ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ arrow ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ arrow Σ.Π.Α.Π.Ε.Κ.Ε.Ε.Κ. Σάββατο 26 Σεπ 2020
Μενού - Επιλογές
ΕΠΙΛΟΓΕΣ
Οικολογικές αστικές μετακινήσεις Εκτύπωση Αποστολή με e-mail
Σ.Π.Α.Π.Ε.Κ.Ε.Ε.Κ. - Περιβάλλον
ΜΑΝΟΛΗΣ ΒΟΥΤΥΡΑΚΗΣ , Παρασκευή, 26 Σεπτέμβριος 2008

α) Το πρόβλημα της μηχανοκίνησης και οι επιπτώσεις του: H μετακίνηση αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητάς μας. Κάποιοι στις αναπτυσσόμενες χώρες διανύουν μεγάλες αποστάσεις με τα πόδια για να προμηθευτούν νερό ή ξυλεία για μαγείρεμα, ενώ στις ανεπτυγμένες υπάρχει ένα μεικτό και ακανόνιστο σύστημα μετακινήσεων, όπως: συνοδεύουν τα παιδιά τους στο σχολείο με Ι.Χ., πηγαίνουν με το αυτοκίνητο. μέχρι τον πλησιέστερο σταθμό του μετρό, και από εκεί συνεχίζουν για τη δουλειά τους, μερικοί (πολύ λίγοι) μετακινούνται προς το γραφείο τους με ποδήλατο, ενώ στα χωριά καβαλάνε το άλογό τους για να πάνε στο χωράφια τους (σε αρκετές περιπτώσεις το τρακτέρ), ενώ κάποιοι επισκέπτονται τους φίλους τους με το τρένο.
Σε αντίθεση με το σύστημα αυτό μετακινήσεων, οι Δυτικοί καταναλώνουν ολοένα και περισσότερο μηχανοκίνητη ενέργεια.: Παίρνουν το Ι.Χ. τους, για να πάνε στο σχολείο, στη δουλειά, για ψώνια, ακόμη και στο περίπτερο για τσιγάρα, και το αεροπλάνο για επαγγελματικά ταξίδια και αναψυχή. Και όταν μιλάμε για μηχανοκίνηση, ασφαλώς εννοούμε την ενέργεια που προέρχεται από το πετρέλαιο ή τα παράγωγά του, με ότι αυτά συνεπάγονται για το περιβάλλον.
Το Ι.Χ. είναι πραγματικό μέσο κοινωνικής διαφοροποίησης και ανάδειξης, φορέας κάθε είδους μόδας και φαντασιώσεων, το οποίο όμως τελικά λειτουργεί εις βάρος της υγείας μας, των άλλων μέσων μεταφοράς και του πλανήτη. Επιπλέον σήμερα υπάρχει κατηγορία ανθρώπων, που παίρνει το αεροπλάνο με την ίδια ευκολία που παίρνει και το λεωφορείο. Αυτή η κατάσταση, έχει τόσες επιπτώσεις στο περιβάλλον, ώστε πρέπει να ληφθούν άμεσα μέτρα.

Οι βιομηχανικές χώρες έκαναν ένα τρομερό λάθος όταν στράφηκαν προς το Ι.Χ. αυτοκίνητο ως όργανο βελτίωσης της αστικής κινητικότητας. Το αυτοκίνητο προκάλεσε σημαντικές και απρόβλεπτες επιπτώσεις στη ζωή της πόλης και έχει γίνει ένας σημαντικός παράγοντας περιβαλλοντικών, κοινωνικών και αισθητικών προβλημάτων τους. Συγκεκριμένα η αυτοκίνηση στην πόλη:
α) Σκοτώνει τη ζωντάνια των δρόμων, β) Καταστρέφει τον κοινωνικό ιστό των οικισμών, γ) Απομονώνει τους ανθρώπους, γ) Υποθάλπει την άναρχη επέκταση δ) Αποτελεί απειλεί για τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου.(το 2004, η Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας χαρακτήρισε τις μηχανοκίνητες μετακινήσεις "υγειονομικό δράμα", καθώς κάθε ημέρα πεθαίνουν 3.000 άτομα, εκ των οποίων το 90% στις φτωχές χώρες" ε) Αμαυρώνει την ομορφιά της πόλης, στ) Ενοχλεί τους ανθρώπους με το θόρυβο που προκαλεί, ζ) Προκαλεί ατμοσφαιρική ρύπανση (εκπομπές αερίων που συμβάλουν στο φαινόμενο του θερμοκηπίου και οι οποίος υπολογίστηκαν στα 5090Mt,CO2, για το 2004 δηλαδή το 21% των παγκοσμίων εκπομπών CO2), η) Εξολοθρεύει χιλιάδες ανθρώπους κάθε χρόνο θ) Επιδεινώνει την υπερθέρμανση του πλανήτη, ι) Σπαταλάει ενέργεια και φυσικούς πόρους κ) Φτωχαίνει τα έθνη.

