ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ arrow ΑΡΧΕΙΟ ΑΡΘΡΩΝ Τρίτη 22 Οκτ 2019
Μενού - Επιλογές
ΕΠΙΛΟΓΕΣ
12 προτάσεις για τα δάση από τους Οικολόγους Πράσινους στην Τρίπολη Εκτύπωση Αποστολή με e-mail
ΑΡΧΕΙΟ ΑΡΘΡΩΝ - Δάση
Οικολόγοι Πράσινοι Πελοποννήσου , Τρίτη, 08 Σεπτέμβριος 2009

Την Παρασκευή 04 Σεπτεμβρίου, στο Εργατικό Κέντρο της Τρίπολης οι Τοπικές Πολιτικές Κινήσεις των ΟΙΚΟΛΟΓΩΝ ΠΡΑΣΙΝΩΝ της Περιφέρειας Πελοποννήσου παραχώρησαν Συνέντευξη Τύπου με θέμα: «Πρόληψη, Διαχείριση & Προστασία των Δασικών Οικοσυστημάτων της χώρας μας».


Στη Συνέντευξη Τύπου αναφέρθηκαν οι πρόσφατες τρεις (3) σημαντικές επερωτήσεις του Ευρωβουλευτή των Οικολόγων – Πράσινων Μιχάλη Τρεμόπουλου σχετικά με την μη ύπαρξη Δασολογίου, τους παράνομους ΧΑΔΑ που συμβάλλουν στις πυρκαγιές αλλά και την εκταμίευση κονδυλίων από το Ταμείο Συνοχής κατά την περίοδο 2007-13 για την πρόληψη και τον περιορισμό κινδύνων και φυσικών καταστροφών. Παράγοντες που συμβάλλουν στην αποτελεσματική προστασία των δασών στην χώρα μας.

Σημειώνεται ότι οι Ο-Π με ενημερωτικά σημειώματα προς τους αρμοδίους αλλά και με δημοσιεύματα είχαν αναφερθεί στις μεγάλες ευθύνες της Κυβέρνησης για την απαξίωση της Δασικής Υπηρεσίας, στους μεγάλους κινδύνους πυρκαγιάς μετά από μία χρονιά που προηγήθηκαν έντονες βροχοπτώσεις και είχε συσσωρευτεί πολλή καύσιμη ύλη στα δασικά οικοσυστήματα, καθώς και στην ασυνεννοησία των αρμόδιων αρχών.

ΟΙ ΤΟΠΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ (Νομοί: Αρκαδίας, Λακωνίας, Κορινθίας, Μεσσηνίας, Αργολίδας)

• Παρευρέθηκαν & μίλησαν εκπρόσωποι των Τ.Π.Κ. Αρκαδίας – Λακωνίας & Κορινθίας

• Συντονιστής της εκδήλωσης ήταν ο Λ.Μπούκλης, Φυσικός – M.Sc.Περιβαλλοντολόγος, (αναπλ. Μέλος Πανελλαδικού Συμβουλίου των Ο-Π)

• Ειδικός Σύμβουλος και Εκπρόσωπος του ΓΕΩΤΕΕ στην εκδήλωση ήταν ο κος Μαρίνος ΜΠΕΡΕΤΣΟΣ (Δασολόγος)

 Επίσης αναφέρθηκαν οι πάγιες θέσεις – προτάσεις των Ο-Π για τη δασική πολιτική, όπως αυτές διαμορφώθηκαν το Μάρτιο του 2008:

Δώδεκα Θέσεις των Οικολόγων Πράσινων για την προστασία των δασών, τα μέτρα πρόληψης καταστροφών και την οικολογική αποκατάσταση των πυρόπληκτων περιοχών

Οι Οικολόγοι Πράσινοι έχουμε θέσει σε δημόσιο διάλογο το θέμα της Δασικής Προστασίας, της Πρόληψης από καταστροφές και της Αποκατάστασης των πυρόπληκτων περιοχών της χώρας από το Μάρτιο του 2008. Στις συναντήσεις μας με τους αρμόδιους για αυτά τα θέματα εκπροσώπους της Κυβέρνησης και στις επαφές μας με ειδικό και επιστημονικό προσωπικό επιβεβαιώσαμε ότι η καταστροφή μάλλον ξεχάστηκε από το πολιτικό σύστημα και τη διοίκηση.

