ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ Τετάρτη 26 Φεβ 2020
Μενού - Επιλογές
ΕΠΙΛΟΓΕΣ
Άρθρο στην Πατρίδα για τις αντιρρήσεις του καθ. Συνολάκη για το λιμάνι στο Νότο Εκτύπωση Αποστολή με e-mail
Οικολογική Παρέμβαση Ηρακλείου - Μεσσαρά
Από την εφημερίδα ΠΑΤΡΙΣ , Δευτέρα, 24 Μάρτιος 2008


Σε άρθρο στην Πατρίδα στις 24/3/2008 ο καθηγητής του Πολυτεχνείου Κρήτης και του Πανεπιστήμιου της Νότιας Καλιφόρνιας κ. Κώστας Συνολάκης δηλώνει ότι δεν έχει πεισθεί από την προκαταρκτική μελέτη που διενεργήθηκε από το Μετσόβιο για το πώς θα ξεπεραστούν οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις που θα προκληθούν στο θαλάσσιο περιβάλλον και κυρίως αυτό της διάβρωσης της παραλίας. Φαινόμενο που απειλεί με αφανισμό το σύνολο των παραλιών του νησιού:

Καθηγητής Συνολάκης: Αντιρρήσεις για το λιμάνι στο νότο

Από την εφημερίδα ΠΑΤΡΙΣ (www.patris.gr)

Σοβαρές αντιρρήσεις για τη δημιουργία διαμετακομιστικού λιμανιού στο νότο εκφράζει στην “Π” ο καθηγητής του Πολυτεχνείου Κρήτης και καθηγητής Μηχανικής Περιβάλλοντος στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφόρνιας κ. Κώστας Συνολάκης.

Οπως δηλώνει, δεν έχει πεισθεί από την προκαταρκτική μελέτη που διενεργήθηκε από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο για το πώς θα ξεπεραστούν οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις που θα προκληθούν στο θαλάσσιο περιβάλλον και κυρίως αυτό της διάβρωσης της παραλίας. Φαινόμενο που απειλεί με αφανισμό το σύνολο των παραλιών του νησιού.

Ο ίδιος, αφήνει αιχμές για το πώς ο πρύτανης του ΕΜΠΕ Κωνσταντίνος Μουτζούρης προχώρησε στην προκαταρκτική εξέταση του έργου χωρίς να έχει το βασικό στοιχείο για τους κυματισμούς και τα θαλάσσια ρεύματα της περιοχής.

Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε όλο το άρθρο όπως δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα ΠΑΤΡΙΣ (www.patris.gr) στις 24/3/2008.

Επιφυλάξεις και αιχμές για το σχεδιασμό στο λιμάνι του νότου
Τι λέει στην “Π” ο καθηγητής του Πολυτεχνείου Κρήτης Κώστας Συνολάκης


Της Κορίνας Καφετζοπούλου

Την ώρα που οι φορείς του Ηρακλείου και του Ρεθύμνου και η κοινωνία στο νότο προβληματίζονται για την σκοπιμότητα της κατασκευής του διαμετακομιστικού λιμένα και τις αλλαγές που πρόκειται να επιφέρει στη ζωή τους αλλά και το περιβάλλον, τις αμφιβολίες έρχεται να ενισχύσει ο καθηγητής φυσικών καταστροφών του Πολυτεχνείου Κρήτης και καθηγητής Μηχανικής Περιβάλλοντος στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφόρνιας Κώστας Συνολάκης.

Ο ίδιος φαίνεται να λέει επιστημονικό «όχι» σε αυτό το έργο και να αμφισβητεί τις μελέτες, έστω και σε προκαταρκτικό στάδιο, που έχουν γίνει από τους συναδέλφους του στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ).

Μιλώντας στην «Π « δηλώνει ξεκάθαρα ότι δεν έχει πεισθεί για το πώς θα αντιμετωπιστούν οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις ενώ θεωρεί σχεδόν αδιανόητο το πώς έγινε αυτή η επιστημονική δουλειά χωρίς να υπάρχουν δύο βασικά στοιχεία, για τους κυματισμούς και τα ρεύματα που δίνει η περιοχή.

