ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ arrow ΑΡΧΕΙΟ ΑΡΘΡΩΝ Πέμπτη 21 Νοέ 2019
Μενού - Επιλογές
ΕΠΙΛΟΓΕΣ
Οι πολίτες για το Πάρκο Γεωργιάδη στο Ηράκλειο Εκτύπωση Αποστολή με e-mail
Πόλη - Πράσινο της πόλης
ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΚΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ , Τρίτη, 06 Σεπτέμβριος 2005

ΠΡΟΣ: 
Γενικό Γραμματέα Περιφέρειας Κρήτης
κ. Σεραφειμ Τσόκα

Δήμαρχο Ηρακλείου
κ.  Γιάννη Κουράκη
ΚΟΙΝ.:
Δ.Ε.Π.Τ.Α.Η
Δ/ΝΣΗ  ΠΕΧΩ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ  ΚΡΗΤΗΣ
Δ/ΝΣΗ  ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ  ΚΡΗΤΗΣ
Δ/ΝΣΗ  ΔΑΣΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ  ΚΡΗΤΗΣ

Το πάρκο Γεωργιάδη είναι δυστυχώς ο µοναδικός πυρήνας πρασίνου µέσα στο αστικό περιβάλλον του Ηρακλείου και απειλείται με μερική ή ολική καταστροφή προκειμένου να κατασκευαστεί ένα υπόγειο πάρκινγκ. Έτσι, από ότι φαίνεται, τα σχέδια της Δημοτικής Αρχής προβλέπουν το ξήλωμα του 1/3 του χώρου που σήμερα καλύπτεται από το πάρκο αλλά και όλο το πρανές βόρεια της οδού Δημοκρατίας με σκοπό να χρησιμοποιηθεί αυτός ο χώρος για την κατασκευή του πάρκινγκ. Αυτό σημαίνει το ξερίζωμα δεκάδων δέντρων, τα οποία χρειάστηκαν δεκάδες χρόνια για να φτάσουν στη σημερινή τους κατάσταση. Αναφέρεται ότι μετά την περάτωση τον έργου θα αποκατασταθεί η βλάστηση στα πλαίσια της γενικότερης ανάπλασης του πάρκου που θα επακολουθήσει. Τελευταία , εξ αιτίας των αντιδράσεων που δημιουργήθηκαν, δημοσιοποιήθηκε  ως λύση «σωτηρίας» του πάρκου η αντιστήριξη αντί της ανοικτής εκσκαφής που θα μειώσει το πλάτος της ζώνης του πάρκου που θα καταστραφεί για την κατασκευή του πάρκινγκ. Αναφέρεται, ακόμα, ότι κάποια δέντρα, σε θέσεις που επηρεάζονται από την κατασκευή των έργων, θα πρέπει να σωθούν και να μεταφυτευθούν. Έχουμε, όμως κάθε λόγο να αμφιβάλλουμε για το αν  αυτό θα τηρηθεί στην πορεία ή θα παραμείνει μια ευαισθησία του μελετητή του έργου που θα μείνει καταγεγραμένο μόνο στη μελέτη. Έχουμε και κάθε λόγο να πιστεύουμε ότι, αντίθετα, όχι μόνο αυτό δεν θα γίνει αλλά και ότι οι επιπτώσεις και στο υπόλοιπο πάρκο από την κατασκευή του έργου θα είναι μη αναστρέψιμες.

Η ίδια η κατασκευή του συγκεκριµένου χώρου στάθµευσης μας βρίσκει αντίθετους αλλά και δέχεται πολλές δυσµενείς κριτικές, βρίσκοντας πολλούς πολίτες αντίθετους στην απόφαση δηµιουργίας τέτοιου χώρου εντός των στενών ορίων του αστικού κέντρου. Η συνολική κατασκευή των αστικών χώρων στάθµευσης οχηµάτων πρέπει να προβλέπεται από ολοκληρωµένες κυκλοφοριακές µελέτες, καθώς τέτοιου είδους παρεµβάσεις έχουν µόνιµο χαρακτήρα και πολύ υψηλό κόστος και, πρέπει να γίνονται µε πολλή προσοχή ειδικά όταν αφορούν ιστορικά κέντρα πόλεων.