β) Οικολογικές μετακινήσεις (απάντηση στο πρόβλημα) : Στην διακήρυξη της Κοπενχάγης, που εγκρίθηκε στις 17 Μαΐου 1999 από τις πόλεις που συμμετέχουν στο Δίκτυο "πόλεις χωρίς αυτοκίνητα", υπο την αιγίδα της Ε.Ε., τονίζεται με κατηγορηματικό τρόπο η οικολογική διάσταση της ανθρώπινης κινητικότητας στον αστικό χώρο. Από την άλλη πλευρά, η δραματική αύξηση του δείκτη ιδιοκτησίας του ΙΧ και η απεριόριστη χρήση του περιορίζουν ουσιαστικά το δικαίωμα της απρόσκοπτης ανθρώπινης μετακίνησης και την ποιότητα της ζωής των κατοίκων της μεγάλης, μεσαίας ακόμη και μικρής ευρωπαϊκής πόλης:
Για το λόγο αυτό οι πόλεις που υπογράφουν την διακήρυξη δέχονται ότι το κόστος της κίνησης του αυτοκινήτου πρέπει να περιλαμβάνει το κόστος των επιπτώσεων (ατυχήματα, αέρια ρύπανση, θόρυβος, κυκλοφοριακή συμφόρηση κ.λ.π) έτσι ώστε τα φιλικά προς το περιβάλλον μαζικά μεταφοράς να γίνουν συγκριτικά φθηνότερα.
Στο πνεύμα αυτό τρείς είναι οι στρατηγικοί στόχοι που σύμφωνα με την διακήρυξη πρέπει να υιοθετηθούν σε όλα τα επίπεδα αποφάσεων, για οικολογικές μετακινήσεις:
α) Δημιουργία της κατάλληλης πολεοδομικής δομής και μορφής, που περιορίζει την ανάγκη μηχανικής μετακίνησης και ελαχιστοποιεί την επιφάνεια του δημόσιου χώρου που αποδίδεται στο αυτοκίνητο έτσι ώστε η πόλη να λειτουργεί με λιγότερα οχήματα και να προσφέρει στους κατοίκους της περισσότερους ελεύθερους χώρους.
β) Ανάπτυξη αξιόπιστων και ελκυστικών δικτύων δημόσιων συγκοινωνιών που να είναι πραγματικά ανταγωνιστικά με τα ιδιωτικά μέσα μεταφορών.
γ) Κατασκευή κατάλληλων υποδομών για τον πεζό και τον ποδηλάτη γιατί το ποδήλατο και το περπάτημα ενισχύουν την εξοικονόμηση ενέργειας και χρήματος, την μείωση της ρύπανσης και την αποτελεσματικότερη λειτουργία της πόλης.
Δυστυχώς, η διαρκώς αυξανόμενη λειτουργική και κυρίως ψυχολογική εξάρτηση από το ΙΧ αποτελεί σοβαρό ανασχετικό παράγοντα στην απόκτηση της αναγκαίας κοινωνικής συνείδησης για την στήριξη και εφαρμογή πολιτικών οικολογικής κινητικότητας στις πόλεις. Κατά συνέπεια είναι κρίσιμος ο ρόλος της κεντρικής διοίκησης και της τοπικής αυτοδιοίκησης στην χρηματοδότηση και προώθηση όλων εκείνων των ενεργειών συλλογικής ευαισθητοποίησης για μια νέα "κουλτούρα μετακίνησης".
 