Εξαιτίας των αστοχιών και της προχειρότητας φοβάται πως η παραλία στο νότο θα χαθεί.

Η διάβρωση των παραλιών άλλωστε αποτελεί μόνιμη απειλεί για όλο το νησί εξαιτίας ανάλογων λαθών του παρελθόντος.

Επίσης εκφράζει απορία για το πού θα βρεθούν τα εκατομμύρια ευρώ τα οποία απαιτούνται για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος.

Όπως τόνισε για το διαμετακομιστικό λιμένα στο Τυμπάκι έγινε μια μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων χωρίς να έχουν μετρηθεί τα κύματα και τα ρεύματα. «Είναι δυνατόν; Είναι σαν να χωροθετείς ανεμογεννήτριες χωρίς να έχεις μετρήσει τη φορά του ανέμου», αναρωτήθηκε και συνέχισε:

«Για να κατασκευάσεις ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια του κόσμου στο νότο, πρέπει να έχεις κάνεις καταρχήν σωστές εκτιμήσεις.

Ακόμα δεν μας έχουν παρουσιάσει στοιχεία για τον κυματισμό και πώς θα ξεπεραστούν οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις του έργου.

«Μπορούν να τις ξεπεράσουν, με ποιο τρόπο, και πόσο θα στοιχίσει αυτό. Εμείς εκτιμήσαμε (ομάδα του Πολυτεχνείου Κρήτης ) ότι η αποκατάσταση της παραλίας στο Τυμπάκι σε μήκος 10 χιλιομέτρων αν τελικά χτιστεί το λιμάνι θα στοιχίσει με τις τιμές των λιμενικών ταμείων 100 εκ ευρώ!

Αυτό είναι ένα ποσό που δεν το έχουν εκτιμήσει στην περιβαλλοντική μελέτη.

Να μας πουνπού θα βρουν αυτό το ποσό» , σημείωσε με νόημα στην «Π» ο κ. Συνολάκης.

Ο ίδιος και η επιστημονική του ομάδα προχώρησαν σε μια πρώτη διάγνωση των επιπτώσεων από αυτό το μεγάλο έργο από ενδιαφέρον και μόνο για τον τόπο του, όπως μας ανέφερε.

Όταν τον ρωτήσαμε αν τους ζητήθηκε από τον ΟΛΗ να εκφράσουν τη γνώμη τους μας απάντησε:

«Δεν μας ζητήθηκε από κανέναν να εκφράσουμε τη γνώμη μας. Είμαστε όμως Κρητικοί και πονάμε τον τόπο μας λίγο περισσότερο από ό,τι άλλοι που δεν είναι από εδώ.

Επειδή ξέρουμε τις αστοχίες που γίνονται στα λιμενικά έργα και πόσο αυτές έχουν επηρεάσει τη βόρεια Κρήτη εξετάσαμε το ζήτημα».

Από την έρευνα που έκαναν προκύπτει ότι το λιμάνι θα επηρεάσει τις ακτές ως τα Μάταλα και θα χρειαστούν πάνω από 100 εκατομμύρια ευρώ για την αποκατάσταση τους.

«Επίσης ξέρουμε το κόστος της αποκατάστασης της παραλίας. Θα προξενηθεί διάβρωση και θα βάλουνε έξαλλους κυματοθραύστες. Πρόκειται για τους κυματοθραύστες που τοποθετούνται μέσα στη θάλασσα. Αυτοί στοιχίζουνε 1 εκ ευρώ ανά 100 μέτρα. Ποιος θα δώσει αυτά τα χρήματα για να προστατευτεί η παραλία»;

Από τη στάση του αλλά και από όσα είπε στη συνέχεια ο κ. Συνολάκης φαίνεται ότι δεν διατηρεί σοβαρές επιφυλάξεις μόνο για τις επιπτώσεις που θα επιφέρει το έργο αλλά κι από την εργασία που έγινε από τους επιστήμονες του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.

