ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ arrow ΑΡΧΕΙΟ ΑΡΘΡΩΝ Τρίτη 15 Οκτ 2019
Μενού - Επιλογές
ΕΠΙΛΟΓΕΣ
Ερωτήσεις του Τρεμόπουλου για Αχελώο, Στυμφαλία, ΟΣΕ, εκπομπές αερίων και ηχορύπανση Εκτύπωση Αποστολή με e-mail
ΑΡΧΕΙΟ ΑΡΘΡΩΝ - Προστατευόμενες περιοχές - Βιότοποι - Υγρότοποι
Οικολόγοι Πράσινοι , Τετάρτη, 16 Σεπτέμβριος 2009

Έξι νέες ερωτήσεις του Ευρωβουλευτή των Οικολόγων Πράσινων Μ. Τρεμόπουλου για θέματα προστασίας υγροτόπων, γραμμών του ΟΣΕ, επιπτώσεων της κτηνοτροφίας και ηχορύπανσης


Έξι νέες ερωτήσεις προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατέθεσε ο ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων Μιχάλης Τρεμόπουλος.

Πιο συγκεκριμένα, αυτές αναφέρονταν:

1. στην εκτροπή του ποταμού Αχελώου και στο αν η περαιτέρω υλοποίηση του έργου συνάδει με τις υποχρεώσεις που απορρέουν από την Οδηγία Πλαίσιο για τα ύδατα (2000/60/ΕΚ) και την Οδηγία για τη Στρατηγική Περιβαλλοντική Εκτίμηση (2001/42/ΕΚ).

2. στην υποβάθμιση της λίμνης Στυμφαλίας και στις ενέργειες που δύναται ή/και σκοπεύει να προβεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προκειμένου να διασφαλίσει την εφαρμογή του κοινοτικού δικαίου και την διάσωσή της.

3. στην ελαχιστοποίηση δρομολογίων σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα

4. στην ελαχιστοποίηση δρομολογίων σιδηροδρομικής γραμμής Αμύνταιου – Κοζάνης

5. στη μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από κτηνοτροφικές μονάδες και

6. στον κανονισμό για τα επίπεδα θορύβου από οχήματα.

Ο Μ. Τρεμόπουλος δήλωσε σχετικά: «Με τις ερωτήσεις αυτές επιμένουμε ιδιαίτερα σε θέματα προστασίας των ελληνικών υγροτόπων και σε θέματα υποβάθμισης των σιδηροδρομικών μεταφορών. Ιδιαίτερα για το θέμα της εκτροπής του Αχελώου θεωρούμε ότι η επιμονή σε ένα αποτυχημένο μοντέλο αγροτικής ανάπτυξης κάποτε πρέπει να σταματήσει. Επίσης, η πολιτική μεταφορών θα πρέπει να αλλάξει σε κατευθύνσεις πιο φιλικές για το περιβάλλον και γι’ αυτό ο σιδηρόδρομος πρέπει να ενισχυθεί και όχι να υποβαθμιστεί ακόμη περισσότερο».

Ακολουθούν τα κείμενα των ερωτήσεων


1. Εκτροπή του ποταμού Αχελώου

 
Παρόλο που το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο της Ελλάδας, το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ), έχει προχωρήσει ήδη σε τρείς ακυρωτικές αποφάσεις (1994, 2000, 2005) και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αρνείται τη χρηματοδότησή του, το έργο της εκτροπής του ποταμού Αχελώου, με τις ανυπολόγιστες περιβαλλοντικές και κοινωνικές επιπτώσεις, θεωρείται ακόμα προτεραιότητα από τις ελληνικές κυβερνήσεις. Ο προηγούμενος Υπουργός Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων δεν δίστασε να ξεπεράσει τον σκόπελο του ΣτΕ εγκρίνοντας αιφνιδιαστικά τους περιβαλλοντικούς όρους αλλά και το διαχειριστικό πρόγραμμα των λεκανών απορροής του Αχελώου και του Πηνειού, στο νόμο 3481 για το Εθνικό Κτηματολόγιο που πέρασε στη βουλή το 2006. Αν και εκκρεμεί η έκδοση της τέταρτης ακυρωτικής απόφασης (η υπόθεση δικάστηκε στις 2 Νοεμβρίου 2007 αλλά η τελική απόφαση δεν έχει ακόμα εκδοθεί παρά το σημαντικό διάστημα που έχει μεσολαβήσει), το Συμβούλιο της Επικρατείας αναμένεται να αποστείλει προδικαστικό ερώτημα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, όπως πρότεινε η αρμόδια εισηγήτρια σύμβουλος.

