ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ arrow ΑΡΧΕΙΟ ΑΡΘΡΩΝ Παρασκευή 16 Απρ 2021
Μενού - Επιλογές
ΕΠΙΛΟΓΕΣ
ΚΡΑΥΣΙΔΩΝΑΣ - ΕΠΕΙΓΟΝ !!! Εκτύπωση Αποστολή με e-mail
Φίλοι του Κραυσίδωνα , Τετάρτη, 09 Ιούνιος 2004

ΚΡΑΥΣΙΔΩΝΑΣ - ΕΠΕΙΓΟΝ !!!

Απο στιγμή σε στιγμή ενδέχεται να ξεκινήσουν ξανά τις εργασίες στον Κραυσίδωνα στη γέφυρα του Αγ. Γεράσιμου.

Αυτό αποφασίστηκε σήμερα το πρωί στη Νομαρχία Μαγνησίας παρουσία του Περιφερειάρχη, του Νομάρχη και των 2 Δημάρχων.

Ειναι σημαντικό να είμαστε σε επιφυλακή.

ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΜΕ ΚΑΘΕ ΤΡΟΠΟ ΤΟ ΕΡΓΟ!

Διαβάστε παρακάτω τα σχετικό άρθρα από το http://volos.users.uth.gr

Οικολογία-Κραυσίδωνας-Γέφυρα Αγ. Γεράσιμου

Με μια αιφνιδιαστική κινητοποίηση μηχανήματα κατέστρεψαν μέρος της όχθης του ποταμού και μια σειρά από δέντρα σε μήκος 70 μέτρων, χωρίς καμία ενημέρωση. Η κινητοποίηση των κατοίκων ήταν άμεση και αυτή τη στιγμή έχουν ανασταλεί οι όποιες εργασίες. Έχουν γίνει ήδη συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας (στο χώρο εργασιών και την νομαχία) και έχουν ασκηθεί ασφαλιστικά μέτρα.

Η γέφυρα βαφτίστηκε ολυμπιακό έργο και βρίσκεται λίγο παρακάτω από την γέφυρα του περιφερειακού η οποία αδυνατεί να τελειώσει λόγω προβλημάτων στις απαλλοτροιώσεις.

Παράλληλα, εργασίες έχουν γίνει και γίνονται σε διάφορα σημεία σε όλο το μήκος του ποταμού. Για το συγκεκριμένο σημείο, παρόμοια προσπάθεια υπήρξε από τους δήμους και το 1988 από όσα άκουσα.

Οι δικαιολογίες γνωστές. Διευκόλυνση της κυκλοφορίας των οχημάτων στα πλαίσια ανάπλασης του "αστικού" περιβάλλοντος και εκσυγχρονισμού των μετακινήσεων και των μεταφορών. Προφανώς δεν επαρκούν οι 6-7 γέφυρες που ήδη υπάρχουν σε μήκος 3 χιλιομέτρων. Αντίστοιχες εμπειρίες αντίστασης στην αλόγιστη "ανάπλαση" και την εμπορευματοποίηση των δημόσιων χώρων υπάρχουν από την Αθήνα (λόφος Φιλοπάππου, Πεδίο ¶ρεως και οδός Μακρυγιάννη) όπου οι κάτοικοι με μαζική και συνεχή κινητοποίηση κατάφεραν αρκετά πράγματα.

Ο ποταμός είναι αγωγός οξυγόνου για την πόλη και πλούσιος βιότοπος, αφού εκεί ζουν εκατοντάδες πουλιά. Επίσης η περιοχή έχει αναβαθμισμένο μικρόκλιμα λόγω των συστοιχιών των δέντρων και φυσικά του ίδιου του ποταμού. Η διάσωσή του ποταμού αφορά όλους μας και είναι αδιαπραγμάτευτη. Μόνο η μαζική κινητοποίηση θα πετύχει να ανασταλλούν οριστικά οι εργασίες και να παραμείνει ο ποταμός πνεύμονας πρασίνου για την πόλη.