γ) Βιώσιμη αστική μετακίνηση: Μετά το περπάτημα, το ποδήλατο αντιπροσωπεύει τον πιο "αθώο" και ήπιο τρόπο μετακίνησης. Είναι αθόρυβο, δεν ρυπάνει, δεν καταναλώνει χώρο και καύσιμα, είναι το λιγότερο επικίνδυνο μέσο απέναντι στον πεζό, αλλά και στον αναβάτη του. Είναι επίσης φτηνό και συμπαθές γιατί συνδέεται με τον καθένα από τα πρώτα του παιδικά χρόνια. Ποδήλατο χρησιμοποιεί όποιος θέλει να είναι ευέλικτος όπως ο πεζός, αυτόνομος στις μετακινήσεις του, χωρίς να ζημιώνει το περιβάλλον, όποιος επιθυμεί να έχει επαφή με την πόλη και να απολαμβάνει τη μετακίνηση του.
Οι συνθήκες που ευνοούν την κίνηση του ποδηλάτου ταυτίζεται με τις συνθήκες που θα χαρακτήριζαν τη βιώσιμη πόλη: μικρές ταχύτητες αυτοκινήτων, καθαρός αέρας, χαμηλά επίπεδα θορύβου, όμορφο οδικό περιβάλλον, συστηματικά συντηρούμενο αστικό δάπεδο, επαρκής εξοπλισμός σήμανσης και πληροφόρησης. Πρόκειται για χαρακτηριστικά εκείνης της πόλης που για τη λειτουργία της θα δώσει μεγάλο ρόλο στις συλλογικές μεταφορές, στο περπάτημα και το ποδήλατο. Αυτοί οι τρείς τρόποι είναι αλληλένδετοι και ικανοί να απελευθερώσουν τον κάτοικο από την εξάρτηση του αυτοκινήτου.
Οι πολιτικές για το ποδήλατο αποτελούν αναπόσπαστο μέρος των πολιτικών βιώσιμης κινητικότητας και ειδικά αυτών που προωθούν τη δημόσια συγκοινωνία περιορίζουν το αυτοκίνητο, συσχετίζουν τις πολεοδομικές με τις κυκλοφορικές πολιτικές και εισηγούνται:
-τη χάραξη εθνικών πολιτικών με συγκεκριμένες δράσεις και στόχους που θα κινητοποιούν όλα τα επίπεδα της δημόσιας διοίκησης, του συλλόγους ποδηλάτων και τη βιομηχανία.
-τη σύναξη προδιαγραφών και ψήφιση νομοθεσίας για την ανάπτυξη και εφαρμογή περιφερειακών και τοπικών πολιτικών για το ποδήλατο.
-την οικονομική ενίσχυση των περιφερειακών και των τοπικών αυτοδιοικήσεων για την προώθηση αυτών των πολιτικών.
-τη διαμόρφωση συνθηκών ασφαλείας για τους ποδηλάτες με την άσκηση παράλληλων περιοριστικών πολιτικών μείωσης ταχυτήτων και φόρτων αυτοκινήτων.
- τη συλλογή στοιχείων και την έρευνα ως προς την κίνηση των ποδηλάτων και τη διάχυση των αποτελεσμάτων της στις τοπικές αυτοδιοικήσεις
- την αξιολόγηση των εφαρμοζομένων.
 