Η Δημοτική Αρχή όμως δεν μας έχει πείσει ότι παίρνει μέτρα για οποιονδήποτε δικαιούται να χαίρεται την πόλη, πεζό, ποδηλάτη, ανάπηρο. Δεν έχει κάνει τίποτα για τα μαζικά μέσα συγκοινωνίας τη στιγμή που άλλοι Δήμοι έχουν διαθέσει, δωρεάν μάλιστα, mini bys στους δημότες τους. Δεν έχει πάρει κανένα μέτρο για την αποθάρρυνση της χρήσης του Ι.Χ. αυτοκινήτου, αντίθετα παίρνει μέτρα που ενθαρρύνουν αυτή τη χρήση με αποτέλεσμα κάθε γωνιά του δημόσιου χώρου της πόλης να διατίθεται γι αυτό το σκοπό εις βάρος όλων των άλλων.

Είναι πραγματικά ενδεικτικό για την προτεραιότητα που δίδεται στο Ι.Χ., αλλά και  τραγικό μαζί, ότι το τμήμα του πάρκου που καταστρέφεται εξ αιτίας του πάρκινγκ δεν χρησιμεύει σε όλο το πλάτος του  για την κατασκευή του πάρκιγκ αλλά και για την προσωρινή εκτροπή της ροής της λεωφόρου Δημοκρατιάς προς την Πλατεία Ελευθερίας και αντίστροφα για να μη χαθεί καμμία από τις τωρινές κινήσεις των Ι.Χ. κατά τη διάρκεια κατασκευής των έργων!

Η απόφαση του Δήμου να προχωρήσει συνδιασμένα τα δύο έργα (πάρκινγκ και πάρκο) με αυτοχρηματοδότηση δεν αφήνει και πολλές αμφιβολίες για τη μελλοντική μορφή και χρήση του χώρου, που είναι πάνω κάτω αυτή που παίρνουν σιγά- σιγά οι δημόσιοι χώροι ανά την «αναπτυσσόμενη» Ελλάδα Δεν αφήνει αμφιβολίες για την επερχόμενη καταστροφή τον δημόσιου και ελεύθερου χαρακτήρα του πάρκου (εκτός και αν θεωρείται δημόσιος ένας χώρος καλυμμένος από καρέκλες καφετεριών), για το γενικότερο κλείσιμο του και την εμπορική του εκμετάλλευση είτε από το δήμο είτε από κάποιο ιδιώτη. Αυτή η προοπτική δεν είναι παρά η πρακτική εφαρμογή του τρίπτυχου μπετόν - έλεγχος - εκμετάλλευση και της αυτοκινητοκεντρικής αντίληψης όσον αφορά τις πόλεις σύμφωνα με την οποία ένα πάρκινγκ αξίζει περισσότερα από ένα πάρκο και μια εμπορικά εκμεταλλεύσιμη περιοχή είναι χρησιμότερη ενός ελεύθερου και δημόσιου χώρου.

Στην πράξη ολόκληρος ο χώρος (του πάρκινγκ και του πάρκου) θα αποτελέσει αντικείμενο διαπραγμάτευσης μεταξύ του Δήμου και κάποιου ιδιώτη, ολόκληρος ο χώρος θα εμπορευματοποιηθεί μέσα από τις συμβάσεις, ολόκληρος ο χώρος θα περιφραχθεί και, όταν το έργο τελειώσει οι Ηρακλειώτες θα αναζητούν τον χαμένο δημόσιο χώρο τους!