Σε αυτό το πλαίσιο ερωτάται η Επιτροπή:

α. Έχει λάβει γνώση από τις Ελληνικές Κυβερνήσεις για το συνολικό σχέδιο της εκτροπής του Αχελώου, την ολοκληρωμένη μελέτη σκοπιμότητας, την συνολική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, τον τελικό προϋπολογισμό και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης;

β. Μπορεί να μας πει η Επιτροπή εάν ο νόμος 3481/2006 που ενέκρινε τους περιβαλλοντικούς όρους για τη συνέχιση των έργων παραβιάζει τις διατάξεις της κοινοτικής οδηγίας (2000/60/ΕΚ) για τη βιώσιμη διαχείριση των υδάτων, λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι τα επιμέρους σχέδια διαχείρισης των λεκανών των δύο ποταμών καταρτίστηκαν αυτοτελώς χωρίς να έχει προηγηθεί ένας συνολικός, μακροπρόθεσμος σχεδιασμός για την αειφορική διαχείριση των υδάτων της Ελλάδας;

γ. Μπορεί να μας πει επίσης η Επιτροπή εάν η εκτροπή του Αχελώου μπορεί να προχωρήσει χωρίς να έχει προηγηθεί δημόσια διαβούλευση, όπως επιτάσσει η οδηγία 2000/60/ΕΚ και χωρίς τον προβλεπόμενο στρατηγικό σχεδιασμό για τις επιπτώσεις του έργου στο περιβάλλον, όπως επιτάσσει η Οδηγία για τη Στρατηγική Περιβαλλοντική Εκτίμηση (2001/42/ΕΚ);

δ. Για ποιους λόγους η Επιτροπή έχει απορρίψει τη χρηματοδότηση του εν λόγω έργου στο παρελθόν;

ε. Θεωρεί η Επιτροπή ότι η περαιτέρω υλοποίηση του έργου της εκτροπής του Αχελώου συνάδει με τις υποχρεώσεις που απορρέουν από την Οδηγία Πλαίσιο για τα ύδατα (2000/60/ΕΚ) και την Οδηγία για τη Στρατηγική Περιβαλλοντική Εκτίμηση (2001/42/ΕΚ).


2. Ελαχιστοποίηση δρομολογίων σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα
 
Η σιδηροδρομική γραμμή Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα στην Κεντρική Ελλάδα ανακατασκευάστηκε εξαρχής την περίοδο 1998-2001 με συγχρηματοδότηση και από το Β’ Κ.Π.Σ. για να εξυπηρετήσει την αναβάθμιση της αντίστοιχης σιδηροδρομικής σύνδεσης.

Σημαντικό στοιχείο της αναβάθμισης υπήρξε και η αλλαγή εύρους της γραμμής, από μετρική σε κανονικό εύρος 1,60μ., ώστε να εξυπηρετεί και απευθείας δρομολόγια από Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Με απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης από 1.8.2009 τα δρομολόγια που χρησιμοποιούν τη γραμμή και συνεχίζουν απευθείας προς Αθήνα περιορίστηκαν σε ένα συρμό ημερησίως ανά κατεύθυνση, παρά τις έντονες διαμαρτυρίες της τοπικής Κοινωνίας των Πολιτών.

Ερωτάται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή:

α. Αν η ανωτέρω ελαχιστοποίηση των δρομολογίων είναι συμβατή με τους σκοπούς και τις ανάγκες που είχαν τεθεί υπόψη της Ε.Ε. προκειμένου να συγχρηματοδοτηθεί η κατασκευή της συγκεκριμένης γραμμής.

β. Αν η Επιτροπή σκοπεύει να ερευνήσει το θέμα προκειμένου να απευθύνει συστάσεις και να λάβει τυχόν απαραίτητα μέτρα.