δ) Το παράδειγμα της Κοπεγχάγης:
Σήμερα, το ποδήλατο αποτελεί για τις αστικές περιοχές της Δανίας το δεύτερο πιο χρησιμοποιημένο μέσο μετά από το αυτοκίνητο. Το τελευταίο φορολογείται με υψηλότατους συντελεστές.
H Κοπεγχάγη είναι ίσως το πιο αντιπροσωπευτικό παράδειγμα εφαρμογής της πολιτικής της Δανίας για το ποδήλατο. Το 42% του οδικού δικτύου της πόλης είναι εφοδιασμένο με ειδική υποδομή. Συνολικά η πόλη διαθέτει ένα δίκτυο ποδηλατοδρόμων μήκους 323 χλμ. Για παράδειγμα στην περίπτωση αμφίδρομης κυκλοφορίας αυτοκινήτων το ποδήλατο κινείται σε μονόδρομες λωρίδες ένθεν και ένθεν του οδοστρώματος. Η στάθμη τους είναι ανάμεσα στη στάθμη των πεζοδρομίων και του οδοστρώματος.
Η χρήση του ποδηλάτου για τις καθημερινές μετακινήσεις αγγίζει το 34% (μεγαλύτερο ποσοστό χρήσης της δημόσιας συγκοινωνίας στην Αθήνα) κερδίζοντας μάλλον τη μάχη με το αυτοκίνητο παρόλο που το τελευταίο δεν αντιμετωπίζει προβλήματα κορεσμού. Πράγματι οι μετακινήσεις με ποδήλατο αυξήθηκαν κατά την περίοδο 2000-2002 κατά 6% ενώ στο ίδιο διάστημα οι μετακινήσεις με αυτοκίνητο μόλις 1%. Ως προς το ποδήλατο, οι στόχοι της Κοπεγχάγης μέχρι το 2012 είναι έξής:
α) Αύξηση της χρήσης του για μετακινήσεις από και προς την εργασία στο 40%, β) Μείωση της πιθανότητας ατυχήματος με ποδήλατο κατά 50% .γ) Αύξηση της ταχύτητας του ποδηλάτου κατά 10% στις μετακινήσεις μεγάλου μήκους > 5 χλμ. δ) Βελτίωση των υποδομών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Κοπεγχάγη υπήρξε πρωτοπόρος με την εφαρμογή από το 1998 ενός μη ηλεκτρικού συστήματος δωρεάν παροχής ποδηλάτων-πόλης για αποκλειστική χρήση στην κεντρική της περιοχή, που περιλάμβανε 2000 ποδήλατα ειδικά σχεδιασμένα και 200 σημεία στάθμευσης. Το σύστημα χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και χορηγούς.

ε) Η ελληνική περίπτωση:
Στην Ελλάδα, τεχνογνωσία για τις υποδομές ποδηλάτου τώρα υπάρχει, όπως υπάρχει και η πολιτική βούληση στις τοπικές κοινωνίες. Η τύχη πεζού και ποδηλάτη είναι κοινή. Όπως ο πεζός δικαιούται μια αξιοπρεπή θέση σε κάθε δρόμο, το ίδιο ισχύει και για τον ποδηλάτη. Τον χρειάζεται η ελληνική πόλη για περιβαλλοντικούς και αναπτυξιακούς λόγους. Η ένταξη του ποδηλάτου είναι ένα ζήτημα ανακατασκευής κάποιων δρόμων και αναπροσανατολισμού του κυκλοφοριακού σχεδιασμού. Παλαιότερα υπήρχαν ποδηλάτες σε πολλές ελληνικές πόλεις, αλλά ουσιαστικά εκδιώχθηκαν. Τώρα, τα έργα για το ποδήλατο γίνονται απαραίτητα, γιατί υπάρχει η απειλή του αυτοκινήτου. Η Ελλάδα τα ξεκίνησε με σημαντική καθυστέρηση και παρόλο που δρομολογήθηκαν με μεγάλο κόπο, η πορεία σταμάτησε ελλείψει χρηματοδοτήσεων.
Αποδείχτηκε ότι για το ποδήλατο, η σημασία της συνεργασίας της κεντρικής κυβέρνησης με την Τοπική Αυτοδιοίκηση υπήρξε καταλυτική. Τι θα γίνει αύριο ; Ως προς τις χρηματοδοτήσεις ο ρόλος της κεντρικής κυβέρνησης θα είναι πάντα κρίσιμος. Θα είναι επίσης κρίσιμος στη συνεργασία των υπουργείων ΥΠΕΧΩΔΕ, Μεταφορών και Επικοινωνιών, Παιδείας, Πολιτισμού, Δημόσιας Τάξης, Εσωτερικών και Τουρισμού, για την άσκηση μιας εθνικής πολιτικής για τις μεταφορές, που εξακολουθεί ν' απουσιάζει. Η υπόθεση βιώσιμη κινητικότητα κάτω από τις συνθήκες έντονης υποβάθμισης που επικρατούν θα δικαιολογούσε την καθοδηγούμενη από ένα συντονιστικό κυβερνητικό όργανο ενιαία δράση των αρμοδίων υπουργείων. Ειδικά ως προς το ποδήλατο, ένα ειδικό γραφείο θα άξιζε να υπάρχει, τόσο στα υπουργεία όσο και στους Δήμους.

