της θάλασσας δίνουν δουλειά στην βυθοκόρο. Και η παραλία δεν παύει να στενεύει. Σε ορισμένα τμήματα μάλιστα έχει τόσο πολύ υποχωρήσει, ώστε να την εγκαταλείψουν ακόμη και οι πιστότεροι από ομπρελάδες της, που δεν την μισθώνουν πια, όπως παλιά,  για να ασκήσουν το τεμπέλικο επάγγελμά τους..

Κάποιοι μάλιστα λένε ότι μετά την άμμο, σειρά έχει η παραλιακή λεωφόρος που τα κύματα έχουν αρχίσει σε ορισμένα σημεία να την υποσκάπτουν. Δεν είμαι ειδικός, αλλά έχω την εντύπωση ότι όσο βαθαίνει το λιμάνι, τόσο περισσότερη άμμος θα έρχεται από την ανατολική παραλία για να γεμίσει αυτή την μαύρη τρύπα.

Αλλά ως τότε ο κ. Δήμαρχος και πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου θα πρέπει να έχει λύσει άλλα, περισσότερο φλέγοντα, προβλήματα. Το κυριότερο είναι ότι σε λιγότερο από δέκα ημέρες το νέο λιμάνι θα πρέπει να είναι αρκετά βαθύ ώστε να είναι σε θέση να δένει εκεί το πλοίο της γραμμής. (Το περιμένουμε και αυτό για να δούμε πώς τα φορτηγά, που θα φορτώνει και θα ξεφορτώνει το πλοίο, θα βρίσκουν τον δρόμο τους μέσα από την πόλη).

Σε συνέντευξή του τις προάλλες σε τοπικό ραδιοφωνικό σταθμό, ο κ. Δήμαρχος ήταν κατά το συνήθειό του αισιόδοξος. Το βραχυπρόθεσμο πρόβλημα του καραβιού, που θα θέλει να δέσει στην νέα θέση του θα λυθεί εκ των ενόντων. Για το μακροπρόθεσμο, την συνεχή μεταφορά άμμου από την παραλία του Ρεθύμνου στο λιμάνι, θα βρει την οριστική του λύση με μια «ακτομηχανική μελέτη». Γιατί τώρα αυτή δεν έγινε όταν έπρεπε, δηλαδή πριν αρχίσει η κατασκευή του έργου, είναι μυστήριο που προφανώς δεν είναι δυνατόν να διευκρινιστεί σε μια πρωινή εκπομπή. Μυστήριο μέγα είναι επίσης, ποιος είχε την αρχική ιδέα να γίνει το νέο λιμάνι, όπως έγινε και εκεί που έγινε και ποιος είχε την ευθύνη για την υλοποίησή της. Ο κ. Δήμαρχος δήλωσε στον σταθμό ότι ήταν αντίθετος όσον αφορά την θέση και ότι άλλοι ήταν αυτοί που δεν τον άκουσαν. Ποιοι άραγε; ¶λλο μυστήριο σκοτεινό.

Ο κ. Δήμαρχος είχε μια πράγματι καταπληκτική ιδέα που την αποκάλυψε στην συνέντευξή του: αντί να πηγαίνει η άμμος που βγαίνει από το λιμάνι στης θάλασσα τον πάτο, δεν θα ήταν καλύτερα να επιστρέφεται στις παραλίες από τις οποίες προήλθε; Όσοι παιδιά έχετε φτιάξει στην άμμο παλάτια θα είσθε σε θέση να αξιολογήσετε την ιδέα του κ. Δημάρχου.

Ας μη τον αδικούμε όμως. Μια ιδέα ήταν. Την λύση θα δώσει οριστικά, όπως εδήλωσε, μια ακτομηχανική μελέτη. Υπάρχει όμως πράγματι λύση στο πρόβλημα του λιμανιού ή θα πρέπει να μάθουμε εφεξής να ζούμε με την βυθοκόρο;

Ο κ. Δήμαρχος αντλεί την σιγουριά του για την οριστική λύση του προβλήματος από την αξιοθαύμαστα αδιατάραχτη σχέση του με την επιστήμη και την τεχνολογία - έστω και αν αυτές πολλές φορές στο παρελθόν τον έχουν προδώσει. Τα προβλήματα στον Δήμο του τα λύνει με μελέτες και τα προβλήματα που αυτές προκαλούν, με νέες μελέτες. Οι χειρότερες είναι αυτές που γίνονται κατόπιν εορτής και οι ακόμη χειρότερες, αυτές που εισηγούνται νέα και πρόσθετα κατασκευαστικά έργα.

Πολύ φοβούμαστε ότι η ακτομηχανική μελέτη, που καλείται να σώσει το λιμάνι από τις αμμώδεις προσχώσεις, ανήκει στην πονηρή αυτή κατηγορία των χειρότερων και των ακόμη χειρότερων μελετών. Αυτό λοιπόν που τρέμουμε είναι μη δούμε σύντομα να ξεπετιούνται μέσα από την θάλασσα βράχινα αναχώματα που θα υποτίθεται ότι θα μαζεύουν άμμο και θα προστατεύουν την παραλιακή λεωφόρο. Αν πράγματι θα το κάνουν ή αν και αυτά τα έργα θα έχουν γίνει τζάμπα και βερεσέ, θα το αποκαλύψει σίγουρα μια νέα μελέτη, επιστημονικά άρτια και τεχνικά τεκμηριωμένη και αυτή. Ας ελπίσουμε ότι έως τότε θα υπάρχει ακόμη το Ρέθυμνο και ότι θα συνεχίζουμε ζούμε όλοι καλά και ο κ. Δήμαρχος καλύτερα.