3. Ελαχιστοποίηση δρομολογίων σιδηροδρομικής γραμμής Αμύνταιο – Κοζάνη

Η σιδηροδρομική γραμμή Αμύνταιο – Κοζάνη στη ΒΔ.Ελλάδα ανακατασκευάστηκε εξαρχής την περίοδο 2003-2007 με συγχρηματοδότηση και από το Γ’ Κ.Π.Σ. για να εξυπηρετήσει την αναβάθμιση της αντίστοιχης σιδηροδρομικής σύνδεσης.

Με απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης από 1.8.2009 τα δρομολόγια που χρησιμοποιούν τη γραμμή περιορίστηκαν από τέσσερα σε ένα μόνο ημερησίως ανά κατεύθυνση, παρά τις έντονες διαμαρτυρίες της τοπικής Κοινωνίας των Πολιτών.

Ερωτάται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή:

α. Αν η ανωτέρω υποχρησιμοποίηση της γραμμής με ελαχιστοποίηση των δρομολογίων είναι συμβατή με τους σκοπούς και τις ανάγκες που είχαν τεθεί υπόψη της Ε.Ε. προκειμένου να συγχρηματοδοτηθεί η κατασκευή της.

β. Αν η Επιτροπή σκοπεύει να ερευνήσει το θέμα προκειμένου να απευθύνει συστάσεις και να λάβει τυχόν απαραίτητα μέτρα.


4. Υποβάθμιση λίμνης Στυμφαλίας (GR2530002)

Η λίμνη της Στυμφαλίας, στον νομό Κορινθίας της Ελλάδας, θεωρείται σπάνιος υδροβιότοπος και αποτελεί καταφύγιο για 133 είδη προστατευόμενων, επαπειλούμενων και υπό εξαφάνιση πουλιών. 13.090 στρ. της περιοχής καλύπτονται από τη Ζώνη Ειδικής Προστασίας ΛΙΜΝΗ ΣΤΥΜΦΑΛΙΑ (GR2530002).

Σύμφωνα με πρόσφατη1 επιστολή του δημάρχου του Δήμου Στυμφαλίας κύριου Κ. Λέγγα προς την ελληνική κυβέρνηση και άλλους θεσμικούς φορείς, τα "τελευταία χρόνια η λίμνη δίνει την εικόνα του έλους" και "έχει υποστεί σημαντικές προσχώσεις». «Ενώ πριν εκατό περίπου χρόνια το μέγιστο βάθος της άγγιζε τα δέκα μέτρα, σήμερα δεν ξεπερνά τα δύο μέτρα". Ο δήμαρχος επισημαίνει ότι "η ελεύθερη υδάτινη επιφάνεια μειώνεται ταχύτατα με συνέπεια να χάνεται η αίσθηση του τοπίου της λίμνης", η οποία "ήδη έχει αρχίσει να μετατρέπεται σε βάλτο". Επίσης σημειώνει ότι η Στυμφαλία λίμνη αποτελεί τον σημαντικότερο παράγοντα ενίσχυσης του υδροφόρου ορίζοντα της ορεινής και της πεδινής περιοχής. Ο δήμαρχος καταλήγει καλώντας κάθε αρμόδιο φορέα να προστρέξει ώστε να διασωθεί η λίμνη.

Επίσης, η Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία αναφέρει στο ηλεκτρονικό της μητρώο την αγροτική εντατικοποίηση και την μη αειφορική εκμετάλλευση ως υψηλές απειλές για την συγκεκριμένη αυτή περιοχή του δικτύου NATURA 2000.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ερωτάται:

α. Έχει λάβει οποιαδήποτε καταγγελία από οποιαδήποτε πλευρά για την κατάσταση της συγκεκριμένης περιοχής, και, αν ναι, έχει επικοινωνήσει με την ελληνική κυβέρνηση για την συγκεκριμένη οικολογική καταστροφή;

β. Έχει λάβει στοιχεία για την ποσότητα και την ποιότητα των υδάτων της εν λόγω λίμνης, σύμφωνα με την Οδηγία Πλαίσιο 2000/60/ΕΚ για τα Ύδατα ή οποιαδήποτε άλλη διάταξη του κοινοτικού δικαίου;

γ. Έχει λάβει αίτηση από την ελληνική κυβέρνηση ή/και εγκρίνει οποιοδήποτε κονδύλιο για την αποκατάσταση της συγκεκριμένης λίμνης; Αν ναι, στο πλαίσιο ποιού χρηματοδοτικού προγράμματος, και ποια η αξιολόγηση της εφαρμογής του προγράμματος;