Με ανησυχία βλέπαμε να μην λαμβάνονται σοβαρά υπόψη οι παράγοντες που οδήγησαν στη βιβλική καταστροφή και να μην διαμορφώνεται μια νέα πολιτική για τα δάση. Και προειδοποιούσαμε θέτοντας στους αρμόδιους ερωτήματα για το πώς θα αποφύγουμε στο μέλλον ανάλογες καταστροφές; Τι υλοποιήθηκε σε επίπεδο πρόληψης και πόσες προσλήψεις έγιναν ώστε να στελεχωθεί η Δασική Υπηρεσία με προσωπικό που θα ασχοληθεί σοβαρά με την πρόληψη και την προστασία του δάσους από πυρκαγιές? Δυστυχώς, όλα μας τα ερωτήματα παρέμειναν αναπάντητα και οι φετινές καταστροφές μας στενοχώρησαν, αλλά δεν μας εξέπληξαν.

Με δεδομένο ότι κάθε χρόνο έχουμε 2-3.000 πυρκαγιές σε δάση και 12.000 πυρκαγιές συνολικά στην ύπαιθρο, η καταστροφή του καλοκαιριού 2007 θα έπρεπε να έχει οδηγήσει σε αφομοίωση των μαθημάτων και σε επίλυση των προβλημάτων και αδυναμιών στα θέματα της πρόληψης πυρκαγιών και της προστασίας των δασών. Η έκταση της καταστροφής το καλοκαίρι 2007 οφείλεται σε συνδυασμό μιας σειράς παραγόντων, όπως η αλλαγή του κλίματος, οι πολιτικές που στρέφονται εναντίον του δάσους αλλά και αυτές που το αποκόπτουν από τις τοπικές κοινωνίες, η εγκατάλειψη της βιώσιμης διαχείρισης του δάσους και των φυσικών περιοχών, η μεταφορά της πρόληψης και της έγκαιρης αντιμετώπισης των πυρκαγιών από το τοπικό επίπεδο σε κεντρικούς μηχανισμούς, που εμφανίζουν έλλειψη προετοιμασίας και κατάλληλης οργάνωσης, η παθητικοποίηση τοπικών κοινωνιών.

Οι Οικολόγοι Πράσινοι επαναλαμβάνουμε μια σειρά προτάσεων που πρέπει να ληφθούν υπόψη από την Πολιτεία, ώστε να επανασχεδιαστεί η προστασία των δασικών οικοσυστημάτων φέτος και στο διηνεκές. Είναι επιβεβλημένο πια να επαναπροσδιοριστεί η σχέση του πολίτη με τη δημόσια περιουσία και να αποδοθεί δικαιοσύνη στη χρήση της και δέσμευση στην υποχρέωσή του να την προστατεύει. Ο πολίτης πρέπει να καταστεί κοινωνός της έννοιας της χρησιμότητας του δάσους και η επίσημη πολιτεία αρωγός σε αυτή την προσπάθεια και υπόλογος σε κάθε παρανομία που δεν βρίσκει το δρόμο της δικαιοσύνης.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

1. Είναι αναγκαία μια συνεκτική πολιτική για την προστασία και τη βιώσιμη διαχείριση των δασών. Η σημερινή κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί άλλο. Οι πελατειακές σχέσεις, η αποσπασματικότητα και η σύγχυση αρμοδιοτήτων μεταξύ φορέων που τελικώς δεν αναλαμβάνουν τις ευθύνες τους οδηγούν στην υποβάθμιση των δασών, στα χιλιάδες αυθαίρετα και την στέρηση ενός βασικού αγαθού από τα παιδιά μας. Τόσο οι πολίτες όσο και τα πολιτικά κόμματα πρέπει να ανοίξουν έναν ειλικρινή διάλογο για τις αλλαγές σε αντιλήψεις και πολιτικές που απαιτούνται για την προστασία του δάσους.