Δήμος Τσαντίλης

.
ecocrete.gr .


ÌΓ ôçí ΓáãΓΓ­Γ©ΓÞ ÷ïñçãßΓʽ ôçò

¸íôáðç & ØçâéΓʽΓÞ ÅðéΓïéíùíßΓʽ
Είσοδος Χρήστη
Ψευδώνυμο

Κωδικός

Ξέχασες τον κωδικό;
Ξεχάσατε τον κωδικό σας?
Δεν έχετε λογαριασμό ακόμα? Δημιουργήστε τώρα!
Έχουμε 98 επισκέπτες σε σύνδεση
Επισκέπτες: 54547277
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ:



ΛΑΦΟΝΗΣΙ S.O.S. Πρωτοβουλία Πολιτών για την Προστασία του Λαφονησιού. Συλλογή υπογραφών!

Cavo Sidero
facebook group!



Φουρόγατος 78 Μαρ-Απρ 08
Φουρόγατος 77 Ιαν-Φεβ 08
Φουρόγατος 76 Νοε-Δεκ 07
Φουρόγατος 75 Σεπ-Οκτ 07
Φουρόγατος 74 Ιουλ-Αύ 07
Φουρόγατος 73 Μάι-Ιούν 07
Φουρόγατος 72 Μαρ-Απρ 07
Φουρόγατος 71 Ιαν-Φεβ 07
Φουρόγατος 70 Νοε-Δεκ 06
Φουρόγατος 69 Σεπ-Οκτ 06
Φουρόγατος 68 Ιουλ-Αυ 06
Φουρόγατος 67 Μαι-Ιουν 06
Φουρόγατος 66 Μαρ-Απρ 06
Φουρόγατος 65 Ιαν-Φεβ 06


Οικολόγιο 5. 20.01.2010

Οικολόγιο 4. 27.03.2009

Οικολόγιο 3. 12.10.2008
Οικολόγιο 2. 25.07.2008
Οικολόγιο 1. 10.06.2008


Φυλλάδιο της Οικολογικής Πρωτοβουλίας Χανίων για τις επιπτώσεις από τα κινητά και τις κεραίες


 
Οι εισηγήσεις της Ημερίδας "Προοπτικές βιώσιμης τοπικής ανάπτυξης και μεγάλες τουριστικές επενδύσεις"  9 Δεκ. 2006 στην 5η Συνάντηση του ΟικοΚρήτη

Κίνηση Πολιτών Μεσσαράς για το Περιβάλλον
Κατεβάστε το ενημερωτικό φυλλάδιο για το Διαμετακομιστικό Σταθμό στον κόλπο της Μεσσαράς (.pdf 425k)

ΥΠΟΓΡΑΨΤΕ ΤΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΟΝ ΚΟΛΠΟ ΤΗΣ ΜΕΣΣΑΡΑΣ!
Κατά της εγκατάστασης ενός τεραστίου διαμετακομιστικού σταθμού στον κόλπο της Μεσσαράς στη Νότια Κρήτη!

Η Ημερίδα στη Σητεία (27.2.2006) για τις μεγάλες τουριστικές επενδύσεις στην Ανατολική Κρήτη

 Γήπεδα Γκολφ
• Οι εισηγήσεις της ημερίδας για τα γήπεδα γκολφ
• ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΣΕ ΑΡΧΕΙΟ .doc ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ! (660k)
Γήπεδα Γκολφ: Παραπομπές
Ο Πόλεμος του Γκολφ στην Ιερή Κοιλάδα του Μεξικού

Φράγμα στο φράγμα Αποσελέμη!!!
 
Τα συμπεράσματα της επιστημονικής ημερίδας για το φράγμα στον Αποσελέμη (.doc)
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ - ΠΕΡΙΛΗΨΕΙΣ - ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ
Το φράγμα στον Αποσελέμη είναι διάτρητο!

ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ECOCRETE: Στην Κεντρική Σελίδα του ecocrete θα βρεις παραπομπές για τα 60 τελευταία άρθρα. Για να διαβάσεις παλαιότερα άρθρα, πήγαινε στις σελίδες των
οικολογικών ομάδων και στο αρχείο άρθρων όπου μπορείς να τα αναζητήσεις θεματικά. Μπορείς ακόμη να χρησιμοποιήσεις την ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ.
Θα βρεις επίσης πάνω από 700 παραπομπές στη σελίδα ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ


ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ | ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ | ΑΡΧΕΙΟ ΑΡΘΡΩΝ | ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ | ΔΡΑΣΕ ΤΩΡΑ! | ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ | ΒΙΒΛΙΑ-ΤΥΠΟΣ κ.α.
©2001 - 2004, Ecocrete, All Rights Reserved.
WebSite Created and Hosted by metrovista creative media, Heraklion.