δ. Πέρα από τα παραπάνω, σε ποιες εν γένει ενέργειες δύναται ή/και σκοπεύει να προβεί, προκειμένου να διασφαλίσει την εφαρμογή του κοινοτικού δικαίου και την διάσωση της συγκεκριμένης λίμνης;


5. Reduction of GHG emissions from livestock breeding

 According to a recently published study1, the reduction of meat and dairy consumption would help reduce greenhouse gas (GHG) emissions from farming. The study indicates that global demand for meat and milk products are predicted to reach double to today’s levels by 2050 due to the significant rise of global population by then. The study identifies three ways this could be achieved:

a. reduction of consumption in developed countries so that it matches levels projected for those living in developing countries by 2050 (this is anticipated to be 44 kg of meat and 78 kg of milk per year);

b. keeping meat and dairy production for all at 2000 global average levels;

c. the “ecological leftovers” approach, where livestock production and consumption are adapted and constrained so that they meet ecological limits. Livestock would be only raised on marginal land, unsuitable for other purposes, and fed only on genuine by-products such as vegetable residues. This approach leads to genuine GHG benefits and to a sustainable level of consumption which is lower than any of the figures given in scenarios 1 and 2.

The study further recommends further research, including the introduction of sustainable breeding programmes to develop livestock suited to grazing on marginal land and assessing diets that provide maximum nutrition with minimal GHGs.

In view of the fact that intensive livestock breeding has led to increased emissions of methane, deforestation and industrialized farming, the Commission is asked:
a. Does it endorse the “ecological leftovers” approach introduced by the above study? Is this approach included in the EU action plan against climate change? If not, would the Commission be ready to support this approach through any other programme?

b. Does the Commission finance, or does it plan to finance, research programs that would assess animal diets providing maximum nutrition with minimal GHGs?

c. What are the overall Commission actions (regulatory or financial tools) towards reducing the meat and dairy consumption in the EU, in view of the immense pressure of this consumption on biodiversity, climate, forestry and agriculture?


6. Regulation of vehicle noise standards

According to the press release of T&E of 31 August 2009, cars are set to become noisier as a result of a new legally-binding measurement standard to be agreed by the United Nations Economic Commission for Europe (UNECE). According to T&E, this measure has been designed by Porsche on behalf of the International Organisation of Motor Vehicle Manufacturers (OICA). The European Union delegates the regulation of vehicle noise to the UN body, which in turn looks heavily influenced by the car industry. On its part, the European Commission has not drafted any legislation on this matter. This absence of action is worrisome, given the fact that road traffic noise causes heart problems and eventually deaths to dozens of thousands of people in the EU.

The Commission is asked:

Why does it delegate the regulation of vehicle noise standards to UNECE, instead of submitting a proposal that would primarily serve people’s health and rights, and not the interests of the car industry?
 

Σχόλια

Δεν μπορείς να κάνεις σχόλια.
Πρέπει πρώτα να κάνεις Είσοδο ή να Εγγραφείς στο ecocrete.gr εδώ.

Τελευτ. ενημέρωση ( Τετάρτη, 16 Σεπτέμβριος 2009 )

Ξ“ΒŒΞ“οŸƒ ôçí Ξ“οŸƒΞ“Ξ…Ξ“Β£Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β©Ξ“οŸ„Ξ“Βž Ξ“Β·Ξ“β€•Ξ“Β±Ξ“Β§Ξ“Β£Ξ“ΒŸΞ“Κ½ ôçò

Ξ’ΞˆΞ“Β­Ξ“Ξ„Ξ“Ξ…Ξ“Β°Ξ“Β§ & Ξ“Β˜Ξ“Β§Ξ“Ξ†Ξ“Β©Ξ“Κ½Ξ“οŸ„Ξ“Βž Ξ“Β…Ξ“Β°Ξ“Β©Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Ξ‰Ξ“Β­Ξ“ΒŸΞ“Κ½
Είσοδος Χρήστη
Ψευδώνυμο

Κωδικός

Ξέχασες τον κωδικό;
Ξεχάσατε τον κωδικό σας?
Δεν έχετε λογαριασμό ακόμα? Δημιουργήστε τώρα!
Έχουμε 202 επισκέπτες σε σύνδεση
Επισκέπτες: 38911020
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ:



ΛΑΦΟΝΗΣΙ S.O.S. Πρωτοβουλία Πολιτών για την Προστασία του Λαφονησιού. Συλλογή υπογραφών!