Ο ίδιος δεν είναι υπέρ του έργου και αυτό φάνηκε καθώς σε σχετική ερώτηση απάντησε: «Για να είμαι υπέρ του έργου πρέπει να πειστώ ότι έχουνε σκεφθεί όλα αυτά τα πράγματα και ότι έχουνε βρει τα χρήματα για την αποκατάσταση της παραλίας. Ποιος θα πληρώσει το κόστος, εμείς οι φορολογούμενοι ή ο δήμος Τυμπακίου; Ουσιαστικά θα χαθεί η παραλία, αυτό θα γίνει…»

Λίγο μετά σημείωσε:

«Δεν σκέφτονται την πιο απλή λύση για το σώσιμο της παραλίας που είναι ο εμπλουτισμός της με την άμμο που βγαίνει κατά τη διάρκεια της εκβάθυνσης.

Δεν έχουνε στοιχεία για τους κυματισμούς, εκτιμούν όμως ότι θα υπάρχει διάβρωση. Είναι δυνατόν ο πρύτανης του ΕΜΠ χωρίς καν να αναφέρει τη λέξη εμπλουτισμός να λέει ότι θα χρησιμοποιηθούν έξαλλοι κυματοθραύστες; Είναι δυνατόν ένας ακαδημαϊκός δάσκαλος να λέει με τέτοια βεβαιότητα πως αυτή είναι η λύση από την στιγμή που δεν έχουμε στοιχεία για τους κυματισμούς;

Πώς δέχτηκαν να κάνουν μελέτη χωρίς στοιχεία για τους κυματισμούς; Είναι περίεργο πώς έκαναν κάτι τέτοιο, είναι τρομερό».

Οι απορίες του δε σταματάνε εκεί, σχετίζονται και με το λιμάνι του Κόκκινου Πύργου, που επηρέασε τις ακτές της Αγίας Γαλήνης, αφού εμποδίζονται τα ρεύματα να μεταφέρουν την άμμο προς τα δυτικά. Γι’ αυτό το λόγο, η άμμος καταλήγει μέσα στο λιμάνι το οποίο χρειάζεται εκβάθυνση σχεδόν μια φορά το χρόνο.

Συνδέοντας τα δύο έργα αναφέρθηκε και πάλι στην έλλειψη στοιχείων για κυματισμούς και θαλάσσια ρεύματα λέγοντας ότι δυστυχώς εδώ τα μεγάλα έργα γίνονται «με το μάτι» θεωρώντας αδιανόητο το γεγονός πως κατασκευάστηκε το λιμάνι στον Κόκκινο Πύργο με αυτόν τον ερασιτεχνικό τρόπο.

Η ανησυχία του καθηγητή εκφράστηκε και με μια μορφή καταγγελίας κατά τεράστιων συμφερόντων όπως είπε.

«Έχω φτάσει στο κυνικό συμπέρασμα ότι τα συμφέροντα είναι τεράστια. Στα Χανιά υπάρχει ένας προμηθευτής που κάνει όλα τα λιμενικά έργα».

Σε αυτό το σημείο ο καθηγητής κ. Κώστας Συνολάκης ρωτήθηκε για το πώς ερμηνεύει το γεγονός ότι ζητήθηκε η γνώμη του ΕΜΠ και όχι του Πολυτεχνείου Κρήτης για όλα αυτά τα ζητήματα για να απαντήσει ότι αυτό δεν το περίμενε να γίνει αφού διαπιστώνεται «στενή» σχέση μεταξύ των λιμενικών ταμείων, των συγκεκριμένων εργολάβων, και του ΕΜΠ.

“Δε φοβάμαι τα τσουνάμι αλλά τη διάβρωση”

Ο κ. Κώστας Συνολάκης που είναι ένας από τους πιο διακεκριμένους παγκοσμίως επιστήμονες στο θέμα των τσουνάμι και μάλιστα διευθυντής του κέντρου ερευνών τσουνάμι του Ειρηνικού, βρέθηκε στο Ηράκλειο πριν μερικές ημέρες ως προσκεκλημένος του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Κρήτης, για να αναπτύξει το θέμα «θαλάσσιες φυσικές καταστροφές και κλιματικές αλλαγές». Σε αυτή την ενδιαφέρουσα τοποθέτηση παρουσίασε στοιχεία για την καταστροφή που διαπιστώνεται στις παραλίες της Κρήτης ζητώντας ενεργοποίηση των φορέων.