2. Το κύριο βάρος της πολιτικής προστασίας των δασών πρέπει να δοθεί στην αναδιοργάνωση της Δασικής Υπηρεσίας, ίσως κάτω από ένα νέο, σύγχρονο μοντέλο λειτουργίας. Ας γίνει επιτέλους κατανοητό ότι η Δασοπονία είναι μια επιστήμη που προσεγγίζει το δασικό οικοσύστημα ως φυσικό πόρο και το διαχειρίζεται αειφορικά αποσκοπώντας σε πολλαπλά οφέλη (οικολογικά, οικονομικά, τουριστικά, κ.ά.), ενώ η Δασική Υπηρεσία είναι η μόνη που γνωρίζει καλά αυτή τη διαχείριση, μπορεί να προλάβει κινδύνους και ασθένειες, αλλά γνωρίζει και τα ελληνικά δάση ως τόπους και ως οικοσυστήματα. Επίσης, η ισχυροποίηση της δασικής υπηρεσίας θα δημιουργήσει στη συνείδηση του κόσμου την αντίληψη ότι το δάσος ελέγχεται, διοικείται και προστατεύεται θεσμικά και πρακτικά, οπότε έμμεσα αναστέλλεται και η διάθεση για παρανομία. Χωρίς ισχυρή δασική διοίκηση κανένα είδος διαχείρισης των δασών δεν θα μπορέσει να εφαρμοστεί με επιτυχία.

3. Η δημιουργία Υπουργείου Περιβάλλοντος στο οποίο θα ενσωματώνονται όλες οι περιβαλλοντικού αντικειμένου υπηρεσίες και στο οποίο θα ανήκει και η αναδιοργανωμένη Δασική Υπηρεσία, μπορεί να αποτελέσει το φορέα χάραξης περιβαλλοντικής πολιτικής και να διευκολύνει κάθε φορά τη δρομολόγηση οικονομικών πόρων για τη Δασοπονία, είτε τα χρήματα αυτά ενισχύουν τη δασική υπηρεσία είτε ενισχύουν τα δασικά ινστιτούτα και ιδρύματα της χώρας, όπου παρακολουθούνται συστηματικά όλες οι παράμετροι που αφορούν τα δασικά οικοσυστήματα (ασθένειες, παρακολούθηση και ανάλυση των αιτιών των πυρκαγιών, εξέλιξη ειδών, κ.ά.).

4. Όπως έχει αποδειχθεί επανειλημμένως, η επένδυση πόρων στην πρόληψη είναι πολύ πιο αποτελεσματική και σοφή πολιτική από την εκ των υστέρων αποζημίωση και προσπάθεια αποκατάστασης. Προτείνουμε να επενδύεται κάθε χρόνο στη βιώσιμη διαχείριση και προστασία των δασών ένα ποσό από τον κρατικό προϋπολογισμό καθώς και από ευρωπαϊκούς πόρους, δωρεές και ποσοστό της πράσινης φορολόγησης των ορυκτών καυσίμων ανάλογο με τον μέσο όρο της ζημιάς που έχει προκληθεί στα δάση και τις δασικές περιοχές από τις πυρκαγιές την τελευταία εικοσαετία. Για να εκτιμήσουμε το πραγματικό κόστος της ζημιάς που έχει προκληθεί από τις πυρκαγιές πρέπει να συνυπολογίσουμε με οικονομικούς όρους και τη ζημιά που προκαλείται από τη στέρηση των οικολογικών υπηρεσιών που προσφέρει το δάσος σε τοπικό και ευρύτερο επίπεδο (οικοσύστημα, αναψυχή, βιοποικιλότητα, εμπλουτισμός υδροφόρου ορίζοντα, ρύθμιση μικροκλίματος, προστασία από τη διάβρωση και απορρόφηση διοξειδίου του άνθρακα – προστασία παγκόσμιου κλίματος).