Cavo Sidero
facebook group!



Φουρόγατος 78 Μαρ-Απρ 08
Φουρόγατος 77 Ιαν-Φεβ 08
Φουρόγατος 76 Νοε-Δεκ 07
Φουρόγατος 75 Σεπ-Οκτ 07
Φουρόγατος 74 Ιουλ-Αύ 07
Φουρόγατος 73 Μάι-Ιούν 07
Φουρόγατος 72 Μαρ-Απρ 07
Φουρόγατος 71 Ιαν-Φεβ 07
Φουρόγατος 70 Νοε-Δεκ 06
Φουρόγατος 69 Σεπ-Οκτ 06
Φουρόγατος 68 Ιουλ-Αυ 06
Φουρόγατος 67 Μαι-Ιουν 06
Φουρόγατος 66 Μαρ-Απρ 06
Φουρόγατος 65 Ιαν-Φεβ 06


Οικολόγιο 5. 20.01.2010

Οικολόγιο 4. 27.03.2009

Οικολόγιο 3. 12.10.2008
Οικολόγιο 2. 25.07.2008
Οικολόγιο 1. 10.06.2008


Φυλλάδιο της Οικολογικής Πρωτοβουλίας Χανίων για τις επιπτώσεις από τα κινητά και τις κεραίες


 
Οι εισηγήσεις της Ημερίδας "Προοπτικές βιώσιμης τοπικής ανάπτυξης και μεγάλες τουριστικές επενδύσεις"  9 Δεκ. 2006 στην 5η Συνάντηση του ΟικοΚρήτη

Κίνηση Πολιτών Μεσσαράς για το Περιβάλλον
Κατεβάστε το ενημερωτικό φυλλάδιο για το Διαμετακομιστικό Σταθμό στον κόλπο της Μεσσαράς (.pdf 425k)

ΥΠΟΓΡΑΨΤΕ ΤΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΟΝ ΚΟΛΠΟ ΤΗΣ ΜΕΣΣΑΡΑΣ!
Κατά της εγκατάστασης ενός τεραστίου διαμετακομιστικού σταθμού στον κόλπο της Μεσσαράς στη Νότια Κρήτη!

Η Ημερίδα στη Σητεία (27.2.2006) για τις μεγάλες τουριστικές επενδύσεις στην Ανατολική Κρήτη

 Γήπεδα Γκολφ
• Οι εισηγήσεις της ημερίδας για τα γήπεδα γκολφ
• ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΣΕ ΑΡΧΕΙΟ .doc ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ! (660k)
Γήπεδα Γκολφ: Παραπομπές
Ο Πόλεμος του Γκολφ στην Ιερή Κοιλάδα του Μεξικού

Φράγμα στο φράγμα Αποσελέμη!!!
 
Τα συμπεράσματα της επιστημονικής ημερίδας για το φράγμα στον Αποσελέμη (.doc)
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ - ΠΕΡΙΛΗΨΕΙΣ - ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ
Το φράγμα στον Αποσελέμη είναι διάτρητο!

ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ECOCRETE: Στην Κεντρική Σελίδα του ecocrete θα βρεις παραπομπές για τα 60 τελευταία άρθρα. Για να διαβάσεις παλαιότερα άρθρα, πήγαινε στις σελίδες των
οικολογικών ομάδων και στο αρχείο άρθρων όπου μπορείς να τα αναζητήσεις θεματικά. Μπορείς ακόμη να χρησιμοποιήσεις την ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ.
Θα βρεις επίσης πάνω από 700 παραπομπές στη σελίδα ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ


ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ | ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ | ΑΡΧΕΙΟ ΑΡΘΡΩΝ | ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ | ΔΡΑΣΕ ΤΩΡΑ! | ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ | ΒΙΒΛΙΑ-ΤΥΠΟΣ κ.α.
©2001 - 2004, Ecocrete, All Rights Reserved.
WebSite Created and Hosted by metrovista creative media, Heraklion.