Ένα κλασικό παράδειγμα πράξης της τοπικής αυτοδιοίκησης (περισσότερες λεπτομέρειες δεν ξέρω, αν προϋπήρξαν κινητοποιήσεις) με ενδιαφέρον για το βιοτικό επίπεδο της πόλης και που δεν ελέγχεται από συμφέροντα, αποτελεί η κεντρική γέφυρα των Τρικάλων, φωτογραφία της οποίας δυστυχώς δεν μπορώ να ανεβάσω εδώ. Μπορείτε να τη δείτε στο ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΓΕΦΥΡΑ - ΤΡΙΚΑΛΑ (http://www.3kala.gr/trikala/aksiotheata.asp)

"Θα την διασχίσετε οπωσδήποτε! Επί του Ληθαίου ποταμού, ο οποίος διασχίζει την πόλη βρίσκεται η κεντρική γέφυρα της πόλης. Μέχρι το 1996 λειτουργούσε ως γέφυρα οχημάτων και πεζών, πλέον όμως έχει πεζοδρομηθεί και αποτελεί ένα από τα πιο χαρακτηριστικά σημεία αναφοράς της πόλης"

Ο συγκεκριμένος χώρος στο διαδίκτυο και η δομή του προσφέρεται ώστε να ξεκινήσει ένα forum απόψεων, προτάσεων, εμπειριών, ενημέρωσης και συντονισμού δράσεων για την διάσωση του Κραυσίδωνα. Ας προσπαθήσουμε όλοι μαζί να δημιουργήσουμε ένα σημείο αναφοράς με πλούσιο υλικό.

ΚΡΑΥΣΙΔΩΝΑΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΕΝΤΥΠΟ

Φίλοι του Κραυσίδωνα 27-5-2004

Όπως και παλιότερα σας είχαμε πληροφορήσει για τα προγραμματιζόμενα από το Δήμο Βόλου έργα στην περιοχή του Κραυσίδωνα, έτσι και τώρα επανερχόμαστε με αφορμή τα όσα διαδραματίζονται στην περιοχή και ΑΜΕΣΑ αφορούν όλους τους κατοίκους.

Κατ΄ αρχήν ο Δήμος Βόλου προχώρα στη διάνοιξη των γραμμών του ΟΣΕ για την διαμπερή μετακίνηση των αυτοκινήτων στην οδό Α. Ζάχου και Αλαμάνας σε συνδυασμό με τη λοξή γέφυρα που κατασκευάστηκε στο εργοστάσιο Τσαλαπάτα.

Στο ύψος της μεταλλικής γέφυρας στον ¶γιο Γεράσιμο, ξεκίνησε η κατασκευή ενός κόμβου για είσοδο και έξοδο στο περιφερειακό δρόμο και τη σύνδεσή του με τις οδούς Α. Ζάχου (Βόλος) και Καραμπατζάκη (Ν. Ιωνία).

Σ΄ αυτή την κατασκευή υπάρχει έντονη αντίδραση από τους κατοίκους, οικολογικές Οργανώσεις και το Δήμο της Ν. Ιωνίας.

Ο λόγος είναι ότι πρόκειται για έργο που επεμβαίνει σημαντικά στην περιοχή ( κοπή δέντρων, τσιμεντοποιήση, αλλαγή του τοπίου κ.λ.π. και χωρίς συνολική Μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Κυρίως όμως αυτά έρχονται να δέσουν με το όλο σκεπτικό που υπάρχει για την περιοχή και που έχει να κάνει με τη δημιουργία ενός εσωτερικού περιφερειακού δρόμου που θα παρακάμπτει το κέντρο του Βόλου.

Αυτό έχει σαν συνέπεια :

  • Αύξηση του αριθμού των αυτοκινήτων (ήδη στη Ζάχου τα αποτελέσματα της διάνοιξης φαίνονται έντονα)
  • Αύξηση της επικινδυνότητας από την αυξημένη κίνηση τροχοφόρων
  • Αύξηση του θορύβου και της ρύπανσης
  • Υποβάθμιση του φυσικού και ανθρωπογεννούς περιβάλλοντος
  • Θα ύπαρξη σημαντική κυκλοφοριακή πίεση στο διαμορφωμένο τμήμα της οδού Καραμπατζάκη και εκτιμούμε ότι από αυτή δεν θα ξεφύγει και η οδός Γ. Δήμου και Παρασκευοπούλου σαν κάθετοι δρόμοι επί των παρόχθιων οδών.

Τα παραπάνω έρχονται σε αντίθεση με την προσπάθεια τη δική μας και της Ν. Ιωνίας για διαφύλαξη και ανάπτυξη του φυσικού περιβάλλοντος του Κραυσίδωνα, που είναι γνωστό ότι  εμπλουτίζει την πόλη μας με οξυγόνο, δροσιά και μας προστατεύει από τις πλημμύρες.