Η χάραξη μια εθνικής πολιτικής είναι το κύριο ζήτημα της Οδηγίας 2001/42/ΕΚ για τις "Στρατηγικές Περιβαλλοντικές Εκτιμήσεις Σχεδίων και Προγραμμάτων". Μία εθνική πολιτική για τη βιώσιμη κινητικότητα θα έδινε κίνητρα και θα επέβαλε κυρώσεις για την επίτευξη μιας σειράς ποσοτικών στόχων όπως: ετήσια μείωση των ατυχημάτων, της ρύπανσης και του θορύβου κατά συγκεκριμένο ποσοστό, τη μείωση των ορίων ταχύτητας σε ένα σημαντικό μέρος των αστικών οδικών δικτύων, την κατασκευή ασφαλών διαδρομών προσπέλασης σχολείων και αθλητικών γηπέδων για πεζούς και ποδηλάτες (κατά το βρετανικό πρότυπο) την υποχρεωτική ένταξη στα νέα έργα αστικής οδοποιίας υποδομής για ποδήλατο (κατά το πρότυπο της γαλλικής νομοθεσίας), λήψη μέτρων από τους μεγάλους δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς για τη μείωση του ποσοστού των εργαζομένων που που προσέρχονται με αυτοκίνητο στη δουλειά τους (κατά το πρότυπο της ιταλικής νομοθεσίας).
 
Μάιο του 2005 εξελέγη στην Ελλάδα προσωρινό διοικητικό συμβούλιο και υπεβλήθη στο πρωτοδικείο το καταστατικό της Αστικής μη κερδοσκοπικής Εταιρείας "Δίκτυο Πόλεων για Βιώσιμη Κινητικότητα και το ποδήλατο" με τις υπογραφές 43 ιδρυτικών πόλεων. Με τον τρόπο αυτό η Τοπική Αυτοδιοίκηση πήρε από την κυβέρνηση τη σκυτάλη.

ΜΑΝΟΛΗΣ ΒΟΥΤΥΡΑΚΗΣ
ΦΥΣΙΚΟΣ ΠΕΡΙΒ/ΓΟΣ

Σχόλια

Δεν μπορείς να κάνεις σχόλια.
Πρέπει πρώτα να κάνεις Είσοδο ή να Εγγραφείς στο ecocrete.gr εδώ.


Ξ“ΒŒΞ“οŸƒ ôçí Ξ“οŸƒΞ“Ξ…Ξ“Β£Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β©Ξ“οŸ„Ξ“Βž Ξ“Β·Ξ“β€•Ξ“Β±Ξ“Β§Ξ“Β£Ξ“ΒŸΞ“Κ½ ôçò

Ξ’ΞˆΞ“Β­Ξ“Ξ„Ξ“Ξ…Ξ“Β°Ξ“Β§ & Ξ“Β˜Ξ“Β§Ξ“Ξ†Ξ“Β©Ξ“Κ½Ξ“οŸ„Ξ“Βž Ξ“Β…Ξ“Β°Ξ“Β©Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Ξ‰Ξ“Β­Ξ“ΒŸΞ“Κ½
Είσοδος Χρήστη
Ψευδώνυμο

Κωδικός

Ξέχασες τον κωδικό;
Ξεχάσατε τον κωδικό σας?
Δεν έχετε λογαριασμό ακόμα? Δημιουργήστε τώρα!
Έχουμε 521 επισκέπτες σε σύνδεση
Επισκέπτες: 45288392
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ:



ΛΑΦΟΝΗΣΙ S.O.S. Πρωτοβουλία Πολιτών για την Προστασία του Λαφονησιού. Συλλογή υπογραφών!

