ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ arrow ΑΡΧΕΙΟ ΑΡΘΡΩΝ Πέμπτη 30 Μάρ 2023
Μενού - Επιλογές
ΕΠΙΛΟΓΕΣ
Αναγκαίοι οι ποδηλατόδρομοι στις μεγάλες πόλεις, αλλά. Εκτύπωση Αποστολή με e-mail
ΑΡΧΕΙΟ ΑΡΘΡΩΝ - Συγκοινωνία - Πεζοί
ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΑΚΙΩΤΗΣ , Δευτέρα, 19 Μάιος 2008

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Τρίτη, 13.05.2008

Την απάντησή τους, σε Ερώτηση (Αρ. Πρωτ. 9899/ 8.4.08), την οποία είχε καταθέσει η Γραμματέας Γυναικείων Θεμάτων της Νέας Δημοκρατίας και Βουλευτής Β’ Αθήνας, Κατερίνα Παπακώστα - Σιδηροπούλου, σχετικά με τη χρήση ποδηλάτου στις μεγάλες πόλεις έστειλαν τα αρμόδια Υπουργεία ΠΕΧΩΔΕ και Μεταφορών.

Το ΥΠΕΧΩΔΕ και, συγκεκριμένα, η αρμόδια Υπηρεσία ενημερώνει, σε σχετικό σημείωμά της, πως, η υλοποίηση των ποδηλατοδρόμων δεν υπάγεται στις αρμοδιότητες του ΥΠΕΧΩΔΕ, αλλά των Περιφερειών, Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων και οικείων Δήμων (σχεδιασμός, μελέτη, κατασκευή και χρηματοδότηση). Μάλιστα, το ΥΠΕΧΩΔΕ συνέστησε 11μελή επιτροπή με την Δ3/ο/12/124-Ω/4.12.2001 Απόφαση, με έργο την επεξεργασία του θέματος: "Διαμόρφωση Επιχειρησιακού σχεδίου κατασκευής ποδηλατοδρόμων σε όλη τη χώρα", της οποίας το έργο έχει ολοκληρωθεί και εγκριθεί. Ωστόσο, επισημαίνεται ότι "οι ποδηλατόδρομοι είναι αναγκαίοι, κυρίως εντός των μεγάλων πόλεων, όμως, οι διάδρομοι του οδικού δικτύου στις μεγάλες πόλεις της Ελλάδας δεν έχουν, κατά κανόνα, πολλά περιθώρια για προσθήκη των ειδικών διαδρόμων ποδηλάτου".

Το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών, από την πλευρά του, αναφέρει πως, στην παρούσα φάση, προγραμματίζει τη χρηματοδότηση και κατασκευή τριών ακόμα ποδηλατοδρόμων (δύο στην περιοχή του Δήμου Αθηναίων και ενός στον Δήμο Χαλανδρίου), με επίβλεψη της πορείας του έργου από το ίδιο το Υπουργείο, έργα που θα χρησιμεύσουν ως πιλότοι για την εφαρμογή του μέτρου και σε άλλες πόλεις της χώρας.

Σχετικά με την Ερώτηση της Βουλευτού για τη δυνατότητα μεταφοράς ποδηλάτων με το Μετρό και τα λοιπά μέσα μαζικής μεταφοράς, αλλά και στάθμευσής τους, σε ειδικούς χώρους έξω από αυτό, το Υπουργείο Μεταφορών απαντά πως έχουν καθοριστεί, σε σχετικό Χάρτη Υποχρεώσεων προς τον Καταναλωτή (Χ.Υ.Κ.), οι Κανόνες Ασφαλείας που ρυθμίζουν τη μεταφορά ογκωδών αντικειμένων με τα ΜΜΜ. Ειδικότερα, σε σχέση με τη δυνατότητα μεταφοράς ποδηλάτων με το Μετρό, υπογραμμίζεται πως "από τη διοίκηση της Εταιρείας εγείρονται κάποια ζητήματα ασφαλείας του επιβατικού κοινού συνδεόμενα με τη φύση του μέσου ως υπογείου (κλίμακες κ.τ.λ.), που δεν επιτρέπουν σε αυτήν τη φάση την υλοποίησή της".