Έρχονται όμως και σε αντίθεση και με το Πρόγραμμα LIFE το οποίο χρηματοδότησε την ανάπλαση του Κραυσίδωνα και των παρόχθιων περιοχών του.

Αυτά έγιναν γνωστά στο «Συνήγορο του Πολίτη» ο οποίος και στο τελευταίο έγγραφό του παραπέμπει το Δήμαρχο Βόλου στο πειθαρχικό συμβούλιο γιατί αρνήθηκε να συνεργασθεί κατά τη διάρκεια διερεύνησης για τις παρεμβάσεις στον Κραυσίδωνα όπως επίσης επισημαίνει και τη μη ύπαρξη συνολικής μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων και τονίζει τη μη εφαρμογή του προγράμματος LIFE.

Επίσης τα έργα στην περιοχή τους Αγίου Γεράσιμου έχουν ανασταλεί για δέκα ημέρες με απόφαση του Περιφερειάρχη Θεσσαλίας για εξεύρεση μιας άλλης λύσης στη γέφυρα ή οποία όμως δεν παύει να αποτελεί πρόβλημα για την περιοχή αφού στην ουσία θα συνδέει τον περιφερειακό και θα εξυπηρετεί τις κυκλοφοριακές ανάγκες ενός εσωτερικού περιφερειακού.

Σας θέλουμε κοντά μας στην προσπάθεια για να παραμείνει ο Κραυσίδωνας πνεύμονας πρασίνου και όχι καυσαερίων

Σας καλούμε σήμερα Πέμπτη 27-5-2004 στις 8:30 το βράδυ στην αίθουσα του Δημαρχείου Ν. Ιωνίας στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου με θέματα που αφορούν τον Κραυσίδωνα όπως τα έργα του κόμβου στον ¶γιο Γεράσιμο και ή διάνοιξη των γραμμών του ΟΣΕ. ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΚΕΙ !


"Το ποτάμι κινδυνεύει, σώστε το"

Μ' αυτό το σύνθημα, το τόσο αγωνιώδες και περιεκτικό σε νόημα, οι κάτοικοι της περιοχής του Κραυσίδωνα προσπάθησαν και προσπαθούν να κρούσουν τον κώδωνα του κινδύνου για μια τεράστια οικολογική καταστροφή που συντελείται αυτές τις μέρες στο Βόλο, Όλοι, πιστεύω, γίναμε γνώστες του προβλήματος που υπάρχει στο ύψος της μεταλλικός γέφυρας του Αγίου Γερασίμου, στην οδό Ζάχου. Θα ήθελα να τονίσω ότι το πρόβλημα αυτό δεν είναι πρόβλημα μιας μικρής ή μεγάλης ομάδας ανθρώπων που συμβαίνει να κατοικούν στην περιοχή. Είναι ένα πρόβλημα που θα έπρεπε ν' αγγίζει όλους τους πολίτες του Βόλου και κάθε σοβαρά σκεπτόμενο άνθρωπο. Δυστυχώς όμως ο καθένας μας κλείνεται στο καβούκι του και λέει: "Αφού το πρόβλημα δεν με αφορά άμεσα, γιατί να ασχοληθώ; Αρκετά είναι τα θέματα που έχω να λύσω: επαγγελματικά, προσωπικά, οικογενειακά. Με το ποτάμι θ' ασχοληθώ τώρα; Ας τρέξουν αυτοί που έχουν το πρόβλημα". Όταν όμως αντιμετωπίζουμε τα θέματα με τέτοιο τρόπο και τόσο εγωιστικά, σίγουρα θα τα βρούμε μπροστά μας και μάλιστα πολύ γρήγορα.
Μπορεί το σπίτι μας να μη βρίσκεται κοντά στο ποτάμι, όμως δεν μπορούμε να λεγόμαστε "άνθρωποι" αν όλα αυτό μας αφήνουν αδιάφορους, αν το πρόβλημα του διπλανού μας δεν το κάνουμε και δικό μας. Όταν το ποτάμι κινδυνεύει από στιγμή σε στιγμή να επικαλυφθεί, έστω και μερικά, όλοι μας πρέπει να φοβόμαστε για τις συνέπειες αυτής της επικάλυψης. Η διαβίωση των κατοίκων του Βόλου καθίσταται ανασφαλής και επικίνδυνη.