5. Η δημιουργία Ενιαίου Φορέα Δασοπυρόσβεσης, στον οποίο θα συνεργάζονται όλες οι εμπλεκόμενες με τη δασοπυρόσβεση υπηρεσίες (Δασική, Πυροσβεστική, Πολιτική Προστασία) κάτω από ένα σαφώς ορισμένο πλαίσιο αρμοδιοτήτων και με υποχρεωτική εκπαίδευση όλων των υπαλλήλων για την άμεση επέμβασή τους και την αποτελεσματική κατάσβεση των πυρκαγιών. Λυπηρά φαινόμενα, όπως άγνοια της δασικής περιοχής, καθυστερημένη μετάβαση των πυροσβεστών στην πυρκαγιά, άγνοια εφαρμογής της μεθόδου του αντιπύρ και προσμονή της λύτρωσης από τα εναέρια μέσα δεν πρέπει να επαναληφθούν γιατί θέτουν σε κίνδυνο τα δάση, πολλές ζωές και ακόμα και τους ίδιους τους πυροσβέστες.

6. Στον τομέα της προστασίας από πυρκαγιές και της δασοπυρόσβεσης πρέπει να αξιοποιηθεί το ανθρώπινο κεφάλαιο στις τοπικές κοινωνίες, αφού όμως τους δοθεί κατάλληλη εκπαίδευση και εξοπλισμός, καθώς και οι εθελοντικές ομάδες πυροπροστασίας. Οι τοπικές κοινωνίες πρέπει να αποκτήσουν ξανά ενεργό ρόλο, όπου αυτό είναι εφικτό, και να είναι σε θέση να κινητοποιούνται άμεσα και αποτελεσματικά, έχοντας κατάλληλα μέσα και γνώσεις. Ιδιαίτερα κίνητρα πρέπει να δοθούν για να επιστρέψουν πληθυσμοί και να συμμετάσχουν στη διαχείριση των ορεινών δασών.

7. Η σύνταξη των δασικών χαρτών, που είναι αυτονόητη υποχρέωση της πολιτείας για την αποτύπωση των δασικών οικοσυστημάτων και τη χαρτογραφική τους καταγραφή παραμένει τόσα χρόνια ανεκτέλεστη και αποκλείεται από κάθε επιχειρησιακό προγραμματισμό και χρηματοδοτική πρόβλεψη των συναρμόδιων υπουργείων. Πρέπει επιτέλους να λάβει τέλος η σκόπιμη (;) αναβολή της σύνταξής τους, καθώς οι δασικοί χάρτες αποτελούν έργο απολύτως απαραίτητο για τη σύνταξη του δασολογίου και το μόνο αποτελεσματικό εργαλείο για την προστασία των δασών και της δημόσιας περιουσίας.

8. Ισχυρό νομοθετικό πλαίσιο. Σε νομοθετικό επίπεδο η αλλαγή του άρθρου 24 του Συντάγματος με στόχο να περιοριστεί η προστασία των δασών θα ήταν καταστροφική, όχι μόνο για το περιβάλλον αλλά και για την ζωή των μελλοντικών γενεών. Χρειαζόμαστε όσο ποτέ το δάσος, μετά μάλιστα τις πυρκαγιές του 2007, ιδιαίτερα σε μια εποχή που η κλιματική αλλαγή απαιτεί επέκταση και όχι περιορισμό των δασών για να περιοριστεί το διοξείδιο του άνθρακα στην ατμόσφαιρα. Χρειάζονται, όμως, νομοθετικές πρωτοβουλίες που θα κλείσουν τα παράθυρα σε όποιες προσπάθειες αποχαρακτηρισμού των δασών, νομιμοποίησης των αυθαιρέτων σε δάση και δασικές περιοχές καθώς και αλλαγής χρήσεων γης σε βάρος του δάσους. Αλλά πάνω από όλα χρειάζεται πολιτική βούληση για σύγκρουση με αντιλήψεις και συμφέροντα που βλέπουν το κοντόφθαλμο κέρδος και χάνουν το δάσος.