Η νομοθεσία στη χώρα μας δεν  προστατεύει κατά προτεραιότητα το περιβάλλον και το δημόσιο χώρο, συχνά όμως παραβιάζεται ακόμα και η υπάρχουσα νομοθεσία. Γιαυτό, και επειδή οι ελάχιστοι χώροι πρασίνου δεν είναι δυνατόν να θυσιάζονται για άλλες χρήσεις ερωτούμε:

- Είναι δυνατόν με βάση την υπάρχουσα νομοθεσία να προχωρεί ένα τέτοιο έργο μόνο με προμελέτη και όχι με μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων;

- Είναι δυνατόν να εγκριθεί μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων που προβλέπει καταστροφή χώρου πρασίνου –και μάλιστα σ’ αυτή την πόλη που είναι ελάχιστο- με προϋπόθεση την μελλοντική αποκατάστασή του εάν αυτό μπορεί να αποτραπεί;

- Έχουν ληφθεί υπόψη από τη Δημοτική Αρχή οι αποφάσεις 287/2003 και 288/2003 του ΣτΕ που σχετίζονται με το σχεδιαζόμενο έργο;

- Υπάρχει έγκριση για τις κυκλοφοριακές επιπτώσεις τού έργου;

- Υπάρχει έγκριση της Δασικής Υπηρεσίας που με βαση τον Ν.3208/2003 είναι αρμόδια και για τα εντός των πόλεων και των οικιστικών περιοχών πάρκα και άλση;

Ο χώρος του πάρκου πρέπει µε κάθε θυσία και κάθε τρόπο να διαφυλαχθεί. Η αξιοποίηση του σαν χώρου πρασίνου και η ανάδειξη του µπορεί να υλοποιηθεί µόνο µέσα από την αύξηση του ζωτικού του χώρου και την ενοποίηση του µε άλλους υπαίθριους χώρους πρασίνου, αναψυχής και ιστορικής – πολιτισµικής αρχαιολογικής αξίας.

Η ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΧΩΡΩΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΗ ΑΝΑΓΚΗ!

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΚΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ

Σχόλια
τι αλλο θα ακουσουμε...ποια!!!!
Επισκέπτης , 2005-10-02 23:41:55
Ετσι οπως το πανε....σε λιγο θα κανουν και τα τειχη ..παρκιν!!!! 
εχω ομως μια ερωτηση..χωρις εγκριση περιβαλλοντικων ορων(διοικητικη πραξη που επετε της μελετης περιβαλλοντικων επιπτωσεων) πως μπορει να γινει αυτο το παρκιν? 
σε ποια νομοθεσια στηριζονται για να το κανουν?  
μπορουμε αραγε εμεις οι πολιτες να μπλοκαρουμε αυτη την καταστροφη...βασιζομενη πιθανον στην κοινοτικη νομοθεσια? 
 
Αntoinette

Δεν μπορείς να κάνεις σχόλια.
Πρέπει πρώτα να κάνεις Είσοδο ή να Εγγραφείς στο ecocrete.gr εδώ.


Ξ“ΒŒΞ“οŸƒ ôçí Ξ“οŸƒΞ“Ξ…Ξ“Β£Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β©Ξ“οŸ„Ξ“Βž Ξ“Β·Ξ“β€•Ξ“Β±Ξ“Β§Ξ“Β£Ξ“ΒŸΞ“Κ½ ôçò

Ξ’ΞˆΞ“Β­Ξ“Ξ„Ξ“Ξ…Ξ“Β°Ξ“Β§ & Ξ“Β˜Ξ“Β§Ξ“Ξ†Ξ“Β©Ξ“Κ½Ξ“οŸ„Ξ“Βž Ξ“Β…Ξ“Β°Ξ“Β©Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Ξ‰Ξ“Β­Ξ“ΒŸΞ“Κ½
Είσοδος Χρήστη
Ψευδώνυμο

Κωδικός

Ξέχασες τον κωδικό;
Ξεχάσατε τον κωδικό σας?
Δεν έχετε λογαριασμό ακόμα? Δημιουργήστε τώρα!
Έχουμε 378 επισκέπτες σε σύνδεση
Επισκέπτες: 39668618
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ:



ΛΑΦΟΝΗΣΙ S.O.S. Πρωτοβουλία Πολιτών για την Προστασία του Λαφονησιού. Συλλογή υπογραφών!