Επίσης, αναφέρεται πως η Ειδική Επιτροπή του Υπ.Μ.Ε. για τα θέματα μετακίνησης στην πόλη, στο πλαίσιο της Δημόσιας Διαβούλευσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την αστική κινητικότητα, έχει δώσει στη δημοσιότητα την έκθεσή της, η οποία μπορεί να αναζητηθεί στον ιστότοπο του Υπ.Μ.Ε. Επιπλέον, στο Υπ.Μ.Ε λειτουργεί Επιτροπή για τις πράσινες μεταφορές, η οποία πρόκειται να υποβάλει πρόταση για τους ποδηλατοδρόμους. Τέλος, στο σημείωμά του το Υπ. Μ.Ε καταλήγει πως, σύντομα, θα ανακοινωθούν πιο συγκεκριμένα μέτρα.
(Ακολουθούν τα κείμενα της Ερώτησης).

ΕΡΩΤΗΣΗ
(Αρ. Πρωτ. 9899/ 8.4.08)

Προς
- Υπουργό Μεταφορών
- Υπουργό Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων

Θέμα: Μέτρα ενίσχυσης της χρήσης ποδηλάτου στις μεγάλες πόλεις

Οι δυσμενείς περιβαλλοντικές συνθήκες, η επιβαρυμένη ατμόσφαιρα από την εκτενή χρήση του αυτοκινήτου, η κυκλοφοριακή συμφόρηση στο κέντρο της Αθήνας, αλλά και των άλλων μεγάλων πόλεων, η ανεπάρκεια των χώρων στάθμευσης, διαμορφώνουν μια πραγματικότητα ανυπόφορη για την καθημερινή ζωή των πολιτών, τη δημόσια υγεία και την ποιότητα ζωής τους. Την ίδια ώρα, η Αθήνα κατέχει μια δυσμενή θέση απέναντι στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες στη ρύπανση και ειδικά στα αιωρούμενα μικροσωματίδια, στις συγκεντρώσεις βενζολίου, οξειδίων του αζώτου και άνθρακα στον αττικό ουρανό.

Από την άλλη, σύγχρονες μελέτες για την υγεία καταδικάζουν την καθιστική ζωή και την παντελή έλλειψη άσκησης και επιβάλλουν στην Πολιτεία να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα και τις υποδομές, ώστε να ωθήσει τους πολίτες προς την άσκηση και τη βελτίωση της φυσικής κατάστασης και της υγείας τους.

Απέναντι στη διαμορφωμένη αυτή κατάσταση, η χρήση του ποδηλάτου ως μέσου μετακίνησης εντός πόλεως αποτελεί μια λύση, αρκετά αποτελεσματική, απόλυτα καθαρή, οικολογική και οικονομική. Μπορεί να δώσει λύση, τόσο για την επιβαρυμένη περιβαλλοντική καθημερινότητα, όσο και για τη διατήρηση της υγείας των πολιτών.