9. Εφαρμογή του νόμου. Καμία ως τώρα κυβέρνηση δεν έχει προβεί σε δραστικά μέτρα τιμωρίας του παραβάτη. Στην Ελλάδα «ο ρυπαίνων δεν πληρώνει» και «ο αυθαιρέτων νομιμοποιείται». Η ανάγκη αυστηρής και δίκαιης τήρησης του νόμου είναι επιτακτική και δεν χωρά άλλες αναβολές. Τα πολιτικά κόμματα πρέπει να δεσμευτούν ότι τα στελέχη τους, και πολύ περισσότερο άτομα που καταλαμβάνουν δημόσια αξιώματα, όπως υπουργοί, βουλευτές, γενικοί γραμματείς, διοικητές οργανισμών κ.ά. που θα αποδειχθεί ότι έχουν χτίσει παράνομα μέσα σε δάση και δασικές περιοχές ή που έχουν καταπατήσει ή διευκολύνει άλλους να καταπατήσουν παρόμοιες εκτάσεις, θα χάσουν το αξίωμά τους και θα τίθενται οριστικά εκτός κόμματος, εκτός των άλλων ποινικών συνεπειών που θα πρέπει να αντιμετωπίσουν. Περιπτώσεις όπως αυτή της κατασκευής «αναψυκτηρίου» από πρώην υπουργό μέσα στη ζώνη προστασίας του Υμηττού, πρέπει να επισύρουν όχι μόνο πρόστιμα αλλά και ποινικές ευθύνες, ενώ πρέπει αυτόματα να κατεδαφιστεί το αυθαίρετο.

10. Η δημιουργία ενός «Ανεξάρτητου Οργανισμού Προστασίας των Δασών από την Αυθαίρετη Δόμηση» με επαρκές θεσμικό πλαίσιο, μέσα, προσωπικό και πόρους για την κατεδάφιση όλων των αυθαιρέτων μέσα σε δάση και δασικές περιοχές είναι η αναγκαία απάντηση στον φόβο των εκάστοτε κυβερνήσεων μπροστά στο υποτιθέμενο πολιτικό κόστος κατεδάφισης τους. Μια πολιτική επαναφοράς του δικαίου στη διαχείριση των δημόσιων αγαθών, όπως είναι το δάσος, είναι απαίτηση πλέον σημαντικού τμήματος της ελληνική κοινωνίας. Τώρα μας χρειάζεται το δάσος. Οι θεσμοί πρέπει να ανταποκριθούν σε αυτή την ανάγκη με ωριμότητα.