Όπως είπε, οι εποχές που οι παραλίες δεν αντιμετώπιζαν πρόβλημα πέρασε. Τώρα απαιτείται σωστή διαχείριση της παράκτιας ζώνης.

Από εδώ και στο εξής δεν υπάρχει περίπτωση να μην χρειαστεί εμπλουτισμός των παραλιών που είναι και η μόνη λύση.

«Η λύση είναι ο εμπλουτισμός της παραλίας με άμμο ή την παίρνεις από την ποταμό και την βάζεις στην παραλία ή την παίρνεις από το λιμάνι και την πας πάλι στην παραλία εκεί που ανήκει, αυτή είναι και η μόνη σωτηρία».

Τόσο ανθρωπογενείς παράγοντες αλλά και οι κλιματολογικές αλλαγές επηρεάζουν τη στάθμη της θάλασσας. Η θάλασσα «μπαίνει προς τα μέσα», υποχωρεί η παραλία και για να τη διατηρήσεις πρέπει να την εμπλουτίσεις.

Το φαινόμενο που είναι εξαιρετικά ανησυχητικό αποτυπώνεται σε αριθμούς.

Ο καθηγητής φυσικών καταστροφών του Πολυτεχνείου Κρήτης μαζί με φοιτητές ξεκίνησε έρευνα για να διαπιστωθεί τι άλλαξε μετά το σεισμό των 7,8 Ρίχτερ που έγινε στις 9 Ιουλίου του 1956 που είχε προξενήσει τσουνάμι (τότε το ονόμασαν θαλάσσιο σεισμικό κύμα) στο κεντρικό Αιγαίο και η αναρρίχηση του κύματος έφτασε πάνω από 25 μ. στην Αμοργό.

Ο σεισμός είχε προξενήσει υποθαλάσσιες κατολισθήσεις και αυτές προξένησαν τοπικά τσουνάμι. Επίσης προξένηθηκε τσουνάμι και από την τεκτονική μετατόπιση που παραμόρφωσε ένα κομμάτι 75 χλμ. επί 40 χλμ. του Αιγαίου. Δηλαδή τα κύματα που έπληξαν το Αιγαίο δημιουργήθηκαν και με τους δύο τρόπους και μάλλον από περισσότερα από τρία σημεία στις Κυκλάδες.

Το τσουνάμι έφτασε μέχρι και τα 3,8 μ. στην ανατολική Κρήτη. Εγινε αντιληπτό σε Ναύπλιο, Εύβοια, Τήνο, Σύρο, Αστυπάλαια, Ανάφη, Σαντορίνη, Φολέγανδρο, Σίκινο, Νάξο, Σάμο, Κω, Κάλυμνο, Νίσυρο, Λειψούς, Πάτμο, Τήλο, Χάλκη, Ρόδο και ακόμη στην Τουρκία (Σμύρνη, Αλικαρνασσό).

Η επιστημονική ομάδα του ομάδα επισκέφθηκε όλα τα νησιά των Κυκλάδων, της Δωδεκανήσου, Κρήτη και ανατολική Τουρκία, βρήκε αυτόπτες μάρτυρες, δηλαδή ανθρώπους που θυμούνταν καλά το τσουνάμι του 1956, και τους πήραν συνεντεύξεις σύμφωνα με το πρωτόκολλο για διασταύρωση πληροφοριών αυτοπτών μαρτύρων σε έρευνες πεδίου.

Κατά τη διάρκεια της έρευνας προέκυψαν και στοιχεία για τη διάβρωση που δεν ευθύνεται το τσουνάμι αλλά ανθρωπογενείς παράγοντες που επηρεάζουν το φυσικό περιβάλλον.

Η έρευνα καταλήγει στο ότι στο Κολυμπάρι είχαμε διάβρωση κατά ένα μέτρο το χρόνο. Δηλαδή υποχωρούσε η παραλία κατά ένα μέτρο το χρόνο.

Από το 1998 μέχρι σήμερα στο Κολυμπάρι έχει χαθεί η παραλία κατά 10 μέτρα.