Όμως, η Ελλάδα, σήμερα, βρίσκεται προτελευταία στη σχετική λίστα των ευρωπαϊκών χωρών, αφού μόλις το 1% του πληθυσμού χρησιμοποιεί ποδήλατο στις μετακινήσεις του, αντιθέτως με χώρες, όπως η Ολλανδία, η Σουηδία, η Δανία, η Γερμανία, το Βέλγιο, όπου χρησιμοποιείται καθημερινά από το 10% έως το 27% των πολιτών. Στην Ολλανδία, π.χ. υπάρχουν ήδη 22.000 χλμ. Ποδηλατολωρίδων, σε συνολικό μήκος 110.000 χλμ. οδικού δικτύου. Στη Δανία, αν και το ποδήλατο αποτελεί το δεύτερο προτιμότερο μέσο μεταφοράς για αστικές μετακινήσεις, η Κυβέρνηση, με τρία διαφορετικά προγράμματα, επιδιώκει την περαιτέρω αύξηση της χρήσης ποδηλάτου και τη μείωση των μετακινήσεων με ποδήλατο. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Κοπεγχάγης, της πρώτης ευρωπαϊκής πόλης που εφάρμοσε ένα καινοτόμο πρόγραμμα, το "City Bike", διαθέτοντας, δηλαδή, ποδήλατα σε ελεύθερη χρήση για τις μετακινήσεις στο κέντρο της πόλης. Οποιοσδήποτε πολίτης το επιθυμεί, μπορεί, εισάγοντας ένα νόμισμα σε ειδική κλειδαριά, να παίρνει ένα από τα 2.000 ποδήλατα, για να μετακινηθεί και, κατόπιν, να το επιστρέφει σε έναν από τους 200 ειδικούς χώρους πρόσδεσης. Μετά την Κοπεγχάγη, το σύστημα εφαρμόστηκε και σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις: Βρυξέλλες, Κολωνία, Λυών, Ρεν, κ.ά. (βλ. σχετικό δημοσίευμα της εφημερίδας "Καθημερινή", 22-03-08).

Με δεδομένο ότι οι πολιτικές για τη βελτίωση της ποιότητας της ατμόσφαιρας, τον περιορισμό του θορύβου, τη μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου, την επανάκτηση του δημόσιου χώρου, καθώς και για την αναβάθμιση της υγείας των πολιτών, αποτελούν υποχρέωση για ένα πολιτισμένο κράτος,

Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί

1. Υπάρχουν μελέτες, με συγκεκριμένες λύσεις, για την κατασκευή δικτύων ποδηλατοδρόμων στην Αθήνα και στις άλλες μεγάλες πόλεις; Και αν υπάρχουν σε ποιο στάδιο βρίσκονται;
2. Ποια μέτρα πρόκειται να λάβουν οι κ.κ. Υπουργοί, ώστε να δοθεί η δυνατότητα μεταφοράς ποδηλάτων με το Μετρό και τα λοιπά μέσα μαζικής μεταφοράς, αλλά και στάθμευσής τους, σε ειδικούς χώρους;
3. Ποια μέτρα πρόκειται να λάβουν οι κ.κ. Υπουργοί, ώστε να εφαρμοσθεί και στη χώρα μας πρόγραμμα χρήσης κοινόχρηστων ποδηλάτων, κατά το πρότυπο της Κοπεγχάγης και άλλων ευρωπαϊκών πόλεων, όπου θα μπορούν οι πολίτες να προμηθεύονται δωρεάν ποδήλατα, από συγκεκριμένα σημεία της πόλης και για συγκεκριμένη ώρα;

Η Ερωτώσα Βουλευτής
Αθήνα, 8.4.2008
Κατερίνα Παπακώστα
Βουλευτής Β’ Αθηνών

.
ecocrete.gr .

Τελευτ. ενημέρωση ( Δευτέρα, 19 Μάιος 2008 )

ÌΓ ôçí ΓáãΓΓ­Γ©ΓÞ ÷ïñçãßΓʽ ôçò

¸íôáðç & ØçâéΓʽΓÞ ÅðéΓïéíùíßΓʽ
Είσοδος Χρήστη
Ψευδώνυμο

Κωδικός

Ξέχασες τον κωδικό;
Ξεχάσατε τον κωδικό σας?
Δεν έχετε λογαριασμό ακόμα? Δημιουργήστε τώρα!
Έχουμε 237 επισκέπτες σε σύνδεση
Επισκέπτες: 57642799
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ:



ΛΑΦΟΝΗΣΙ S.O.S. Πρωτοβουλία Πολιτών για την Προστασία του Λαφονησιού. Συλλογή υπογραφών!