11. Η κλιματική αλλαγή αλλάζει τα πάντα και πρέπει να λαμβάνεται πλέον σοβαρά υπόψη σε όλες τις πολιτικές και πρακτικές, πολύ περισσότερο που είναι γνωστό ότι θα έχει επιπτώσεις στα οικοσυστήματα και τα δάση. Η αύξηση της θερμοκρασίας ήδη κατά περίπου 1 βαθμό Κελσίου στην περιοχή μας (με προοπτική να αυξηθεί άλλους 3-3,5 βαθμούς μέσα στον αιώνα), η μείωση των βροχοπτώσεων και η αύξηση της εξάτμισης, η μείωση της υγρασίας σε άλλοτε υγρά δάση, η μεγαλύτερη συχνότητα και διάρκεια ακραίων φαινομένων όπως οι καύσωνες στην Ελλάδα, θα αυξήσουν κατακόρυφα τους κινδύνους για τα δάση. Οι πυρκαγιές μπορεί να είναι πιο συχνές και πιο καταστροφικές και αν δεν υπάρξει η κατάλληλη προετοιμασία, κινδυνεύουμε άμεσα να χάσουμε όλα τα δάση, ακόμα και αυτά που λόγω υγρασίας δεν καίγονταν παλιότερα και βρίσκονται σε μεγαλύτερο υψόμετρα. Αυτά τα δάση είναι τα πλέον ευάλωτα και δεν θα μπορέσουν να ξαναδημιουργηθούν. Απαιτείται, λοιπόν, μια συστηματική παρακολούθηση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής και προσαρμογή στα νέα δεδομένα των πολιτικών προστασίας των δασών, πρόληψης πυρκαγιών και έγκαιρης κατάσβεσης τους και στον τομέα αυτό θα ήταν χρήσιμη η ανταλλαγή εμπειριών και η μόνιμη συνεργασία σε μεσογειακό επίπεδο μεταξύ Ελλάδας, Ιταλίας, Γαλλίας, Ισπανίας, Κύπρου, Τουρκίας και Πορτογαλίας αλλά και με τις Βαλκανικές χώρες.

12. Η αποκατάσταση των πυρόπληκτων περιοχών πρέπει να λαμβάνει υπόψη την υποχρέωση διατήρησης του δασικού χαρακτήρα των περιοχών (και όχι αλλαγής χρήσεων γης) και οικολογικής αναγέννησης του δομημένου περιβάλλοντος αλλά και του κοινωνικού και παραγωγικού ιστού των περιοχών που πλήττονται. Προτείνουμε να δημιουργηθεί ένας ειδικός οργανισμός, ευέλικτος και αποτελεσματικός, που θα αναλάβει τον σχεδιασμό και την υλοποίηση της οικολογικής, κοινωνικής και παραγωγικής αναγέννησης των πυρόπληκτων περιοχών, με διαφανείς και συμμετοχικές διαδικασίες και με δημόσια λογοδοσία για τους πόρους που θα διαχειρίζεται.

Σχόλια

Δεν μπορείς να κάνεις σχόλια.
Πρέπει πρώτα να κάνεις Είσοδο ή να Εγγραφείς στο ecocrete.gr εδώ.


Ξ“ΒŒΞ“οŸƒ ôçí Ξ“οŸƒΞ“Ξ…Ξ“Β£Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β©Ξ“οŸ„Ξ“Βž Ξ“Β·Ξ“β€•Ξ“Β±Ξ“Β§Ξ“Β£Ξ“ΒŸΞ“Κ½ ôçò

Ξ’ΞˆΞ“Β­Ξ“Ξ„Ξ“Ξ…Ξ“Β°Ξ“Β§ & Ξ“Β˜Ξ“Β§Ξ“Ξ†Ξ“Β©Ξ“Κ½Ξ“οŸ„Ξ“Βž Ξ“Β…Ξ“Β°Ξ“Β©Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Ξ‰Ξ“Β­Ξ“ΒŸΞ“Κ½
Είσοδος Χρήστη
Ψευδώνυμο

Κωδικός

Ξέχασες τον κωδικό;
Ξεχάσατε τον κωδικό σας?
Δεν έχετε λογαριασμό ακόμα? Δημιουργήστε τώρα!
Έχουμε 317 επισκέπτες σε σύνδεση
Επισκέπτες: 39031168
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ:



ΛΑΦΟΝΗΣΙ S.O.S. Πρωτοβουλία Πολιτών για την Προστασία του Λαφονησιού. Συλλογή υπογραφών!

Cavo Sidero
facebook group!