Cavo Sidero
facebook group!



Φουρόγατος 78 Μαρ-Απρ 08
Φουρόγατος 77 Ιαν-Φεβ 08
Φουρόγατος 76 Νοε-Δεκ 07
Φουρόγατος 75 Σεπ-Οκτ 07
Φουρόγατος 74 Ιουλ-Αύ 07
Φουρόγατος 73 Μάι-Ιούν 07
Φουρόγατος 72 Μαρ-Απρ 07
Φουρόγατος 71 Ιαν-Φεβ 07
Φουρόγατος 70 Νοε-Δεκ 06
Φουρόγατος 69 Σεπ-Οκτ 06
Φουρόγατος 68 Ιουλ-Αυ 06
Φουρόγατος 67 Μαι-Ιουν 06
Φουρόγατος 66 Μαρ-Απρ 06
Φουρόγατος 65 Ιαν-Φεβ 06


Οικολόγιο 5. 20.01.2010

Οικολόγιο 4. 27.03.2009

Οικολόγιο 3. 12.10.2008
Οικολόγιο 2. 25.07.2008
Οικολόγιο 1. 10.06.2008


Φυλλάδιο της Οικολογικής Πρωτοβουλίας Χανίων για τις επιπτώσεις από τα κινητά και τις κεραίες


 
Οι εισηγήσεις της Ημερίδας "Προοπτικές βιώσιμης τοπικής ανάπτυξης και μεγάλες τουριστικές επενδύσεις"  9 Δεκ. 2006 στην 5η Συνάντηση του ΟικοΚρήτη

Κίνηση Πολιτών Μεσσαράς για το Περιβάλλον
Κατεβάστε το ενημερωτικό φυλλάδιο για το Διαμετακομιστικό Σταθμό στον κόλπο της Μεσσαράς (.pdf 425k)

ΥΠΟΓΡΑΨΤΕ ΤΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΟΝ ΚΟΛΠΟ ΤΗΣ ΜΕΣΣΑΡΑΣ!
Κατά της εγκατάστασης ενός τεραστίου διαμετακομιστικού σταθμού στον κόλπο της Μεσσαράς στη Νότια Κρήτη!

Η Ημερίδα στη Σητεία (27.2.2006) για τις μεγάλες τουριστικές επενδύσεις στην Ανατολική Κρήτη

 Γήπεδα Γκολφ
• Οι εισηγήσεις της ημερίδας για τα γήπεδα γκολφ
• ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΣΕ ΑΡΧΕΙΟ .doc ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ! (660k)
Γήπεδα Γκολφ: Παραπομπές
Ο Πόλεμος του Γκολφ στην Ιερή Κοιλάδα του Μεξικού

Φράγμα στο φράγμα Αποσελέμη!!!
 
Τα συμπεράσματα της επιστημονικής ημερίδας για το φράγμα στον Αποσελέμη (.doc)
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ - ΠΕΡΙΛΗΨΕΙΣ - ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ
Το φράγμα στον Αποσελέμη είναι διάτρητο!

ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ECOCRETE: Στην Κεντρική Σελίδα του ecocrete θα βρεις παραπομπές για τα 60 τελευταία άρθρα. Για να διαβάσεις παλαιότερα άρθρα, πήγαινε στις σελίδες των
οικολογικών ομάδων και στο αρχείο άρθρων όπου μπορείς να τα αναζητήσεις θεματικά. Μπορείς ακόμη να χρησιμοποιήσεις την ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ.
Θα βρεις επίσης πάνω από 700 παραπομπές στη σελίδα ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ


ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ | ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ | ΑΡΧΕΙΟ ΑΡΘΡΩΝ | ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ | ΔΡΑΣΕ ΤΩΡΑ! | ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ | ΒΙΒΛΙΑ-ΤΥΠΟΣ κ.α.
©2001 - 2004, Ecocrete, All Rights Reserved.
WebSite Created and Hosted by metrovista creative media, Heraklion.