Ας θυμηθούμε την πλημμύρα του 1955 και τα θύματα και τις καταστροφές που υπήρξαν. Η οδός Ζάχου δεν είναι ο δρόμος που προσφέρεται για να γίνει "κόμβος" τη στιγμή που κάθετα σ' αυτήν υπάρχουν στο ύψος των έργων μικρά στενά δρομάκια απ' όπου ανά πάσα στιγμή "πετάγονται" παιδιά μικρά που παίζουν ξένοιαστα στη γειτονιά τους, χωρίς να γνωρίζουν τον κίνδυνο που θα τους παραμονεύει, αφού στο ύψος αυτό του δρόμου δεν θα υπάρχει πια πεζοδρόμιο. Η περιοχή αυτή, που είναι ένας από τους δύο μεγαλύτερους πνεύμονες οξυγόνου για τον τόπο μας, καταδικάζεται να γίνει ένα τσιμεντένιο κιβώτιο πάνω από το οποίο θα περνά ο δρόμος του περιφερειακού με όλες τις συνέπειες του (ρύπανση περιβάλλοντος, ηχορύπανση κ.ά.). Κανείς δεν θα τολμά να κάνει τη βόλτα του με τα πόδια, αφού πέρα από την τεράστια κίνηση, εκεί θα υπάρχει ένας "κρανίου τόπος" χωρίς την ευεργετική και ζωογόνα παρουσία των δέντρων που προσφέρουν απλόχερα τη σκιά τους στον κάθε περαστικό, ξεκουράζοντας το μάτι του με το πράσινο τους, χωρίς το κελάηδημα των αηδονιών, χωρίς το παρήγορο κελάρυσμα του ποταμού, που συντροφεύει κάθε κάτοικο της περιοχής, αλλά και κάθε διαβάτη που ανεβαίνει και διασχίζει τη Ζάχου, για να ξεκουραστεί σωματικά και ψυχικά.

Το θέμα πρέπει να μας απασχολεί όλους. Αν ο καθένας μας προσωπικά δεν ενδιαφερθεί και δεν ευαισθητοποιηθεί, το πρόβλημα δεν πρόκειται να λυθεί. Δεν είναι θέμα του ενός ή του άλλου αρμοδίου, αλλά θέμα του κάθε Βολιώτη προσωπικό. Ας παραμερίσουμε για λίγο τα "προσωπικά" μας και ας αποκτήσουμε συλλογική συνείδηση. Το θέμα δεν είναι κομματικό ούτε πολιτικό, αλλά θέμα της τοπικής μας κοινωνίας και ευρύτερα οικολογικό. Δεν είμαστε αντίθετοι στην πρόοδο και οτον πολιτισμό, νομίζω όμως ότι τα έργα του πολιτισμού, εφόσον στοχεύουν στη βελτίωση των συνθηκών ζωής του ανθρώπου, θα πρέπει να σέβονται το περιβάλλον και να μη θέτουν σε κίνδυνο ούτε το οικοσύστημα, ούτε κυρίως τον άνθρωπο, τον οποίο εξυπηρετούν. Ας προσέξουμε όλοι. Ας μην κάνουμε επεμβάσεις στο περιβάλλον μας, τη στιγμή που ο Κραυσίδωνας είναι πηγή ζωής για τον τόπο μας. Γιατί, αν αυτή η κατάσταση συνεχιστεί, θα θρηνήσουμε νέα θύματα από πλημμύρες και επιπλέον το περιβάλλον μας θα έχει ανεπανόρθωτα καταστραφεί. Ας μη φτάσουμε στο σημείο να διαπιστώσουμε και να πούμε αυτό που πριν μερικά χρόνια είπε ένας μεγάλος στοχαστής, ο Ευάγγελος Παπανούτσος: "Προοδέψαμε σ' αυτόν τον αιώνα, αλλά δεν ευτυχήσαμε".

Ασπασία Βαλασσά, φιλόλογος, κάτοικος περιοχής Κραυσίδωνα (Επιστολή της στην εφημ. «Θ»)

.
ecocrete.gr .