Cavo Sidero
facebook group!



Φουρόγατος 78 Μαρ-Απρ 08
Φουρόγατος 77 Ιαν-Φεβ 08
Φουρόγατος 76 Νοε-Δεκ 07
Φουρόγατος 75 Σεπ-Οκτ 07
Φουρόγατος 74 Ιουλ-Αύ 07
Φουρόγατος 73 Μάι-Ιούν 07
Φουρόγατος 72 Μαρ-Απρ 07
Φουρόγατος 71 Ιαν-Φεβ 07
Φουρόγατος 70 Νοε-Δεκ 06
Φουρόγατος 69 Σεπ-Οκτ 06
Φουρόγατος 68 Ιουλ-Αυ 06
Φουρόγατος 67 Μαι-Ιουν 06
Φουρόγατος 66 Μαρ-Απρ 06
Φουρόγατος 65 Ιαν-Φεβ 06


Οικολόγιο 5. 20.01.2010

Οικολόγιο 4. 27.03.2009

Οικολόγιο 3. 12.10.2008
Οικολόγιο 2. 25.07.2008
Οικολόγιο 1. 10.06.2008


Φυλλάδιο της Οικολογικής Πρωτοβουλίας Χανίων για τις επιπτώσεις από τα κινητά και τις κεραίες


 
Οι εισηγήσεις της Ημερίδας "Προοπτικές βιώσιμης τοπικής ανάπτυξης και μεγάλες τουριστικές επενδύσεις"  9 Δεκ. 2006 στην 5η Συνάντηση του ΟικοΚρήτη

Κίνηση Πολιτών Μεσσαράς για το Περιβάλλον
Κατεβάστε το ενημερωτικό φυλλάδιο για το Διαμετακομιστικό Σταθμό στον κόλπο της Μεσσαράς (.pdf 425k)

ΥΠΟΓΡΑΨΤΕ ΤΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΟΝ ΚΟΛΠΟ ΤΗΣ ΜΕΣΣΑΡΑΣ!
Κατά της εγκατάστασης ενός τεραστίου διαμετακομιστικού σταθμού στον κόλπο της Μεσσαράς στη Νότια Κρήτη!

Η Ημερίδα στη Σητεία (27.2.2006) για τις μεγάλες τουριστικές επενδύσεις στην Ανατολική Κρήτη

 Γήπεδα Γκολφ
• Οι εισηγήσεις της ημερίδας για τα γήπεδα γκολφ
• ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΣΕ ΑΡΧΕΙΟ .doc ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ! (660k)
Γήπεδα Γκολφ: Παραπομπές
Ο Πόλεμος του Γκολφ στην Ιερή Κοιλάδα του Μεξικού

Φράγμα στο φράγμα Αποσελέμη!!!
 
Τα συμπεράσματα της επιστημονικής ημερίδας για το φράγμα στον Αποσελέμη (.doc)
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ - ΠΕΡΙΛΗΨΕΙΣ - ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ
Το φράγμα στον Αποσελέμη είναι διάτρητο!

ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ECOCRETE: Στην Κεντρική Σελίδα του ecocrete θα βρεις παραπομπές για τα 60 τελευταία άρθρα. Για να διαβάσεις παλαιότερα άρθρα, πήγαινε στις σελίδες των
οικολογικών ομάδων και στο αρχείο άρθρων όπου μπορείς να τα αναζητήσεις θεματικά. Μπορείς ακόμη να χρησιμοποιήσεις την ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ.
Θα βρεις επίσης πάνω από 700 παραπομπές στη σελίδα ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ


ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ | ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ | ΑΡΧΕΙΟ ΑΡΘΡΩΝ | ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ | ΔΡΑΣΕ ΤΩΡΑ! | ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ | ΒΙΒΛΙΑ-ΤΥΠΟΣ κ.α.
©2001 - 2004, Ecocrete, All Rights Reserved.
WebSite Created and Hosted by metrovista creative media, Heraklion.