Σε άλλες περιοχές έχει εξαφανιστεί τελείως όπως στις Καλύβες που υπήρχε μια τεράστια παραλία σε πλάτος 50 μέτρων στην δεκαετία του 50, σύμφωνα με μαρτυρίες.

Εκείνη την εποχή πήγαν και πήρανε όλοι την άμμο για να κατασκευάσουν το αεροδρόμιο.

Όλο το αεροδρόμιο της Σούδας χτίστηκε με άμμο από τις Καλύβες. Κάνοντας έναν πρόχειρο υπολογισμό αναφέρεται ότι πήραν περίπου 200 χιλιάδες τόνους άμμου για να χτιστεί το αεροδρόμιο καθώς εκείνη την εποχή το μπετόν φτιαχνόταν και από άμμο.

Από τότε που πήρανε αυτή την τεράστια ποσότητα μέσα σε σύντομο διάστημα -δέκα ετών- η παραλία έφτασε στα δέκα μέτρα.

Και από εκεί και πέρα η διάβρωση ήταν πολύ ραγδαία και δεν έμεινε τίποτα.

Πενήντα μέτρα παραλίας χάθηκαν σε 50 χρόνια, δηλαδή ένα μέτρο το χρόνο, όπως είπε ο κ. Συνολάκης.

Στον Πλατανιά έχει υποχωρήσει η παραλία, έχει μείνει κάτω η πλάκα της και αυτή είναι η τελευταία άμυνα της.

Στην Αγία Γαλήνη υπολογίζεται ότι το πλάτος της παραλίας από το 2000 και μετά έχει μειωθεί κατά 4-5 μέτρα και σε αυτό ευθύνεται το λιμάνι.

Όπως εξήγησε «η άμμος μετακινείται από το χειμώνα προς το καλοκαίρι σαν φυσαρμόνικα και όταν χαλάσεις τη φυσική ροή από την μια πλευρά τότε συσσωρεύεται σε μια κατεύθυνση, χάνεται η παραλία και πηγαίνει προς τα μέσα».

Τα στοιχεία δείχνουν επίσης ότι στον Κόκκινο Πύργο χάθηκαν περίπου πέντε μέτρα παραλία τα τελευταία 15 χρόνια.

Στο Κολυμπάρι 20 μέτρα τα τελευταία 20 χρόνια, στην Αγία Μαρίνα επίσης, στα Χανιά 10 μέτρα τα τελευταία 15 χρόνια και στον Πλατανιά περίπου 10 -20 μέτρα τα τελευταία 20 χρόνια.

«Αυτό συμβαίνει εξαιτίας της κατασκευής των λιμανιών που σταματούν τη φυσιολογική ροή των φερτών υλικών των ποταμών που ανακατεύουν την άμμο.

Αν σταματήσει αυτό, σταματάμε το ποτάμι, παίρνουμε την τροφή της παραλίας που είναι η άμμος».

Από την εφημερίδα ΠΑΤΡΙΣ (www.patris.gr)



Σχόλια

Δεν μπορείς να κάνεις σχόλια.
Πρέπει πρώτα να κάνεις Είσοδο ή να Εγγραφείς στο ecocrete.gr εδώ.


Ξ“ΒŒΞ“οŸƒ ôçí Ξ“οŸƒΞ“Ξ…Ξ“Β£Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β©Ξ“οŸ„Ξ“Βž Ξ“Β·Ξ“β€•Ξ“Β±Ξ“Β§Ξ“Β£Ξ“ΒŸΞ“Κ½ ôçò

Ξ’ΞˆΞ“Β­Ξ“Ξ„Ξ“Ξ…Ξ“Β°Ξ“Β§ & Ξ“Β˜Ξ“Β§Ξ“Ξ†Ξ“Β©Ξ“Κ½Ξ“οŸ„Ξ“Βž Ξ“Β…Ξ“Β°Ξ“Β©Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Ξ‰Ξ“Β­Ξ“ΒŸΞ“Κ½
Είσοδος Χρήστη
Ψευδώνυμο

Κωδικός

Ξέχασες τον κωδικό;
Ξεχάσατε τον κωδικό σας?
Δεν έχετε λογαριασμό ακόμα? Δημιουργήστε τώρα!
Έχουμε 159 επισκέπτες σε σύνδεση
Επισκέπτες: 41632664
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ:



ΛΑΦΟΝΗΣΙ S.O.S. Πρωτοβουλία Πολιτών για την Προστασία του Λαφονησιού. Συλλογή υπογραφών!