Cavo Sidero
facebook group!



Φουρόγατος 78 Μαρ-Απρ 08
Φουρόγατος 77 Ιαν-Φεβ 08
Φουρόγατος 76 Νοε-Δεκ 07
Φουρόγατος 75 Σεπ-Οκτ 07
Φουρόγατος 74 Ιουλ-Αύ 07
Φουρόγατος 73 Μάι-Ιούν 07
Φουρόγατος 72 Μαρ-Απρ 07
Φουρόγατος 71 Ιαν-Φεβ 07
Φουρόγατος 70 Νοε-Δεκ 06
Φουρόγατος 69 Σεπ-Οκτ 06
Φουρόγατος 68 Ιουλ-Αυ 06
Φουρόγατος 67 Μαι-Ιουν 06
Φουρόγατος 66 Μαρ-Απρ 06
Φουρόγατος 65 Ιαν-Φεβ 06


Οικολόγιο 5. 20.01.2010

Οικολόγιο 4. 27.03.2009

Οικολόγιο 3. 12.10.2008
Οικολόγιο 2. 25.07.2008
Οικολόγιο 1. 10.06.2008


Φυλλάδιο της Οικολογικής Πρωτοβουλίας Χανίων για τις επιπτώσεις από τα κινητά και τις κεραίες


 
Οι εισηγήσεις της Ημερίδας "Προοπτικές βιώσιμης τοπικής ανάπτυξης και μεγάλες τουριστικές επενδύσεις"  9 Δεκ. 2006 στην 5η Συνάντηση του ΟικοΚρήτη

Κίνηση Πολιτών Μεσσαράς για το Περιβάλλον
Κατεβάστε το ενημερωτικό φυλλάδιο για το Διαμετακομιστικό Σταθμό στον κόλπο της Μεσσαράς (.pdf 425k)

ΥΠΟΓΡΑΨΤΕ ΤΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΟΝ ΚΟΛΠΟ ΤΗΣ ΜΕΣΣΑΡΑΣ!
Κατά της εγκατάστασης ενός τεραστίου διαμετακομιστικού σταθμού στον κόλπο της Μεσσαράς στη Νότια Κρήτη!

Η Ημερίδα στη Σητεία (27.2.2006) για τις μεγάλες τουριστικές επενδύσεις στην Ανατολική Κρήτη

 Γήπεδα Γκολφ
• Οι εισηγήσεις της ημερίδας για τα γήπεδα γκολφ
• ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΣΕ ΑΡΧΕΙΟ .doc ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ! (660k)
Γήπεδα Γκολφ: Παραπομπές
Ο Πόλεμος του Γκολφ στην Ιερή Κοιλάδα του Μεξικού

Φράγμα στο φράγμα Αποσελέμη!!!
 
Τα συμπεράσματα της επιστημονικής ημερίδας για το φράγμα στον Αποσελέμη (.doc)
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ - ΠΕΡΙΛΗΨΕΙΣ - ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ
Το φράγμα στον Αποσελέμη είναι διάτρητο!

ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ECOCRETE: Στην Κεντρική Σελίδα του ecocrete θα βρεις παραπομπές για τα 60 τελευταία άρθρα. Για να διαβάσεις παλαιότερα άρθρα, πήγαινε στις σελίδες των
οικολογικών ομάδων και στο αρχείο άρθρων όπου μπορείς να τα αναζητήσεις θεματικά. Μπορείς ακόμη να χρησιμοποιήσεις την ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ.
Θα βρεις επίσης πάνω από 700 παραπομπές στη σελίδα ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ


ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ | ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ | ΑΡΧΕΙΟ ΑΡΘΡΩΝ | ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ | ΔΡΑΣΕ ΤΩΡΑ! | ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ | ΒΙΒΛΙΑ-ΤΥΠΟΣ κ.α.
©2001 - 2004, Ecocrete, All Rights Reserved.
WebSite Created and Hosted by metrovista creative media, Heraklion.