Φουρόγατος 78 Μαρ-Απρ 08
Φουρόγατος 77 Ιαν-Φεβ 08
Φουρόγατος 76 Νοε-Δεκ 07
Φουρόγατος 75 Σεπ-Οκτ 07
Φουρόγατος 74 Ιουλ-Αύ 07
Φουρόγατος 73 Μάι-Ιούν 07
Φουρόγατος 72 Μαρ-Απρ 07
Φουρόγατος 71 Ιαν-Φεβ 07
Φουρόγατος 70 Νοε-Δεκ 06
Φουρόγατος 69 Σεπ-Οκτ 06
Φουρόγατος 68 Ιουλ-Αυ 06
Φουρόγατος 67 Μαι-Ιουν 06
Φουρόγατος 66 Μαρ-Απρ 06
Φουρόγατος 65 Ιαν-Φεβ 06


Οικολόγιο 5. 20.01.2010

Οικολόγιο 4. 27.03.2009

Οικολόγιο 3. 12.10.2008
Οικολόγιο 2. 25.07.2008
Οικολόγιο 1. 10.06.2008


Φυλλάδιο της Οικολογικής Πρωτοβουλίας Χανίων για τις επιπτώσεις από τα κινητά και τις κεραίες


 
Οι εισηγήσεις της Ημερίδας "Προοπτικές βιώσιμης τοπικής ανάπτυξης και μεγάλες τουριστικές επενδύσεις"  9 Δεκ. 2006 στην 5η Συνάντηση του ΟικοΚρήτη

Κίνηση Πολιτών Μεσσαράς για το Περιβάλλον
Κατεβάστε το ενημερωτικό φυλλάδιο για το Διαμετακομιστικό Σταθμό στον κόλπο της Μεσσαράς (.pdf 425k)

ΥΠΟΓΡΑΨΤΕ ΤΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΟΝ ΚΟΛΠΟ ΤΗΣ ΜΕΣΣΑΡΑΣ!
Κατά της εγκατάστασης ενός τεραστίου διαμετακομιστικού σταθμού στον κόλπο της Μεσσαράς στη Νότια Κρήτη!

Η Ημερίδα στη Σητεία (27.2.2006) για τις μεγάλες τουριστικές επενδύσεις στην Ανατολική Κρήτη

 Γήπεδα Γκολφ
• Οι εισηγήσεις της ημερίδας για τα γήπεδα γκολφ
• ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΣΕ ΑΡΧΕΙΟ .doc ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ! (660k)
Γήπεδα Γκολφ: Παραπομπές
Ο Πόλεμος του Γκολφ στην Ιερή Κοιλάδα του Μεξικού

Φράγμα στο φράγμα Αποσελέμη!!!
 
Τα συμπεράσματα της επιστημονικής ημερίδας για το φράγμα στον Αποσελέμη (.doc)
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ - ΠΕΡΙΛΗΨΕΙΣ - ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ
Το φράγμα στον Αποσελέμη είναι διάτρητο!

ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ECOCRETE: Στην Κεντρική Σελίδα του ecocrete θα βρεις παραπομπές για τα 60 τελευταία άρθρα. Για να διαβάσεις παλαιότερα άρθρα, πήγαινε στις σελίδες των
οικολογικών ομάδων και στο αρχείο άρθρων όπου μπορείς να τα αναζητήσεις θεματικά. Μπορείς ακόμη να χρησιμοποιήσεις την ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ.
Θα βρεις επίσης πάνω από 700 παραπομπές στη σελίδα ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ


ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ | ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ | ΑΡΧΕΙΟ ΑΡΘΡΩΝ | ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ | ΔΡΑΣΕ ΤΩΡΑ! | ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ | ΒΙΒΛΙΑ-ΤΥΠΟΣ κ.α.
©2001 - 2004, Ecocrete, All Rights Reserved.
WebSite Created and Hosted by metrovista creative media, Heraklion.