Τελευτ. ενημέρωση ( Σάββατο, 12 Ιούνιος 2004 )
Τελευταίες δημοσιεύσεις:
Δημοφιλέστερα άρθρα:

ÌΓ ôçí ΓáãΓΓ­Γ©ΓÞ ÷ïñçãßΓʽ ôçò

¸íôáðç & ØçâéΓʽΓÞ ÅðéΓïéíùíßΓʽ
Είσοδος Χρήστη
Ψευδώνυμο

Κωδικός

Ξέχασες τον κωδικό;
Ξεχάσατε τον κωδικό σας?
Δεν έχετε λογαριασμό ακόμα? Δημιουργήστε τώρα!
Έχουμε 104 επισκέπτες σε σύνδεση
Επισκέπτες: 48545318
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ:



ΛΑΦΟΝΗΣΙ S.O.S. Πρωτοβουλία Πολιτών για την Προστασία του Λαφονησιού. Συλλογή υπογραφών!

Cavo Sidero
facebook group!



Φουρόγατος 78 Μαρ-Απρ 08
Φουρόγατος 77 Ιαν-Φεβ 08
Φουρόγατος 76 Νοε-Δεκ 07
Φουρόγατος 75 Σεπ-Οκτ 07
Φουρόγατος 74 Ιουλ-Αύ 07
Φουρόγατος 73 Μάι-Ιούν 07
Φουρόγατος 72 Μαρ-Απρ 07
Φουρόγατος 71 Ιαν-Φεβ 07
Φουρόγατος 70 Νοε-Δεκ 06
Φουρόγατος 69 Σεπ-Οκτ 06
Φουρόγατος 68 Ιουλ-Αυ 06
Φουρόγατος 67 Μαι-Ιουν 06
Φουρόγατος 66 Μαρ-Απρ 06
Φουρόγατος 65 Ιαν-Φεβ 06


Οικολόγιο 5. 20.01.2010

Οικολόγιο 4. 27.03.2009

Οικολόγιο 3. 12.10.2008
Οικολόγιο 2. 25.07.2008
Οικολόγιο 1. 10.06.2008


Φυλλάδιο της Οικολογικής Πρωτοβουλίας Χανίων για τις επιπτώσεις από τα κινητά και τις κεραίες


 
Οι εισηγήσεις της Ημερίδας "Προοπτικές βιώσιμης τοπικής ανάπτυξης και μεγάλες τουριστικές επενδύσεις"  9 Δεκ. 2006 στην 5η Συνάντηση του ΟικοΚρήτη

Κίνηση Πολιτών Μεσσαράς για το Περιβάλλον
Κατεβάστε το ενημερωτικό φυλλάδιο για το Διαμετακομιστικό Σταθμό στον κόλπο της Μεσσαράς (.pdf 425k)

ΥΠΟΓΡΑΨΤΕ ΤΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΟΝ ΚΟΛΠΟ ΤΗΣ ΜΕΣΣΑΡΑΣ!
Κατά της εγκατάστασης ενός τεραστίου διαμετακομιστικού σταθμού στον κόλπο της Μεσσαράς στη Νότια Κρήτη!

Η Ημερίδα στη Σητεία (27.2.2006) για τις μεγάλες τουριστικές επενδύσεις στην Ανατολική Κρήτη

 Γήπεδα Γκολφ
• Οι εισηγήσεις της ημερίδας για τα γήπεδα γκολφ
• ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΣΕ ΑΡΧΕΙΟ .doc ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ! (660k)
Γήπεδα Γκολφ: Παραπομπές
Ο Πόλεμος του Γκολφ στην Ιερή Κοιλάδα του Μεξικού

Φράγμα στο φράγμα Αποσελέμη!!!
 
Τα συμπεράσματα της επιστημονικής ημερίδας για το φράγμα στον Αποσελέμη (.doc)
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ - ΠΕΡΙΛΗΨΕΙΣ - ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ
Το φράγμα στον Αποσελέμη είναι διάτρητο!

ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ECOCRETE: Στην Κεντρική Σελίδα του ecocrete θα βρεις παραπομπές για τα 60 τελευταία άρθρα. Για να διαβάσεις παλαιότερα άρθρα, πήγαινε στις σελίδες των
οικολογικών ομάδων και στο αρχείο άρθρων όπου μπορείς να τα αναζητήσεις θεματικά. Μπορείς ακόμη να χρησιμοποιήσεις την ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ.
Θα βρεις επίσης πάνω από 700 παραπομπές στη σελίδα ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ


ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ | ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ | ΑΡΧΕΙΟ ΑΡΘΡΩΝ | ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ | ΔΡΑΣΕ ΤΩΡΑ! | ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ | ΒΙΒΛΙΑ-ΤΥΠΟΣ κ.α.
©2001 - 2004, Ecocrete, All Rights Reserved.
WebSite Created and Hosted by metrovista creative media, Heraklion.