Cavo Sidero
facebook group!



Φουρόγατος 78 Μαρ-Απρ 08
Φουρόγατος 77 Ιαν-Φεβ 08
Φουρόγατος 76 Νοε-Δεκ 07
Φουρόγατος 75 Σεπ-Οκτ 07
Φουρόγατος 74 Ιουλ-Αύ 07
Φουρόγατος 73 Μάι-Ιούν 07
Φουρόγατος 72 Μαρ-Απρ 07
Φουρόγατος 71 Ιαν-Φεβ 07
Φουρόγατος 70 Νοε-Δεκ 06
Φουρόγατος 69 Σεπ-Οκτ 06
Φουρόγατος 68 Ιουλ-Αυ 06
Φουρόγατος 67 Μαι-Ιουν 06
Φουρόγατος 66 Μαρ-Απρ 06
Φουρόγατος 65 Ιαν-Φεβ 06


Οικολόγιο 5. 20.01.2010

Οικολόγιο 4. 27.03.2009

Οικολόγιο 3. 12.10.2008
Οικολόγιο 2. 25.07.2008
Οικολόγιο 1. 10.06.2008


Φυλλάδιο της Οικολογικής Πρωτοβουλίας Χανίων για τις επιπτώσεις από τα κινητά και τις κεραίες


 
Οι εισηγήσεις της Ημερίδας "Προοπτικές βιώσιμης τοπικής ανάπτυξης και μεγάλες τουριστικές επενδύσεις"  9 Δεκ. 2006 στην 5η Συνάντηση του ΟικοΚρήτη

Κίνηση Πολιτών Μεσσαράς για το Περιβάλλον
Κατεβάστε το ενημερωτικό φυλλάδιο για το Διαμετακομιστικό Σταθμό στον κόλπο της Μεσσαράς (.pdf 425k)

ΥΠΟΓΡΑΨΤΕ ΤΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΟΝ ΚΟΛΠΟ ΤΗΣ ΜΕΣΣΑΡΑΣ!
Κατά της εγκατάστασης ενός τεραστίου διαμετακομιστικού σταθμού στον κόλπο της Μεσσαράς στη Νότια Κρήτη!

Η Ημερίδα στη Σητεία (27.2.2006) για τις μεγάλες τουριστικές επενδύσεις στην Ανατολική Κρήτη

 Γήπεδα Γκολφ
• Οι εισηγήσεις της ημερίδας για τα γήπεδα γκολφ
• ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΣΕ ΑΡΧΕΙΟ .doc ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ! (660k)
Γήπεδα Γκολφ: Παραπομπές
Ο Πόλεμος του Γκολφ στην Ιερή Κοιλάδα του Μεξικού

Φράγμα στο φράγμα Αποσελέμη!!!
 
Τα συμπεράσματα της επιστημονικής ημερίδας για το φράγμα στον Αποσελέμη (.doc)
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ - ΠΕΡΙΛΗΨΕΙΣ - ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ
Το φράγμα στον Αποσελέμη είναι διάτρητο!

ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ECOCRETE: Στην Κεντρική Σελίδα του ecocrete θα βρεις παραπομπές για τα 60 τελευταία άρθρα. Για να διαβάσεις παλαιότερα άρθρα, πήγαινε στις σελίδες των
οικολογικών ομάδων και στο αρχείο άρθρων όπου μπορείς να τα αναζητήσεις θεματικά. Μπορείς ακόμη να χρησιμοποιήσεις την ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ.
Θα βρεις επίσης πάνω από 700 παραπομπές στη σελίδα ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ


ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ | ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ | ΑΡΧΕΙΟ ΑΡΘΡΩΝ | ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ | ΔΡΑΣΕ ΤΩΡΑ! | ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ | ΒΙΒΛΙΑ-ΤΥΠΟΣ κ.α.
©2001 - 2004, Ecocrete, All Rights Reserved.
WebSite Created and Hosted by metrovista creative media, Heraklion.